Главная / Иностранные языки / презентация на тему "Рекомендации по выполнению раздела "Чтение"

презентация на тему "Рекомендации по выполнению раздела "Чтение"

Рекомендации по выполнению раздела «Чтение» Выполнила учитель английского язы...
Раздел «Чтение» состоит из трех заданий: В2 – задание на установление соответ...
Рекомендуемое время на выполнение раздела «Чтение» - 30 минут Количество вопр...
Общее понимание текста Внимательно прочитайте инструкцию к заданию. 2. Прочит...
Если в тексте встретились незнакомые слова: 1. Не обращайте внимание на слова...
Exercise 1. Optimistic but not (1)… , Caesar, the band from Amsterdam, are (2...
3). Слово, данное ниже, должно стоять на месте первого пропуска в тексте. Оп...
5. Слова, данные ниже, должны стоять на месте двух других пропусков в тексте....
6. Выражения, данные ниже, должны стоять на месте двух последних пропусков. O...
Keys 1). D 2). A (adjective) – 1,2,3,4,5. B (noun) – 2,6 C (verb) – 2 3). хал...
Exercise 2. 1. Расположите отрывки текста (A – C) в логическом порядке и соед...
Keys B,C,A 2. 1-B, 2 – C, 3 - A
Exercise 3. Say if the statements are True or False. 1. Nowadays Fitzgerald ...
Keys 1. T 2. F 3. T 4. F
Exercise 4. Say if statements are True or False. 1.The Simpsons are the most...
Keys 1. F 2. T 3. F 4. T 5. T 6. F
Exercise 5 Соотнесите вопросы (a-e) с текстами (1-4). Один вопрос – лишний. 	...
Keys 1. E 2. A 3. C 4. D
Установление структурно-смысловых связей текста Читая текст, содержащий пропу...
Exercise 6. Прочитайте тексты (1-3) и выберите правильное словосочетание (a-d...
Keys 1. A 2. B 3. C
Exercise 7. The Burglar who Called the Police Из данного ниже текста были изв...
Keys 1. C 2. E 3. F 4. A
Exercise 8. Определите правильный порядок данных предложений (A –D). (A…) May...
Keys 1. D 2. B 3. A 4. C
Exercise 9. Данные ниже отрывки (A-D) pрасположите в правильном логическом по...
Keys 1. D 2. A 3. C 4. B 5. 1
Задание с множественным выбором ответа 1. Сначала надо прочитать вопросы, а з...
Exercise 10. Прочитайте данный ниже текст. В пунктах (1-4) выберите правильны...
Keys 1. A 2. B 3. B 4. A
Exercise 11. Прочтите рекламное объявление и выберите правильный ответ. 1. Lo...
Keys 1. D 2. B 3. A
1 из 32

Описание презентации по отдельным слайдам:

№ слайда 1 Рекомендации по выполнению раздела «Чтение» Выполнила учитель английского языка
Описание слайда:

Рекомендации по выполнению раздела «Чтение» Выполнила учитель английского языка МБОУ «Лицей № 4» г. Петропавловск-Камчатский Кушнир М.С

№ слайда 2 Раздел «Чтение» состоит из трех заданий: В2 – задание на установление соответств
Описание слайда:

Раздел «Чтение» состоит из трех заданий: В2 – задание на установление соответствия (базовый уровень), понимание основного содержания; В3 - задание на установление соответствия (повышенный уровень), понимание структурно-смысловых связей текста; А15 - А21- задание с множественным выбором ответа (высокий уровень), полное понимание текста

№ слайда 3 Рекомендуемое время на выполнение раздела «Чтение» - 30 минут Количество вопросо
Описание слайда:

Рекомендуемое время на выполнение раздела «Чтение» - 30 минут Количество вопросов: В2 – 7 вопросов В3 – 6 вопросов А15 – Ф21 – 7 вопросов

№ слайда 4 Общее понимание текста Внимательно прочитайте инструкцию к заданию. 2. Прочитайт
Описание слайда:

Общее понимание текста Внимательно прочитайте инструкцию к заданию. 2. Прочитайте формулировку задания, т.е. утверждения или заголовки A –G и подчеркните в них ключевые слова. Не забывайте о синонимах и антонимах. 3. Используйте подсказки в структуре текста. Заголовок обычно помогает определить основную идею текста, а ключевые предложения каждого абзаца содержат их краткое содержание и помогают определить ход мыслей автора.

№ слайда 5 Если в тексте встретились незнакомые слова: 1. Не обращайте внимание на слова, о
Описание слайда:

Если в тексте встретились незнакомые слова: 1. Не обращайте внимание на слова, от которых не зависит общее понимание прочитанного. 2. Если от этого слова зависит понимание текста, то: постарайтесь определить значение слова по контексту; постарайтесь определить значение слова, на основе словообразовательных элементов; определите значение, принимая во внимание, что английское слово может по звучанию быть похожим на соответствующее слово в вашем родном языке.

№ слайда 6 Exercise 1. Optimistic but not (1)… , Caesar, the band from Amsterdam, are (2)…
Описание слайда:

Exercise 1. Optimistic but not (1)… , Caesar, the band from Amsterdam, are (2)… in peaceful rock-pop. Their music is not very ambitious: there are (3)… melodies, but no (4)… effect. This is rather a popular, (5)… kind of music. It seems fine when you listen to it, but later it leaves little (6)…. 1). According to the text, the problem with the band Caesar is that they…. a) don’t play well. b) play music very seriously. c) play hard rock only. d) play a rather unoriginal kind of rock. 2). Подумайте, к какой части речи относятся пропущенные слова в данном тексте. Какие пропуски можно заполнить: А) прилагательным В) существительным С) глаголом.

№ слайда 7 3). Слово, данное ниже, должно стоять на месте первого пропуска в тексте. Опред
Описание слайда:

3). Слово, данное ниже, должно стоять на месте первого пропуска в тексте. Определите, что оно означает по контексту. Optimistic but not (1) cheesy,… а) острый в) грустный с) халтурный 4). Слово, данное ниже, должно стоять на месте второго пропуска в тексте. От какого существительного оно образуется? Optimistic but not cheesy, Caesar, the band from Amsterdam, are (2) schooled in peaceful rock-pop.. а) educated в) experienced с) exercised

№ слайда 8 5. Слова, данные ниже, должны стоять на месте двух других пропусков в тексте. От
Описание слайда:

5. Слова, данные ниже, должны стоять на месте двух других пропусков в тексте. От какого слова образуется слово в пропуске 3? Optimistic but not cheesy, Caesar, the band from Amsterdam, are schooled in peaceful rock-pop. Their music is not very ambitious: there are (3) smiley melodies, but no (4) knock-out effect. …

№ слайда 9 6. Выражения, данные ниже, должны стоять на месте двух последних пропусков. Opti
Описание слайда:

6. Выражения, данные ниже, должны стоять на месте двух последних пропусков. Optimistic but not cheesy, Caesar, the band from Amsterdam, are schooled in peaceful rock-pop. Their music is not very ambitious: there are smiley melodies, but no knock-out effect. This is a rather popular, (5) meat – and two - veg kind of music. It seems fine when you listen to it, but later it leaves little (6) after taste. Определите, что они означают на основе следующей информации: обычно английский обед состоит из мяса и двух типов овощей мы ощущаем приятный вкус, после того, как съедаем что-нибудь вкусное.

№ слайда 10 Keys 1). D 2). A (adjective) – 1,2,3,4,5. B (noun) – 2,6 C (verb) – 2 3). халтур
Описание слайда:

Keys 1). D 2). A (adjective) – 1,2,3,4,5. B (noun) – 2,6 C (verb) – 2 3). халтурный 4). A – educated 5). 3 – smiley – smile, 4 – knock-out – «нокаут» 6). 5 – ординарный, 6 – оставаться в памяти

№ слайда 11 Exercise 2. 1. Расположите отрывки текста (A – C) в логическом порядке и соедини
Описание слайда:

Exercise 2. 1. Расположите отрывки текста (A – C) в логическом порядке и соедините каждый заголовок с соответствующим отрывком текста: 1. Looking for something to eat. 2. Eating and drinking. 3. Falling asleep. A After a time he began to feel sleepy and decided to lie down. The police found him the next morning asleep upstairs in the bedroom. B A French house burglar got into a house in the village of Lachelle in 1964. When he was inside he began to feel hungry, so he searched for the fridge. C There he found his favourite cheese. Naturally, he could not leave without trying some. He then found some bread and three bottles of wine.

№ слайда 12 Keys B,C,A 2. 1-B, 2 – C, 3 - A
Описание слайда:

Keys B,C,A 2. 1-B, 2 – C, 3 - A

№ слайда 13 Exercise 3. Say if the statements are True or False. 1. Nowadays Fitzgerald is
Описание слайда:

Exercise 3. Say if the statements are True or False. 1. Nowadays Fitzgerald is admired as a great writer. 2. During his lifetime, Fitzgerald was famous as a writer, too. 3. Parties were the Fitzgeralds biggest passion. 4. The economic catastrophe of the 1930s had no influence on Fitzgerald’s life. Today, F. Scott Fitzgerald, the author of four novel and 160 short stories, is celebrated as a great American writer. But he had a very different reputation during his lifetime. He and his charming wife, Zelda, loved parties. Wherever they went, they spent money until their last dollar was gone, and drank wine until the bottles were empty. When the Great Economic Crisis came in the 1930s, Fitzgerald’s lucky star crashed like the American world of banking and finances.

№ слайда 14 Keys 1. T 2. F 3. T 4. F
Описание слайда:

Keys 1. T 2. F 3. T 4. F

№ слайда 15 Exercise 4. Say if statements are True or False. 1.The Simpsons are the most fa
Описание слайда:

Exercise 4. Say if statements are True or False. 1.The Simpsons are the most famous family in the world. 2.One important magazine decided that The Simpsons is the best show of the last century. 3.The celebration of The Simpsons anniversary is planned for one whole month. 4.October 27 is the most important day of the celebration. 5.The Simpsons are 10 years old, but they haven’t changed. 6.The Simpsons are like us, ordinary people. The Simpsons are one of the most famous families in the world. Last year Time Magazine called The Simpsons series the best TV show of the 20th century! This year The Simpsons are having a party to mark their 10th anniversary. It is a year-long celebration that reaches its highest point on October 27. This day will start The Simpsons World Festival Weekend, a meeting of Simpsons fans and creators in Hollywood. The Simpsons may be 10 years old, but in fact they haven’t got old at all! Bart is still 10 years old and Lisa is still 8. That’s not what we, ordinary humans, are like…

№ слайда 16 Keys 1. F 2. T 3. F 4. T 5. T 6. F
Описание слайда:

Keys 1. F 2. T 3. F 4. T 5. T 6. F

№ слайда 17 Exercise 5 Соотнесите вопросы (a-e) с текстами (1-4). Один вопрос – лишний. 	 1)
Описание слайда:

Exercise 5 Соотнесите вопросы (a-e) с текстами (1-4). Один вопрос – лишний. 1). A cold and frosty day, although it will stay mostly dry with sunny periods and just a few isolated snow showers. A light westerly wind. 2). In a saucepan, cook the chopped apple with the cinnamon and 100g of sugar until the fruit has disintegrated and is completely smooth. 3). In early August, Saturn, the planet of order and achievement, moved into Gemini, and you began thinking again about many areas of your life. 4). Departure of flight 0784 to Geneva. Passengers are kindly requested to proceed to Gate 16. Which of these texts a). Instructs us how to prepare something to eat? b). Explains why eating apples is important? c). Describes what the stars say about our life? d). Informs us where to go in the airport? e). Tells us what the weather will be like?

№ слайда 18 Keys 1. E 2. A 3. C 4. D
Описание слайда:

Keys 1. E 2. A 3. C 4. D

№ слайда 19 Установление структурно-смысловых связей текста Читая текст, содержащий пропуски
Описание слайда:

Установление структурно-смысловых связей текста Читая текст, содержащий пропуски, постарайтесь сразу же определить, что может содержать каждый пропуск. Самые распространенные типы пропусков: пропущенная фраза, предложение или короткий фрагмент текста. Читая текст, постарайтесь быстро определить его тип, а затем задайте себе следующие вопросы: что можно в него вставить и где; какие из данных фраз больше всего сочетаются с фрагментами до и после пропуска. Вместе с этим, обратите внимание на содержание и логику текста. Прочитайте текст еще раз, опуская пропущенные части, и постарайтесь понять как можно больше. Помните, что содержание пропущенной части текста может относиться к различным местам текста. Задание на восстановление текста может содержать сложные лексические и грамматические структуры. Обратите внимание на инверсию, связывающие слова и выражения, соединяющие части предложений, идиоматические выражения. Обращайте внимание на слова до и после пропуска.

№ слайда 20 Exercise 6. Прочитайте тексты (1-3) и выберите правильное словосочетание (a-d) д
Описание слайда:

Exercise 6. Прочитайте тексты (1-3) и выберите правильное словосочетание (a-d) для каждого пропуска. 1). A schoolgirl was recovering in hospital last night after taking a drug overdose (1) … for having her tongue pierced. Anna Smith, 16, of Hazel Grove, Greater Manchester, has been told she can return to school only if she removes her tongue stud. a) when she was suspended from school; b) because she suffered horrific injuries; c) as she could not apologize to her teacher; d) when she found her best friend responsible. 2). The Football Association has defended its controversial decision not to call off next week’s England friendly in Hungary. Kevin Keegan, England’s coach, names his squad today for a match (2)…, with a host of Premiership managers having expressed their reservations. a) with Hungarian footballers; b) which nobody wants; c) named the highlight of the season; d) so eagerly awaited. 3).With one motorbike or moped stolen every 13 minutes, the need for good insurance cover is greater than ever before. The sunshine has (3) …. However, potential bikers should be warned that motorcycles and mopeds are attractive to thieves. a) tricked many people into thinking that two-wheelers are safe. b) created a fine opportunity for many people to take a ride in the country. c) prompted many people to consider investing in a two-wheeler. d) given many people the best excuse for throwing their money away.

№ слайда 21 Keys 1. A 2. B 3. C
Описание слайда:

Keys 1. A 2. B 3. C

№ слайда 22 Exercise 7. The Burglar who Called the Police Из данного ниже текста были извлеч
Описание слайда:

Exercise 7. The Burglar who Called the Police Из данного ниже текста были извлечены четыре предложения (1-4). Выберите из (a-f), те которые нужно поставить на место пропусков. Два предложения лишние. Определите, почему они не подходят. There have been many attempts at the ‘perfect crime’. A lot of people believe that one New York burglar came close to success in 1969. (1) …. Following this plan, he climbed up to the roof of the building. When he got on to the roof of the supermarket, he found that he could not get into the building. (2)…. Suddenly he had a clever idea. He took off all his clothes and dropped them through the window into the building. (3) …. But, surprise, surprise! The window was still too small and he still could not get through. (4) …. a) Finally he had to call the police to get his clothes back. b) He decided to rob the biggest bank in his area. c) He wanted to rob a supermarket and made a careful plan. d) He spent the whole night there and in the morning the police found him. e) The window was too small. f) He hoped to follow them almost immediately.

№ слайда 23 Keys 1. C 2. E 3. F 4. A
Описание слайда:

Keys 1. C 2. E 3. F 4. A

№ слайда 24 Exercise 8. Определите правильный порядок данных предложений (A –D). (A…) Maybe
Описание слайда:

Exercise 8. Определите правильный порядок данных предложений (A –D). (A…) Maybe this is why any time I don’t finish eating this fish. Nana says, “You, Adjoa, should always eat what they give you …. you don’t know what problems there are in this life…”. (B…) This place, Hasodzi, lies in a very fine valley. But it is always suffering from the dry weather, which is a curse throughout Africa. (C…) Why “problems’? As far as I can see, there is only one problem. (D…) I was born in Hasodzi; and it is a very big village in the central region of our country, Ghana.

№ слайда 25 Keys 1. D 2. B 3. A 4. C
Описание слайда:

Keys 1. D 2. B 3. A 4. C

№ слайда 26 Exercise 9. Данные ниже отрывки (A-D) pрасположите в правильном логическом поряд
Описание слайда:

Exercise 9. Данные ниже отрывки (A-D) pрасположите в правильном логическом порядке. Из предложений (1-2) после текста выберите то, которое должно быть последним. (A …) She couldn’t think about anything else apart from her favourite video game, Quake. She played it all the time, whenever she could, until she became brilliant at it. (B …) Sounds too good to be true? It’s not. In fact, it is a real -life story which shows a new tendency in the computer industry. (C …) Finally she went to Dallas, met the creator of the game and he offered her a job. Now she earns $ 65,000 a year and she helps to create online game such as Quake. (D …) Steve Case, now aged 23, was a worry to her parents when she was in high school. She suddenly fell in love. 1. Many companies are looking for young people who eat, breathe and sleep computers. 2. You may be embarrassed to ask for help but if you’ve got good contacts, use them!

№ слайда 27 Keys 1. D 2. A 3. C 4. B 5. 1
Описание слайда:

Keys 1. D 2. A 3. C 4. B 5. 1

№ слайда 28 Задание с множественным выбором ответа 1. Сначала надо прочитать вопросы, а зате
Описание слайда:

Задание с множественным выбором ответа 1. Сначала надо прочитать вопросы, а затем текст. В тексте надо найти фрагменты, к которым относится каждый из вопросов. 2. Надо постараться определить неверные ответы, обращая внимание на детали – неверные ответы могут содержать слегка измененную информацию из текста. 3. Отметить верный ответ и проверить его правильность, найдя подтверждение в тексте. 4. Чтобы удостовериться в правильности ответа, надо найти различие между основной идеей и второстепенной информацией. 5. Следует обратить внимание на то, что четко сформулировано и на то, что только подразумевается, т.е. понять скрытый смысл, который может содержаться в тексте.

№ слайда 29 Exercise 10. Прочитайте данный ниже текст. В пунктах (1-4) выберите правильный о
Описание слайда:

Exercise 10. Прочитайте данный ниже текст. В пунктах (1-4) выберите правильный ответ (a-b). Mr. William A. Gold of Australia became the most unsuccessful writer of all time when a Canberra newspaper paid him 28 pence for his work. This reward came on 24 May 1974 after eighteen busy years, writing more than three million words. Mr. Gold was fifty-one at that time. His only other success was sixteen years before that. A small local newspaper asked him to write a short piece. But they did not pay him for it. 1.Which title best sums up the main idea of the text? a) The Least Successful Writer. b) How to Lose Money in Australia. 2. What is the main function of the text? a) to teach us a lesson. b) to make us smile. 3. What kind of text is it? a) an article. b) an anecdote. 4. Which information can be found in the text? a) Mr. Gold was thirty-three when he started working on the text. b) Canberra newspapers pay new authors 28 pence for each text.

№ слайда 30 Keys 1. A 2. B 3. B 4. A
Описание слайда:

Keys 1. A 2. B 3. B 4. A

№ слайда 31 Exercise 11. Прочтите рекламное объявление и выберите правильный ответ. 1. Londo
Описание слайда:

Exercise 11. Прочтите рекламное объявление и выберите правильный ответ. 1. London English School is a) the biggest in English b) the best in London c) very old d) the biggest in one part of London 2.Courses at the London English School are for people who a) prefer to learn at weekend; b) want to study English or other languages; c) plan to become doctors; d) are interested only in languages of Western Europe. 3. How long do you learn every week? a) more than 15 hours; b) over 15 hours; c) almost 15 hours. London English School Courses for everyone! We are the largest language school in Western London. We teach English to overseas students at all levels. We can choose between our summer courses, computer courses or teacher training courses – all of them in English. We also offer courses in other modern languages such as Spanish, French and Russian. Courses are about 15 hours per week and they start every Monday. You’ll be in safe hands – we employ qualified experienced teachers only! For more information, call us on: 0181-5799661

№ слайда 32 Keys 1. D 2. B 3. A
Описание слайда:

Keys 1. D 2. B 3. A

презентация на тему "Рекомендации по выполнению раздела "Чтение"
  • Иностранные языки
Описание:

Данная презентация представляет интерес как для учителей английского языка, так и для учащихся старших классов самостоятельно готовящихся к ЕГЭ. В работе даны рекомендации по выполнению каждого вида заданий из раздела "Чтение": на установление соответствия, на понимание структурно-смысловых связей в тексте, на множественный выбор ответа на основе прочитанного текста. В данной работе также можно найти тренировочные упражнения для отработки соответствующих навыков чтения. Подобранные упражнения небольшие по размеру, что дает возможность их использования в рамках урока. 

 

 

Автор Кушнир Марина Степановна
Дата добавления 21.12.2014
Раздел Иностранные языки
Подраздел
Просмотров 325
Номер материала 9160
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓