Главная / Иностранные языки / План-конспект урока по английскому языку на тему "Man the Creator"

План-конспект урока по английскому языку на тему "Man the Creator"

Конспект урока английского языка в 10 классе ( гуманитарное направление )

Тема: “ Man the Creator.”

Проблема: “A thing of beauty is joy forever…”

Учебник для общеобразовательных учреждений и школ с углубленным изучением английского языка.

Авторы: О.В.Афанасьева, И.В.Михеева.

Unit 1. Lesson 7.

Автор урока: Кравцова И.А., учитель английского языка МБОУ лицей № 7 г. Красный Сулин, Ростовской области.

Цель: способствовать осознанию значимости искусства в нашей жизни в процессе формирования коммуникативных компетенций.

Социокультурная компетенция:

способствовать воспитанию интереса к родной и иноязычной культуре и развитию понимания ее общечеловеческой ценности; формировать умение высказывать свою точку зрения по проблеме и использовать формулы речевого этикета в рамках стандартных ситуаций общения.

Речевая компетенция:

cовершенствовать умение слушать, читать и понимать аутентичный текст с выборочным пониманием нужной информации; умение строить короткие монологические высказывания – рассуждения с выражением своего мнения и краткой аргументацией с опорой на план, вопросы и “Cluster” схемы.

Языковая компетенция:

cистематизировать и обобщить лексический материал по теме и использовать его в новых ситуациях общения.

Компенсаторная компетенция:

cовершенствовать умения использовать в качестве опоры при порождении собственных высказываний ключевые слова, переспрос для уточнения непонятного, толкование.

Учебно-познавательная компетенция:

Совершенствовать умения группировать и систематизировать языковые знания, работать с текстом ( извлекать нужную информацию, заполнять таблицы); работать в группе.

Оборудование урока:

  • Презентация «A thing of beauty is joy forever ...» ( интерактивная доска ).

  • Виртуальная экскурсия «The National Picture Gallery» (компьютеры-10, интернет).

  • Раздаточный материал ( план для описания картин, «cluster» схема ).

  • Репродукции картин.

  • Музыка «Лунная соната» Л.Бетховена.





План.



  1. Организационная часть.

Teacher: Nice to see you today, my friends. How are you?

Pupil : Fine, thanks and you?

T : Great! Yesterday I had a nice day. I visited the picture gallery in Rostov-on-Don and enjoyed the art of painting there. It made me feel joy and delight.

P : Nice to hear that!

T : I think, painting makes our life beautiful. The English writer, John Keats, wrote about the man s creativity and it s beauty. I suggest reading the quotation and comment if it can be applied to art.

  1. Чтение.

«A thing of beauty is joy forever. Its loveliness increases; it will never pass into nothingness…»

What is your opinion?

  1. Монологическая речь.

P1 : No doubt, the quotation is applied to art because there is nothing more beautiful than art in our life. One cannot help admiring painting, sculpture…

P2 : Beauty matters much. To my mind, our life would be dull without it.

P3 : It makes our life brighter and spiritually richer.

P4 : One should surround the life with beautiful things!

T I agree with you. «A thing of beauty is joy forever…» Let it be the motto of our discussion today.

T : What does beauty mean? What feelings does it evoke? They say, «so many people, so many opinions». I am ready to listen to all of your opinions. Fill in the gaps in the table.

  1. Письменная речь.

( Актуализация и обобщение лексических знаний по теме ( evocation ).

Beauty

Physical Spiritual

Art Inner world of a person

Architecture sculpture painting

A painting genres colours impressions

A picture landscape tempera paints romantic, lyrical, powerful

A canvas seascape watercolors charming, original,

A piece of art portrait painting walnut oil breathtaking; delight,

Scene painting (bright, pale, intense, inspiration, comfort,

Still life pastel, soft, pure…) admiration…

  1. Монологическая речь.

( варианты ответов)

P1 : Beauty is spiritual richness. It inspires people, evokes admiration, joy, delight.

P2 : Painting is the source of beauty. People can experience different kinds of feelings looking at the pictures. They can be impressed by expressiveness, emotional impact, harmony of colours, elegancy…

Etc.

T : What is painting for you? As for me, a good painting has always been like a friend. It keeps me company, comforts and inspires.

P1 : Painting is an inevitably beautiful kind of art. I feel admiration and delight when I look at pictures.

P2 : Painting enriches our spiritual life. It makes it more expressive and emotional.

P3 : Painting is peace in the soul and comfort.

P4 : As for me, I am not interested in painting because I see nothing exciting in it. Maybe I do not understand it.

T : What should we be able to do in order to enjoy painting and feel admiration and inspiration?

P : We should understand art.

T : What do you think is the problem of our lesson today?

P : We should develop our taste and ability to understand painting?

T : OK, but it is not a matter of a few minutes and even hours. It takes much more time to succeed in appreciating art. But today we will try to make some efforts in cultivating abilities to do it. There are a lot of ways of cultivating them. What are they?

  1. Монологическая речь.

P1 : In my opinion, it is important to gain knowledge about art, its different trends, painters and paintings from books and magazines.

P2 : To my mind, one should visit picture galleries and museums as much as possible.

P3 : It is important to return to one and the same pictures again and again and look at them thoughtfully.

P4 : I would advise to attend art studios and try to learn to paint.

T : Now I suggest viewing the work prepared by some of our pupils. It is devoted to painting. Take the seats at the computer desks and click the file “A thing of beauty…” While viewing it pay attention to:

  • some other ways of cultivating taste and abilities;

- significance of art in the life;

  • your impressions of the work.



  1. Чтение ( поисковое ).

( просмотр презентации и поиск необходимой информации )

  1. Монологическая речь.

T : Let us start with your impressions of the presentation.

P1 : I think it is a success. It is distinguished by logic, interesting selection of paintings.

P2 : The paintings are impressive and represent different genres.

P3 : The work has an educational value.

T : What does painting give us?

P4 : It makes our life more beautiful and varied.

T : What other ways did you learn about?

P5 : It is necessary to surround our life with beautiful things: masterpieces of painting, sculpture.

P6 : I would advise to get interested in collecting antique things. They are of rare beauty.

T : Which way to learn to appreciate art do you think is the major one?

P7 : The best way is to view it thoughtfully and analyze.

T : This is what we should try to do now.

  1. Диалогическая речь.

( режим «вопрос-ответ», «тезис-тезис» )

T : I know two of our pupils have been to the Tretyakov Picture Gallery. I think it would be interesting for you to know more about it.

P1 : When was the Gallery founded?

P2 : The Gallery is known to be founded by P.M.Tretyakov. But I would like to know about the merchant more.





План-конспект урока по английскому языку на тему "Man the Creator"
  • Иностранные языки
Описание:

Профильный уровень, 10 класс "Английский язык". Авторы: О.В.Афанасьева, И.В.Михеева. Издательство: Просвещение, 2009

Unit 1 "Man the Creator"

Lesson 7 "...a thing of beauty is joy forever"

Цель урока: способствовать осознанию учащимися значимости искусства в нашей жизни в процессе формирования коммуниеативных компетенций.

Оборудование урока: информационно-компьютерное обеспечение (виртуальная экскурсия в Национальную галерею Лондона,компьютеры, интерактивная доска );дидактический материал (план описания картины, план "синквейн"); презентация по теме урока "A thing of beauty is joy forever"

Автор Кравцова Ирина Анатольевна
Дата добавления 04.01.2015
Раздел Иностранные языки
Подраздел
Просмотров 641
Номер материала 30736
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓