Главная / Иностранные языки / План - конспект урока The Pleasure of Reading

План - конспект урока The Pleasure of Reading



План-конспект урока английского языка по теме «The pleasure of reading».

(Учебник О.В. Афанасьева, И.В.Михеева English 7 класс)

Цель урока:

- формирование лексических навыков говорения

Задачи урока:

  • Образовательная:

сформировать и автоматизировать лексические навыки говорения по теме The pleasure of reading.

  • Развивающая:

развить навыки устной и письменной речи, коммуникабельности; развить зрительную, слуховую память и способность к воображению.

  • Воспитательная:

воспитывать чувство самостоятельности и активности на уроке.

  • Познавательная:

научить дальнейшее употреблять свободно вокабуляр по The pleasure of reading теме в устной и письменной речи.





















Время




8.00








































08.05








































08.10
















































08.13

























8.17






















































8.20









8.25






















































































































































08.30










































































































8.37
















8.40.









































8.42























8.45














































Этап урока




1.Приветствие,

Речевая разминка







































2.Экспозиция








































3.Проверка домашнего задания
















































4.Автоматизация

Имитация














Чтение+имитация









Перевод































































Перевод













































































































Имитация№2









































Трансформация


























































































































































































Домашнее задание
















Рефлексия.

Подведение итогов.

Речевые действия учителя



Stand up! Good morning!

Sit down, please!


I am your teacher of English for a certain period, for 3 weeks. My name is Pavlyuk Elena Andreevna. Glad to see you, children!

I hope we ‘ll get on well with each other (Доброе утро, класс. Я преподаватель английского языка, я буду преподавать у вас английский язык определенный промежуток времени 3 недели. Рада вас всех видеть. Надеюсь, у нас сложатся отличные отношения и проблемы не возникнут).

Okay, let’s begin our lesson.



What date is it today? Who is absent today? Ok, thank you. Now, class, how are you today? Are you fine? Ok, thank you.








You know, yesterday I read some article in the newspaper. In this article people share their opinions about reading.

Some people like reading and get pleasure of it, others hate it, and consider it a waste of time, some do it out of snobbery, and others read under compulsion.

And I would like to know: do you like reading? Do you get pleasure of it?

(Вчера я наткнулась на статью, где люди делаться своими мнениями по поводу чтения. В результате, некоторые из них, любят читать и получают от этого удовольствие. Некоторые ненавидят и считают это лишней тратой времени. Некоторые читают, потому что это сейчас модно, а некоторые, потому что их принуждают. А вы любите читать? Получаете ли вы удовольствие от чтения?)



At home you should have learnt the words by heart. All of them deal with the topic “Reading” Now, let us check them.

1. Приключенческий роман

2. остроумный

3. роман о войне

4. сюжет

5. юмористический рассказ

6. страшный рассказ

7. народная сказка

8. развлекательный

9. классическое произведение

10. книга о путешествиях

11. исторический роман


12. биография

13. автобиографическая книга

14. доставляющий удовольствие

15. второстепенный

16. трогательный

17. роман

18. поэтесса

19. романист

20. детектив, детективный рассказ

21. повесть о любви

22.герой

23.автор

24.научно-фантастическая книга









Ok. Now let us read three stories, where people speak about their reading habits.











Short stories (см. Приложение 1)








Now let us translate some expressions from the previous stories.

1. Я очень люблю читать



2. Чтение играет важную роль в моей жизни



3.Детективыные истории очень увлекательны



4. Страшные истории имеют очень захватывающий сюжет.



5. Я не могу представить свою жизнь без чтения



6.Любовные истории заставляют меня плакать


7. Я очень ранимая



8. Я люблю исторические романы, потому что они содержат много информациию



9.Чтение-это лишняя трата времени



10. Книги скучные и утомительные.








Now open your students book on the page 157,ex.1

Please, answer the questions






Ok, good. Let us continue. At home you were to read and to translate the words and word expressions from the ex. 36 p.184

1. to pop


2. popped




3. pop-eyed



4. to spoil




5. to manage



6. to manage to do smth



7. cosy


8. a cosy


9. to devour



10. a search

11. to search

12. in search of smth


13. to pick

14. to pick

15. to pick up



16. fascination



17. fascinating


18. an adventure


19. an edition


20. to contain



21. a container


22. a chatterbox




23. tiny


24. a spell


25. to say a spell


26. to whisper a spell



27. to put a spell on smb



28. to break a spell


29. to be under the spell




30. contents


31. to impress

32. an impression


33. to make an impression on smb


34. impressive


35. to introduce


36. to introduce smb to smb

37. to introduce oneself



38. to be introduced to smb








Read the words one by one:

1. to pop

2. popped

3. pop-eyed

4. to spoil

5. to manage

6. to manage to do smth

7. cosy

8. a cosy

9. to devour

10. a search

11. to search

12. in search of smth

13. to pick

14. to pick

15. to pick up

16. fascination

17. fascinating

18. an adventure

19. an edition

20. to contain

21. a container

22. a chatterbox

23. tiny

24. a spell

25. to say a spell

26. to whisper a spell

27. to put a spell on smb

28. to break a spell

29. to be under the spell

30. contents

31. to impress

32. an impression

33. to make an impression on smb

34. impressive

35. to introduce

36. to introduce smb to smb

37. to introduce oneself

38. to be introduced to smb





Open your book on page 187, ex 37.

1. When can be people pop-eyed?



2. Is it a compliment to be a chatterbox?






3. Can you name the usual containers for milk, lemonade, jam sugar, cream and flour?





4. What word is missing here?

-small-regular in size-big-huge



5. What is the title of Mark Twain’s book about Tom Sawyer?







6. What usually makes a room cosy?





7. Have you ever spoiled a dish? How did it happen?



8. Who are the members of your household?




9. Who do the police usually search for?



10. Why do you have to keep a watchful eye on the milk when you boil it?



11. What do we call young boys and girls who are under twenty?


12. Who is the best storyteller in your class?



13. What happened to Cinderella when the magic spell was broken?





14. How are goods transported from Europe to America?




15.When do people pick fruit and vegetables in the place where you live?



16. Which is better: To devour books or to read them slowly and carefully? Does it depend on the book?











Next ex 38, p186.


















Explain the rule: to introduce oneself and introduce sb to sb

Have a look at page 187


*To introduce oneself –представить себя кому-то

e.g:

I introduce myself

He introduces himself She introduces herself sb

It introduces itself

We introduce ourselves

You introduce yourself/yourselves to sb

They introduce themselves to sb

( reflexive pronoun)

Let me introduce myself, my name is Tom!


To introduce sb to sb-  to tell someone another person's name the first time that they meet

знакомить

e.g

To introduce me to sb

To introduce him to sb

To introduce her to sb

To introduce it to sb

To introduce you to sb

To introduce us to sb

To introduce them to sb


He took me around the room and introduce me to everyone


Ex 39. P 187




Ex40 p 187






















We stop here, for your next class you should learn the vocabulary by heart and be ready for a dictation.

To be ready with the ex 1 on the page 65 in your activity book.

See on Sunday???, goodbye.








Ok, class, tell me ,please

Did you like our lesson?

What new things have you learnt?

Would you use the new vocabulary in your daily speech?

Let’s choose the most active pupil today?

What could you tell about the level of your preparation for today’s class? Is it high medium or low?




Речевые действия учеников



Good morning!




























P1: Today is March, 5.

P4,P5 are absent today.

P6,P7,P8:We are fine, thanks, and you?



















P1: I like reading, and get pleasure of it. I have read many books.

P2: I don’t like reading because it’s a waste of time.




















Дети отвечают:






1. an adventure story/novel

2. witty

3.a war novel

4. a plot

5. a humorous story


6. a horror story

7. a folk tale

8. entertaining

9. a classic


10. a travel book


11. a historical novel

12. a biography

13. an autobiography

14. enjoyable


15. secondary

16.moving

17. a novel

18. a poetess

19. a novelist

20. a detective story

21. a love story

22. a character

23.an author

24.a science fiction book
























Дети читают вслух











P1: I’m found of reading



P2: Reading plays a very important role in my life



P3: Detective stories have a fascinating plot.




P4: Horror stories have a very exciting plot

.


P5: I can’t imagine my life without reading


P6: Love stories make me tearing



P7: I’m very sensitive



P8: I like historical novels because they contain a lot of information.



P9: Reading is a waste of time


P10: Books are boring and tedious
























1. совать, просовывать


2. выпучивать, широко раскрывать

3. с широко раскрытыми глазами

4. портить, испортить


5. справляться с ч-л (особенно ч-л тяжелым)


6. ухитриться, умудриться


7. удобный, уютный

8. стеганный чехол


9. глотать, проглатывать


10. поиск, розыск

11. искать ч-л

12. в поиске ч-л


13. взять к-л, ч-л

14. собирать

15. подобрать, поднять


16. увлечение, большой интерес


17. увлекательный


18. приключение

19. издание


20. содержать, включать в себя


21. контейнер


22. болтун, болтушка


23. маленький, крошечный

24. заклятие, колдовство

25. произносить заклинание

26. шептать заклинание


27. наложить заклятие


28. снять заклятие


29. быть очарованным, околдованным


30. содержание


31. впечатлять

32. впечатление


33. произвести впечатление на к-л


34. впечатляющий


35. представлять


36. представлять к-л к-л

37. представляться

38. быть представленным к-л



















Ученики читают по очереди


































P1.People can be pop-eyed when they are surprised, shocked, anxious etc


P2. It’s not a compliment to be a chatterbox, because no one like people who talks a lot.


P3. Milk-bottle

Lemonade-bottle

Jam-bottle

Sugar-box

Cream-bottle

Flour-box




P4.tiny





P5: The title of Mark Twain’s book about Tom Sawyer is The adventures of Tom Sawyer



P6:Comfortable furniture , beautiful curtains and a colorful carpet make a room cosy



P7.Yes, I did, I spoiled the soup by putting too much salt in it.


P8. My mother, father and sister are the members of my household


P9. The police usually search for criminals


P10.I have to keep a watchful eye on the milk when a boil it because it can spoil


P11: We call them teenagers



P12.The best storyteller in my class is…


P13: When the magic spell was broken, Cinderella’s beautiful dress became untidy and dirty


P14. Goods are transported from Europe to America by the see.


P15: People pick fruit and vegetables in the place where I live in autumn


P16: It depends on the book how to read it. If it’s a humorous story, you devour it easily,

If it is a historical novel, you have to read it carefully to remember everything.




P1:

Tiny: house, room, baby, shoe, toy etc


P2:

Cosy: house, room, armchair etc


P3:fascinating:

Music, idea, book etc


P4:amazing: dress, film, people












P1: his/his

P2: her/me

P3:myself

P4: me

P5: they

P6:yourself/you

P7: me

P8:yourself/you





























P1: to have the watchful eyes

P2: tiny

P3:to manage to eat

P4: the best storyteller

P5:in search of

P6: telly

P7:to contain

P8: a chatterbox

P9:to be under the spell

P10:contents

P11:fascinating/

Impressive

P12:7 editions

P13:to devour

P14:to spoil

P15: to pop into



Оснащение



















































































































































Карточки с текстом



































































































Учебник













































Учебник

p. 184













































































Учебник












































































































Учебник




















Учебник







































Учебник

































































Приложение 1. Разговорные тексты

Tom, 14 y.o., a pupil:

I’m fond of reading. Reading plays a very important role in my life. I prefer to read detective stories, horror stories and autobiographies of famous people.

I like detective stories because they are very entreating.

In my opinion, horror stories have a very exciting plot.

Autobiographies of famous people are very interesting, fascinating.

I can’t imagine my life without reading.


Anna, 18 y.o., a student:

I read love stories only. In my opinion, they are very moving and enjoyable. They make me tearing. I’m very sensitive.


Kate, 32 y.o., a house-wife:

As I have a lot of spare time, I read a lot. My favorite genres ( жанр) are: a historical novel, a science fiction book and a war novel. I prefer these kinds of book because they are very interesting, fascinating and contain( to contain-содержать) a lot of information.


Alex, 14 y.o, a football player:

I hate reading. In my opinion, reading is a waste of time ( a waste of time- лишняя трата времени). All books are very boring and tedious( tedious /ˈtiːdiəs/ утомительный)



План - конспект урока The Pleasure of Reading
  • Иностранные языки
Описание:
Данный урок разработан с темой,представленной компонентами УМК, учитывая возрастные и индивидуальные особенности учащихся. Объем нового материала дозирован, базируется на уже имеющейся системе знаний и умений у учащихся.  
  На данном этапе уроке использовались различные методические приемы,методы , средства и приемы.Такие как:методы устного изложения знаний учителем и активизации познавательной деятельности учащихся,постановка темы нового материала и определение вопросов, которые должны осмыслить и усвоить учащиеся, методы учебной работы по применению знаний на практике и выработке умений и навыков. Данный метод необходим для организации письменных и устных упражнений.а также приемов активизации мыслительной деятельности школьников.  
  Содержание и организация урока способствовали развитию личности каждого школьника,а также стимулированию мотивации при дальнейшем узучении языка и употреблению новых лексических единиц в дальшейшей речи.
В ходе уроке использовался допольнительный метериал, способствуйщий автоматизации лексических навыков.
Компоненты урока:
- План-конспекст
-Приложение 1( разговорные тексты)
 
____________________
Автор Вольфсон Марина Евгеньевна
Дата добавления 05.03.2015
Раздел Иностранные языки
Подраздел Конспекты
Просмотров 429
Номер материала 57602
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓