Главная / Иностранные языки / план-конспект урока по учебнику

план-конспект урока по учебнику

Схема конспекта урока открытия новых знаний (ОНЗ)в соответствии с требованиями ФГОС НОО

для учителя начальных классов


Тема урока: Skills. The White House.

Цели урока:1-Закрепление нового языкового материала (стр. 40-41). 2-Развитие мотивации к овладению ИЯ.

3-Учить использовать разносторонние знания, чтобы быть интересным собеседником (стр. 40)


Деятельность педагога

Деятельность детей

УУД

I. Организационный момент

Цель этапа: Организовать обучающихся на работу на уроке.



Регулятивные УУД


Good morning, children!

I am glad to see you.

Take your seats and let`s start our lesson.

Who is absent today?

What is the weather today?

Look at this picture. What is it?(The White House)

Yes, you’re right. And today we’ll speak about it.

  • Good morning teacher.

  • . Is absent.

The weather is….

It’s the White House.


II. Актуализация знаний

Цель этапа: Проверка ранее изученного материала, в целях подготовки к контрольной работе.



Познавательные УУД


Look at the blackboard. You can see one word with the picture. You have to devise some words for characteristic of this word. You can see examples in your student’s books at p 40 ex1.

F.E.

«Location» . What is it? Think some words for this concept. For example city centre.

The next concept is «furniture». Say me some words.

The next is «rooms». Say me some words.



The next concept is «adjectives». Say me some words.



And the next concept is «extra features».





Great! Now, look at ex 2b) p 40. There are some sentences, some statements. You have to listen some statements and correlate the statement and the speaker. One statement is unnecessary.



Check your answers.


















Это место положения.

street, square, park, avenue….

sofa, armchair, table, fridge, bed…..


Bedroom, bathroom, living room, kitchen, toilet…

Cosy, beautiful, colorful, big, small….




Balcony, swimming pool, garden, cinema…



Слушают запись.





Sp1-B

Sp2-C

Sp3-E

Sp4-A

Sp5-G

Sp6-D





III. Проблемное объяснение нового знания

Цель этапа: Учить использовать разносторонние знания, чтобы быть интересным собеседником.



Коммуникативные УУД

Now, we’ll tell about The White House.

P1, tell me, please, What do you know about The White House?

P2,tell me, What do you know?

Thank you, now, look at your ex 3 p 40. We’ll listen the text about the White House, but at first we’ll learn some new words. Look at the blackboard :famous building, century, expensive, impressive, facilities.

Repeat after me these words.

Great! Now, listen, please about the White House.

Great!

P1, read the first paragraph.

P2, read the second paragraph.

P3, read the third paragraph.

P4, read the fourth paragraph.





The White House is the place, where lives a president.





Смотрят на доску, повторяют новые слова за учителем.



Слушают текст.

Читают по абзацу по цепочке.










IV. Первичное закрепление

Цель этапа: Первичное закрепление новой лексики.



Коммуникативные УУД



Great! Answer some questions.

  1. What is the White House?

  2. When was the White House built?

  3. Is this building large?

  4. How many rooms are there?

  5. Has it got the garden?

  6. How many fountains are there?

  7. What facilities are there in the White House?





Well done! Now, we’ll watch a short film about the White House.

Great,

P1, tell me, please, Why people visit the White House?

P2, tell me, Why people visit the White House?







  1. It’s one of the most famous symbols of America.

  2. The White House was built in the 1800.

  3. Yes, it is.

  4. There are 132 rooms, 35 bathrooms, 3 lifts and 8 staircases.

  5. Yes, it has.

  6. There are 2 fountains there.

  7. There is a cinema, bowling alley, gym, tennis court, swimming pool.







Смотрят короткометражку о белом доме.



People visit the White House, because it’s symbol of the USA or because it’s interesting to watch the place, where president lives.

People visit the White House, because there is a museum there.


V.Итог урока

Цель этапа: способствовать формированию рефлексии


Регулятивные УУД

Okey.

Tell me, Do you like our work?

Now, I give you some papers with the table.

There are three items there: a plus, minus and interestingly. You have to complete these items.

P1, tell me, what was interesting for you today?

P2, are you glad for your work?



Thank you.

All pupils worked well.

Your marks for the lesson are:

P1-5

P2-4….

Your homework is Ex 6 P41, you have to make your dialog. One of you tells about the new house, and another of you asks some questions about it.

And we’ll have the test the next lesson.

That's all for today. Good bye.



Заполняют таблицу.




Отвечают на вопросы учителя.

It was interesting…..

I’m glad….









Записывают домашнее задание





















план-конспект урока по учебнику
  • Иностранные языки
Описание:

Данная работа является авторской и соответствует требованиям ФГОС.

  Цель урока – повторение ранее изученного материала для подготовки к контрольной работе, к обучающим задачам урока я отнесла: Закрепление языкового материала, к воспитательным – Использование разносторонних знаний, чтобы быть интересным собеседником, урок был также призван способствовать развитию у учащихся мотивации к овладению ИЯ.

Это по типу урок развивающего самоконтроля, он включал в себя 5 этапов:   четвертым и основным этапом был этап закрепления материала, задачи Задачами  данного этапа были 1-аудирование  с полным пониманием прочитанной информации; 2-Научить выражать свое мнение, оценку. 3-Закрепление ранее изученного материала.

Автор Ванина Ольга Олеговна
Дата добавления 02.01.2015
Раздел Иностранные языки
Подраздел
Просмотров 362
Номер материала 21181
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓