ХОД УРОКА
I. Организационный
момент
a) Приветствие
--Good afternoon, boys and girls. I am
glad to see you. Sit down, please. How are you?
--I am fine/ I am OK.
--That’s very good.
b) Речевая зарядка
--Tell me, please:” What date is
it today?”
--Today is the 14th of December.
--And ” What day is it today?”
--It is Tuesday today.
--“What’s the weather like today?”
II. Тема урока и
целеполагание.
And now let’s get closer to the theme of
our lesson. By the way, the theme of our lesson today is “What’s the
time?”
СЛАЙД 1
a)Look at the blackboard, please. There
are some words here. I’ll read them and you’ll repeat after me.
--Be
always on time,
To be late is a crime!
Let’s translate
these lines.
Do you agree with
them?
b) А что
нужно, чтобы всегда “to be on time”? Конечно
же, хорошо ориентироваться во времени. Сегодня во
время урока мы научимся говорить о времени по-английски.
III. Активизация изученной лексики
And first let’s revise the vocabulary.
СЛАЙД 2
- Your task is to read and translate. Второй
ряд читает, а первый- переводит(первую колонку)…
And now
vice versa, change your roles(вторую колонку).
2. Clever
you are. I know, you like playing. So, let’s play a bit. Look at the words and
make pairs. СЛАЙД 3
Who is
ready with the first pair?
3. You have done it
well. I have got another task. СЛАЙД 4 Please look. You
should find the hidden words.
IV. Введение
нового материала.
А как узнать время по-английски?
Вопрос по-английски звучит следующим
образом: ”What’s the time?” (“Сколько времени?”)
СЛАЙД 5
Рисунок
1
Используя эту схему, учитель поясняет детям,
как сказать время по-английски. Гиперссылки – часики позволяют выйти на
страницу с примерами и тренировочными заданиями к каждому слову данной схемы.
Щелкнув мышкой на часики в правом нижнем углу тренировочной страницы, вы снова
вернетесь на слайд-схему.
Имей
ввиду:
07.00
и 19.00 часов следует называть одинаково – “seven o’clock”, но
07.00 – It’s seven o’clock in the morning.
19.00 – It’s seven o’clock in the evening.
Это
нужно знать
·
Если количество минут кратно 5 (т.е. делится на 5 без остатка),
слово “minutes” можно не употреблять:
e.g. It’s ten past three.– Сейчас десять минут четвертого.
·
По-английски никогда не говорят:
13.00 – “тринадцать часов”, 20.00 – “двадцать часов”. Следует говорить:
01.00 – “час” / “one o’clock”,
08.00 – “восемь часов” / “eight o’clock”.
Для уточнения добавляют: “утра” – “in the morning”, “дня” – “in the afternoon”,
“вечера” – “in the evening”, “ночи” – “at night”.
·
Если нужно указать в какое время происходит
действие, в английском языке употребляют предлог “at”:
e.g. Let’s meet at seven o’clock in the evening. – Давай встретимся в
семь часов вечера.
My English class begins at nine o’clock in the morning. – Мой урок
английского языка начинается в девять часов утра.
·
Если количество минут больше 30, нужно отсчитывать и говорить,
сколько минут не хватает до следующего часа.
e.g. 09.40 – It’s twenty (20) minutes to ten.
15.55 – It’s five (5) minutes to four.
22.35 – It’s twenty five (25) minutes to eleven.
V.
Физкультминутка
You’ve worked hard. I
think, it’s time to have a rest. “Head and shoulders”
VI.
Тренировочные упражнения.
Sit down, please. Let’s do some exercises
in your textbooks.
a) №4, p.101.- устно
b) №3В, p.101.- устно
c) №5, р.102.- письменно на доске и в тетради
VII.
Развитие навыков аудирования
And now let’s open your books at page 103,
ex.7. Listen and repeat the count-out rhyme.
VIII. Итоги урока
Итак, ребята, что вы узнали на сегодняшнем
уроке?
Homework. At
home you’ll do ex. 9-10, p. 104. Fill in the gaps with the words from
the box and the verbs in the past forms.
Завершение.
You’ve worked hard at the lesson and you get
excellent and good marks!
Резерв
Выполни тест
I. Выбери правильный ответ
1. Скажите, пожалуйста, сколько времени.
а) Tell me what time, please.
b) Will you tell me the time , please?
c) What is time, please?
2. Сейчас пять часов.
а) It’s five o’clock now.
b) It’s seventeen o’clock.
c) Now is five o’clock.
3. Давай встретимся в 18.00.
a) Let’s meet at eighteen o’clock.
b) Let’s meet at six o’clock in the morning.
c) Let’s meet at six o’clock in the evening
II. Выбери правильный ответ
4. 16.30 –
a) It’s half past sixteen.
b) It’s half to four.
c) It’s half past four.
5. 04.15 –
a) It’s a quarter past four.
b) It’s fifteen minutes to four.
c) It’s a quarter to four. four.
6. 10.10 –
a) It’s ten (minutes) to ten.
b) It’s ten (minutes) past ten.
c) It’s ten (minutes) to eleven.
7. 21.35 –
a) It’s thirty-five (minutes) past nine.
b) It’s twenty-five (minutes) to ten.
c) It’s thirty-five (minutes) to ten.
8. 12.45 –
a) It’s a quarter past twelve.
b) It’s forty-five (minutes) to twelve.
c) It’s a quarter to one.
III.Выбери правильный ответ
9. It’s half past seven in the evening.
a) 07.30
b) 19.30
c) 06.30
10. It’s a quarter to three.
a)14.45
b) 15.15
c) 15.45
11. It’s twenty (minutes) to eight in the morning.
a) 08.20
b) 20.40
c) 07.40
12. It’s five (minutes) past twelve in the afternoon.
a) 11.55
b) 12.05
c) 12.55
13. It’s a quarter past nine.
a) 09.45
b) 09.15
c) 08.45
14. It’s twenty-five (minutes) past six in the evening.
a) 17.35
b) 18.35
c) 18.25
15. It’s twelve o’clock at night.
a) 12.00
b) 24.00
c) 20.00
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.