Инфоурок Иностранные языки Другие методич. материалыПо английскому языку на тему "Mass Media. СМИ"(8 класс)

По английскому языку на тему "Mass Media. СМИ"(8 класс)

Скачать материал

Образцы уроков   

The Theme

of the lesson

Sport.  Спорт

 

The ai m of the lesson

To talk about sport, practise describing sporting events, write a description of a sport, to give their opinions, to be active in group working,  to enlarge their knowledge,  to use ICT in learning  , to learn think critically, to develop their speaking , reading, writing abilities, to assessment  themselves

Results

http://smotryvideo.ru/uploads/articles/0f75fbd0.jpg

Ø  To talk about sport;

Ø   Practise describing sporting events;

Ø  Write a description of a sport;

Ø   Give their opinions;

Ø  Be active in group working;

Ø  Enlarge their knowledge;

Ø   Use  ICT in learning ;    

Ø  Learn think critically;

Ø   Develop their speaking , reading, writing abilities;

Ø   Self-assessment

 

Stages

The teacher’s activity

The pupils’ activity

Assessment

Resources

 Organization moment:

 ( 2 min)

  1. Greeting with group

  2. Students on duty

  3. Dividing into 3       groups    

Individual- cycling, aerobics, skiing, swimming

Pair- tennis, chess, boxing, figure-skatig

 

Team games- cricket, hockey, rugby, baseball

 

Physiological training

There are 4 pupils in each group

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSQ06DIdx6Qe-hy2qT27SYfJfRZMQwxCGdelaY0j5R7W9sqpnakuAhttps://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSOeLuDIcSsvxxcqhF5nYArJVUyoSVK5Iq3m66j47NOZRdGLWaqhttp://www.danpontefract.com/wp-content/uploads/2014/04/goodbye_team.jpg

 

 

Words cycling, aerobics, skiing, cricket, hockey, rugby, baseball, chess, tennis, boxing, figure-skating

Evocation

 ( 3 min)

Show video and ask to answer the questions

·   What traditional Kazakh games do you know?

·   What sports and games are the most popular in your town now?

·   What sports are the most dangerous and the least dangerous?

·   What famous sportsmen do you know in your town? In what sports did they become famous?

·   What team games do teenagers usually play in your town?

·   Why is it necessary for teenagers to go in for sports?

·   Are there enough stadiums, gyms and swimming pools in the place where you live?

·   What sports would you enjoy most? Why?

Question - return conversation

Traffic-light

Activeboard

Realization of meaning

 ( 15 min)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

( 15 min)

Ask to make an association to the word "Sport"

 

 

 

 

 

 

 

 

1 группа  подготовить сообщение о спортивной жизни города Актобе

 

 

The 2 nd –group-find out proverbs about sport using the internet and give their Russian equivalents

 

The 3rd-group-ask and answer the questions about their and their partners' favourite things then complete the table

 

 

 

 

Warm-up

 

 

 

Работа с текстом

1 группа читает текст и переводит на английский язык используя новые слова и синтаксические обороты английского языка;

 

 

2 группа готовит инсценировку "Один день из жизни футбольного клуба "Актобе";

 

 

3 группа составляет вопросы к тексту

 

Облачко с текстом: прямоугольное со скругленными углами: Water,Облачко с текстом: прямоугольное со скругленными углами: SummerОблачко с текстом: прямоугольное со скругленными углами: WinterОблачко с текстом: прямоугольное со скругленными углами: Unusual

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Sport is fun for boys and girls.

It’s much better than the toys.

You can sledge, and ski, and skate,

And play snowballs with Kate.

 

 

You can swim and play football,

Hockey, tennis, basketball.

You can jump and you can run.

You can have a lot of fun!

 

Читает текст и переводит на английский язык используя новые слова и синтаксические обороты английского языка;

Готовит инсценировку "Один день из жизни футбольного клуба "Актобе";

Составляет вопросы к тексту

Self-assessment

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leader-assessment

Tree claps

 

 

Leader-assessment

Tree claps

 

 

Pair-assessment

Tree claps

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leader-assessment

Tree claps

 

 

Leader-assessment

Tree claps

 

Leader-assessment

Tree claps

Stickers, scissors and coloured papers

 

 

 

 

 

 

 

Text-book

 

 

 

 

 

Internet

 

 

 

 

 

 

Microphone

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Activeboard

 

 

 

 

 

 

Text

 

 

 

 

 

 

Text

Reflection

 ( 10 min)

Ask to discuss "What does sport give to each of us?"

Discuss in group then tell the class

Leader-assessment

Two stars & one wish

 

 

 

 

Home-task

To make a poster

"My favourite sport",

 "Мой любимый вид спорта"

 

 

 

 

 

 

 

 

The Theme

of the lesson

Mass Media.  СМИ

 

The ai m of the lesson

To learn to use the studied vocabulary on the topic, to discuss problems on this topic in monologue and dialogic expressions, to perfect  their skills of listening comprehension, reading, to teach them to work out problems independently on the base of the studied vocabulary, to give their opinions, to be active in group working,  to enlarge their knowledge,  to use ICT in learning  , to learn think critically, to develop their speaking , reading, writing abilities, to assessment  themselves

Results

 

http://old.khabar.kz/upload/content/mini-Mass_media.jpg

Ø  Learn to use the studied vocabulary on the topic;

Ø  Discuss problems on this topic in monologue and dialogic expressions;

Ø  Perfect  their skills of listening comprehension, reading;

Ø  work out problems independently on the base of the studied vocabulary ;

Ø   Give their opinions;

Ø  Be active in group working;

Ø  Enlarge their knowledge;

Ø   Use  ICT in learning;     

Ø  Learn think critically;

Ø   Develop their speaking , reading, writing abilities;

Ø   Self-assessment

 

Stages

The teacher’s activity

The pupils’ activity

Assessment

Resources

 Organization moment:

 ( 2 min)

  1. Greeting with group

  2. Students on duty

  3. Dividing into 3       groups    

Телекомпании: «Казахстан-Актобе», «31 Канал-Актобе», «Рика-ТВ»,

Радиостанции: «Актобе Радио»  «Love Radio Актобе» «Радио Тандем» «Радио Ностальжи»

Газеты:  «Актобе», «Диапазон», «Актобе-таймс», «Керек-инфо»,

 

 

Physiological training

There are 4 pupils in each group

 

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRKEIB5V6ea0xHSAqGlFHIARJT24cyV5KOBlc7Rg609oNkN27A5

 

http://cs410418.vk.me/v410418097/5df4/EiIM89U9spU.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Words

«Казахстан-Актобе»,«31 Канал-Актобе», «Рика-ТВ»,

«Актобе Радио»  «Love Radio Актобе» «Радио Тандем» «Радио Ностальжи»

 

 «Актобе», «Диапазон», «Актобе-таймс», «Керек-инфо»,

 

Evocation

 ( 3 min)

·    Show video

Traffic-light

Activeboard

Realization of meaning

 ( 15 min)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

( 15 min)

Ассоциация "СМИ"

 

 

·  What is the media? 

·  What are they?

·  When did first newspaper appear in our town?

·   What newspapers and magazines are read in your families?

·  What enterprise helps us to buy the press in our town?

·  What can you tell us about newspaper "Aktobe"  in our town?

·  Which magazines are the most popular in our town?

Работа с текстом

1 группа -выписывает термины

 

2 группа- готовит интервью

 

The 3rd group- make a poster

 

 

Warm-up

·         Turn your head to the right

·         Turn your head to the left

·         Bend forward your head.

·         Bend back your head.

·         Raise up and down your shoulders.

·         Turn back your right shoulder.

·         Turn back your left shoulder.

·         Close your eyes for 5 seconds.

·         Open your eyes for 5 seconds.

·         Blink your eyes quickly for 2 seconds

 

 Ask to make up their dialogues about their favourite channels.

 

 

Ask to match the words and their definitions.

 

 

 

 

 

 

 


Question - return conversation

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Self-assessment

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leader-assessment

Tree claps

Leader-assessment

Tree claps

Leader-assessment

Tree claps

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pair -assessmentTree claps

 

Leader-assessment

Tree clap

Stickers, scissors and coloured papers

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Text

 

 

 

Text

 

 

Stickers, scissors and coloured papers

 

 

Activeboard

 

 

 

 

 

 

 

Reflection

 ( 10 min)

Творческий проект об Актобе "Я журналист"

·  Радио

·  Газета

·  Телеканал

 

Leader-assessment

Two stars & one wish

 

 

 

 

Home-task

A composition «The Role of Mass Media in my life»

 

 

 

 

 

 

 

The Theme

of the lesson

Customs and traditions.  Традиции и обычаи.

 

The ai m of the lesson

To widen students’ knowledge about Kazakh traditions and customs, to feel confident in speaking, to search and learn necessary materials on theme on their own way, to master them to respect and keep traditions and customs, to give their opinions, to be active in group working,  to enlarge their knowledge,  to use ICT in learning  , to learn think critically, to develop their speaking , reading, writing abilities, to assessment  themselves

Resulthttp://kuanysh-tour.kz/d/209416/d/2013_7.jpg

Ø  Wide their knowledge about Kazakh traditions and customs;

Ø  Feel confident in speaking;

Ø  Search and learn necessary materials on theme on their own way;

Ø  Respect and keep traditions and customs;

Ø  Give their opinions;

Ø  Be active in group working ;

Ø  Enlarge their knowledge;

Ø   Use  ICT in learning ;    

Ø  Learn think critically;

Ø   Develop their speaking , reading, writing abilities;

Ø   Self-assessment

 

Stages

The teacher’s activity

The pupils’ activity

Assessment

Resources

 Organization moment:

 ( 2 min)

  1. Greeting with group

  2. Students on duty

  3. Dividing into 3       groups    

 

Kazakh food: food made of milk, food made of meat, food made of flour



Kazakh costumes: national head wears, national food wears, national costumes.


Kazakh games:
horse games, holiday games, every day games

 


Physiological training

 

There are 4 pupils in each group

 

 

http://forum.materinstvo.ru/uploads/1248939627/post-149882-1248986003.jpg

 

http://hameleons.com/uploads/posts/2012-07/1341390464_svadba.jpg

 

http://baq.kz/foto/c3f26a22907a2046e2c5da40336493e2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Words

·   .Beshbarmak, kuyrdak

·   . bauyrsak,

·    kazy, karta
 zhal,  zhaya

·   kymyz , kurt

 

·   .Saukele   Takia

·   Kebis

·   Shapan
Camisole
Kimeshek
 Ishik

 

·   Audaryspak

·   Kyz kuu

·   Baiga

·   Tenge alu

·   Kokpar

Evocation

 ( 3 min)

 Show video

·  Why should people keep their traditions?

·  Is it important to keep them?

Yes, we should respect and keep our traditions and customs for the next generation, because traditions tell and show us the life of our nation. Each nation is rich in traditions, it’s important to know own traditions it means to be patriots of the motherland.

Traffic-light

Activeboard

Realization of meaning

 ( 15 min)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

( 15 min)

·   Самый важный праздник вашей страны?

·   Хотел бы ты чтобы праздники были каждый день?   

·   Есть ли у вас праздники, которые отмечаются только в вашей местности?

·   Какие праздники ты бы хотел придумать?

·   Какие подарки ты любишь получать? А дарить?

·   Что самое главное в подарке?

 

 

The 1st group read the text: “Wedding ceremony” and complete the sentences


The 2nd group read the text “Horse games” and say are the sentences  True or False?

 

 

 3-я группа готовит постер по тексту "Национальные костюмы"

 



Warm-up

Игра "Капитан"

 

 1-я группа готовит презентацию свадебного обряда  казахов "Беташар".

 

The 2nd group  acting out the Kazakh tradition “Besikke Salu”

 

The 3rd group complete the table Britain’s tradition and Kazakhstan’s tradition

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://st3-fashiony.ru/pic/wedding/pic/79218/20.jpg

 

http://1.bp.blogspot.com/-vgBHT5wX6H8/TWD_EVdMv6I/AAAAAAAAAA0/BF64tifOlI0/s200/photo_200712_125.jpg

      http://www.bukhara-carpets.com/img/kazakh-bridal-attire.jpg    http://www.bukhara-carpets.com/img/kazakh-aiyr-kalpak-shapan-taptauryn.jpg

 

 

 

http://www.kztcxw.cc/dingdianupload/dingdian/big/2008_10/27170607858.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leader-assessment

Tree claps

Leader-assessment

Tree claps

 

 

 

 

 

Leader-assessment

Tree claps

 

 

 

 

 

Leader-assessment

Tree clap

Leader-assessment

Tree clap

Leader-assessment

Tree clap

Activeboard

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Text

 

 

 

Text

 

 

 

 

 

 

Stickers, scissors and coloured papers

 

 

 

 

 

 

Stickers, scissors and coloured papers

 

 

 

 

 

 

Reflection

 ( 10 min)

5 lines of poem
1. Tradition
2. Interesting, important
3. Using, spending, keeping
4. Tradition is important for people
5. Tradition – custom

 

Leader-assessment

Two stars & one wish

 

 

 

 

 

Home-task

Эссе "Традиции и их роль в современном мире"

Оформление поздравительной открытки на английском языке.

 

 

 

 

 

 

 

ЦЕЛЬ УРОКА: формирование целостного представления о культуре, традициях разных народов мира на примере празднования праздника Наурыз и Рождество  в Великобритании и в Казахстане .

ЗАДАЧИ УРОКА НА УРОВНЕ НАБЛЮДАЕМЫХ ДЕЙСТВИЙ ОБУЧАЮЩИХСЯ:

Квалифицируют и выявляют исторические и культурные связи народов мира.

Сравнивают традиции празднования Рождества и Наурыз в Казахстане и в Великобритании.

Рассказывают о национальных традициях на русском и на английском языках.

Демонстрируют навыки обученности на русском и английском языках:

в монологической и диалогической речи;

в чтении вслух и про себя;

в составлении плана к прочитанному;

в переводе небольшого текста с английского языка на русский;

в оформлении рождественской

Этап побуждения

Santa Clause стучится к нам в дверь:

"Open, open поскорей!"

Ему дети говорят: "Please, come in".

Он очень рад.

Видит он a Christmas tree,

И гирлянды, и шары.

А на самом на верху

Видит он a star - звезду.

"Do you like it? - Yes, I do!"

Merry Christmas you and you!"

Этап осмысления

What do you know about Christmas and Nauryz?

I know that Christmas is a favourite holiday for British people.

Christmas is a religious holiday. We celebrate the birth of Jesus Christ.

I think that Christmas is a family holiday. Family gather for traditional Christmas dinner, give presents and congratulate each other.

The people send and receive many Christmas cards. They read on the cards: "Merry Christmas".

Most families decor ate their houses with holly. They usually have a Christmas tree in the corner of the room.

The small children believe in Santa Clause. He puts presents into the stockings.

I know that Christmas is a favourite holiday for British people.

Christmas is a religious holiday. We celebrate the birth of Jesus Christ.

I think that Christmas is a family holiday. Family gather for traditional Christmas dinner, give presents and congratulate each other.

The people send and receive many Christmas cards. They read on the cards: "Merry Christmas".

Most families decor ate their houses with holly. They usually have a Christmas tree in the corner of the room.

The small children believe in Santa Clause. He puts presents into the stockings.

Группа "Культурологи" Тема исследования: празднование Наурыза в Казахстане  и Рождества  в Великобритании

Задания группе:

        Узнайте, как готовятся к Наурызу в Казахстане и к Рождеству  в Великобритании 

        Выделите основные символы  этих праздникови поясните их значение.

        Найдите информацию о народных обрядах и гуляниях  в эти дни

Мини-инсценировка  одного из этапов празднования

Группа "Историки" Тема исследования: история возникновения праздника.

Задания группе:

        Узнайте, почему праздник называется РОЖДЕСТВО.

история возникновения праздника Наурыз

        Выясните, почему  Наурыз  празднуется в Казахстане 22 марта , а Рождество в Великобритании 25 декабря.

       Оформление поздравительных открыток

       Диаграмма Вена

       Сходства и различия в национальных традициях празднования Наурыза и Рождества

       Рефлексия

       "Мой любимый праздник

Просмотрено: 0%
Просмотрено: 0%
Скачать материал
Скачать материал "По английскому языку на тему "Mass Media. СМИ"(8 класс)"

Методические разработки к Вашему уроку:

Получите новую специальность за 2 месяца

Ландшафтный дизайнер

Получите профессию

HR-менеджер

за 6 месяцев

Пройти курс

Рабочие листы
к вашим урокам

Скачать

Краткое описание документа:

The Theme

of the lesson

Mass Media.  СМИ

 

The aim of the lesson

Tolearn to use the studied vocabulary on the topic, to discuss problems on this topic in monologue and dialogic expressions,to perfect  their skills of listening comprehension, reading, to teach them to work out problems independently on the base of the studied vocabulary, to give their opinions, to be active in group working,  to enlarge their knowledge,  to use ICT in learning  , to learn think critically, to develop their speaking , reading, writing abilities, to assessment  themselves

Results

 

 

Ø  Learn to use the studied vocabulary on the topic;

Ø  Discuss problems on this topic in monologue and dialogic expressions;

Ø  Perfect  their skills of listening comprehension, reading;

Ø  work out problems independently on the base of the studied vocabulary ;

Ø   Give their opinions;

Ø  Be active in group working;

Ø  Enlarge their knowledge;

Ø   Use  ICT in learning;     

Ø  Learn think critically;

Ø   Develop their speaking , reading, writing abilities;

Ø   Self-assessment

     

 

Stages

The teacher’s activity

The pupils’ activity

Assessment

Resources

 Organization moment:

 ( 2 min)

  1. Greeting with group

  2. Students on duty

  3. Dividing into 3       groups    

Телекомпании: «Казахстан-Актобе», «31 Канал-Актобе», «Рика-ТВ»,

Радиостанции: «Актобе Радио»  «Love Radio Актобе» «Радио Тандем» «Радио Ностальжи»

Газеты:  «Актобе», «Диапазон», «Актобе-таймс», «Керек-инфо»,

 

 

Physiological training

There are 4 pupils in each group

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Words

«Казахстан-Актобе»,«31 Канал-Актобе», «Рика-ТВ»,

«Актобе Радио»  «Love Radio Актобе» «Радио Тандем» «Радио Ностальжи»

 

 «Актобе», «Диапазон», «Актобе-таймс», «Керек-инфо»,

 

Evocation

 ( 3 min)

·    Show video

 

Traffic-light

Activeboard

Realization of meaning

 ( 15 min)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

( 15 min)

Ассоциация "СМИ"

 

 

·  What is the media? 

·  What are they?

·  When did first newspaper appear in our town?

·   What newspapers and magazines are read in your families?

·  What enterprise helps us to buy the press in our town?

·  What can you tell us about newspaper "Aktobe"  in our town?

·  Which magazines are the most popular in our town?

Работа с текстом

1 группа -выписывает термины

 

2 группа- готовитинтервью

 

The 3rd group- make a poster

 

 

Warm-up

·         Turn your head to the right

·         Turn your head to the left

·         Bend forward your head.

·         Bend back your head.

·         Raise up and down your shoulders.

·         Turn back your right shoulder.

·         Turn back your left shoulder.

·         Close your eyes for 5 seconds.

·         Open your eyes for 5 seconds.

·         Blink your eyes quickly for 2 seconds

 

 Ask to make up their dialogues about their favourite channels.

 

 

Ask to match the words and their definitions.

 

 

 

 

СМИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Question - return conversation

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Self-assessment

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leader-assessment

Tree claps

Leader-assessment

Tree claps

Leader-assessment

Tree claps

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pair -assessmentTree claps

 

Leader-assessment

Tree clap

Stickers, scissors and coloured papers

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Text

 

 

 

Text

 

 

Stickers, scissors and coloured papers

 

 

Activeboard

 

 

 

 

 

 

 

Reflection

 ( 10 min)

Творческий проект об Актобе "Я журналист"

·  Радио

·  Газета

·  Телеканал

 

Leader-assessment

Two stars & one wish

 

 

 

 

 

Home-task

A composition «The Role of Mass Media in my life»

 

 

 

 

Скачать материал

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

6 656 205 материалов в базе

Скачать материал

Другие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.

  • Скачать материал
    • 25.12.2014 759
    • DOCX 2.3 мбайт
    • Оцените материал:
  • Настоящий материал опубликован пользователем Кожакметова Анаргул Сапаркызы. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

    Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

    Удалить материал
  • Автор материала

    Кожакметова Анаргул Сапаркызы
    Кожакметова Анаргул Сапаркызы
    • На сайте: 8 лет и 9 месяцев
    • Подписчики: 0
    • Всего просмотров: 3028
    • Всего материалов: 5

Ваша скидка на курсы

40%
Скидка для нового слушателя. Войдите на сайт, чтобы применить скидку к любому курсу
Курсы со скидкой

Курс профессиональной переподготовки

Технолог-калькулятор общественного питания

Технолог-калькулятор общественного питания

500/1000 ч.

Подать заявку О курсе

Курс профессиональной переподготовки

Педагогическая деятельность по проектированию и реализации образовательного процесса в общеобразовательных организациях (немецкий язык)

Учитель немецкого языка

300 ч. — 1200 ч.

от 7900 руб. от 3950 руб.
Подать заявку О курсе

Курс повышения квалификации

Особенности билингвального обучения иностранным языкам

72/108 ч.

от 2200 руб. от 1100 руб.
Подать заявку О курсе
  • Этот курс уже прошли 53 человека

Курс профессиональной переподготовки

Китайский язык: теория и методика обучения иностранному языку в образовательной организации

Учитель китайского языка

300/600 ч.

от 7900 руб. от 3950 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 153 человека из 42 регионов
  • Этот курс уже прошли 227 человек

Мини-курс

Музыкальная журналистика: история, этика и авторское право

4 ч.

780 руб. 390 руб.
Подать заявку О курсе

Мини-курс

Физическая культура и спорт: методика, педагогика, психология

10 ч.

1180 руб. 590 руб.
Подать заявку О курсе
  • Этот курс уже прошли 13 человек

Мини-курс

Преодоление расстройств: путь к психическому здоровью"

3 ч.

780 руб. 390 руб.
Подать заявку О курсе