Главная / Иностранные языки / презентация на тему "Выбор профессии"

презентация на тему "Выбор профессии"

Открытый урок 9-А класс


16.11.2014



ТЕМА: “ВЫБОР ПРОФЕССИИ”



Цель: - познакомить учащихся с новыми интересными профессиями, новыми словами и лексическими оборотами и научится применять их на практике;

- воспитать в учащихся чувство ответственности перед обществом, помочь сделать правильный выбор;

- развить в учащихся интерес к изучению английского языка посредством повышения мотивации и востребованности его в современном обществе.



Оборудование: 3. Раздаточный материал (карточки).

4. Бланк-резюме.



I. Орг. момент. Good morning, students! I am glad to see you. Sit down.



II. Warming up. First of all I am very happy to have the opportunity to have a lesson in such a wonderful study. We have all modern conditions for pleasant work here. For beginning I want you to remember some professions. What is your parent’s professions?



III. Основная часть урока.

. I hope you have done the presentations of modern new professions, which are necessary in our world. I want you to listen to the reports and then to discuss them.

Учащиеся представляют презентации своих профессий.

2. I asked you at home to find some proverbs about work and job and you can see some of them on the blackboard.

Учащиеся называют английские пословицы и аналогичные им на русском языке.

  • A bad workman quarrel with his tools.

  • To know everything is to know nothing

  • If you want to eat a fruit you must climb the tree.

  • Who never climbed never fell

  • It’s my cup of tea

3. Now open your vocabulary and write the new words: commandment, customer, interruption, courteous, treatment, salary, favour.

4. Учащиеся читают и обсуждают 10 заповедей хорошего бизнеса, написанные на доске.

5. Now I give you the cards and you try to match the pairs.

Учащиеся заполняют карточки и учитель проверяет результат.

6. If you want to get a job abroad you need a Curriculum Vitae ( CV), (резюме). I give you an example of it. We make it on the blackboard and you try to do it yourself at home.

Учитель раздает бланки резюме, составляет на доске образец, ученики записывают, обсуждая каждый пункт.

7. Now look here, please. You can see idioms on the blackboard. Idiom is an expression which is hard to understand and translate.

Учащиеся выходят к доске, читают, переводят и объясняют идиомы, написанные на доске.

8. Now I give you a short test for finding your abilities. You must write the number of question and “Yes” or “No”.

Учитель читает тест для определения способностей человека, ученики отвечают на вопросы “да “ или “нет “. Подсчитав положительные ответы, учитель дает советы учащимся, какая профессия соответствует их способностям и наклонностям.


9. Students, I want you to answer: “ Why we have to learn English? What are the reasons for learning English?”

Students come to the blackboard and write the reasons:

  • To have an opportunity to work abroad

  • To speak with foreigners

  • To get better job

  • To communicate in Internet

  • To see films in original

  • To read books in original

  • To understand songs

  • We need English in modern world because it’s the most popular language in the world

IV. Summarising: Our lesson is coming to the end. I hope you have known lots of interesting professions such as collector, head-hunter, trend-watcher, creator, marketer and others. Today we learn new words and idioms, do a CV and discuss 10 Commandments of Good Business. I hope this experience will be useful and educated for you. You work hard and achieved good results and I think it’s help you to make right choice. Thank you for the lesson. The lesson is over. You may go.









презентация на тему "Выбор профессии"
  • Иностранные языки
Описание:

Открытый урок 9-А класс

 

 

 

16.11.2014

 

 

 

 

 

ТЕМА: “ВЫБОР ПРОФЕССИИ”

 

 

 

 

 

Цель: - познакомить учащихся с новыми интересными профессиями, новыми словами и лексическими оборотами и научится применять их на практике;

 

- воспитать в учащихся чувство ответственности перед обществом, помочь сделать правильный выбор;

 

- развить в учащихся интерес к изучению английского языка посредством повышения мотивации и востребованности его в современном обществе.

 

 

 

 

 

Оборудование: 3. Раздаточный материал (карточки).

 

4. Бланк-резюме.

 

 

 

 

 

I. Орг. момент. Good morning, students! I am glad to see you. Sit down.

 

 

 

 

 

II. Warming up. First of all I am very happy to have the opportunity to have a lesson in such a wonderful study. We have all modern conditions for pleasant work here. For beginning I want you to remember some professions. What is your parent’s professions?

 

 

 

 

 

III. Основная часть урока.

 

. I hope you have done the presentations of modern new professions, which are necessary in our world. I want you to listen to the reports and then to discuss them.

 

Учащиеся представляют презентации своих профессий.

 

2. I asked you at home to find some proverbs about work and job and you can see some of them on the blackboard.

 

Учащиеся называют английские пословицы и аналогичные им на русском языке.

 

  • A bad workman quarrel with his tools.

  • To know everything is to know nothing

  • If you want to eat a fruit you must climb the tree.

  • Who never climbed never fell

  • It’s my cup of tea

 

3. Now open your vocabulary and write the new words: commandment, customer, interruption, courteous, treatment, salary, favour.

 

4. Учащиеся читают и обсуждают 10 заповедей хорошего бизнеса, написанные на доске.

 

5. Now I give you the cards and you try to match the pairs.

 

Учащиеся заполняют карточки и учитель проверяет результат.

 

6. If you want to get a job abroad you need a Curriculum Vitae ( CV), (резюме). I give you an example of it. We make it on the blackboard and you try to do it yourself at home.

 

Учитель раздает бланки резюме, составляет на доске образец, ученики записывают, обсуждая каждый пункт.

 

7. Now look here, please. You can see idioms on the blackboard. Idiom is an expression which is hard to understand and translate.

 

Учащиеся выходят к доске, читают, переводят и объясняют идиомы, написанные на доске.

 

8. Now I give you a short test for finding your abilities. You must write the number of question and “Yes” or “No”.

 

Учитель читает тест для определения способностей человека, ученики отвечают на вопросы “да “ или “нет “. Подсчитав положительные ответы, учитель дает советы учащимся, какая профессия соответствует их способностям и наклонностям.

 

 

 

9. Students, I want you to answer: “ Why we have to learn English? What are the reasons for learning English?”

 

Students come to the blackboard and write the reasons:

 

  • To have an opportunity to work abroad

  • To speak with foreigners

  • To get better job

  • To communicate in Internet

  • To see films in original

  • To read books in original

  • To understand songs

  • We need English in modern world because it’s the most popular language in the world

 

IV. Summarising: Our lesson is coming to the end. I hope you have known lots of interesting professions such as collector, head-hunter, trend-watcher, creator, marketer and others. Today we learn new words and idioms, do a CV and discuss 10 Commandments of Good Business. I hope this experience will be useful and educated for you. You work hard and achieved good results and I think it’s help you to make right choice. Thank you for the lesson. The lesson is over. You may go.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Автор Назарова Светлана Вячеславовна
Дата добавления 24.01.2015
Раздел Иностранные языки
Подраздел Презентации
Просмотров 702
Номер материала 54824
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓