Главная / Иностранные языки / План-конспект урока английского языка на тему "Мой дом" к УМК "Английский в фокусе"

План-конспект урока английского языка на тему "Мой дом" к УМК "Английский в фокусе"






План-конспект урока

английского языка в 5 классе

на тему «Мой дом»

по УМК «Английский в фокусе»

Тема : «Мой дом»

Цели урока:

- к концу урока учащиеся должны уметь высказываться по заданной теме урока;

- работать над развитием умений монологической речи;

- работать над развитием умений аудирования;

- продолжить работу над формированием грамматических навыков по теме: «Притяжательные местоимения»;

- воспитывать культуру общения, уважительного отношения к выступающим товарищам;

- воспитывать любовь к дому, семье;

- создавать благоприятные условия для развития лингвистического мышления, языковой догадки, внимания, памяти

Оборудование:

Ваулина Ю.А., Эванс В., Дули Дж. УМК «Английский в фокусе» для 5 класса. М.: Просвещение, 2011

Project Video”, Tom Hutchinson, Oxford University Press

Ноутбук, проектор, телевизор, видеомагнитофон



Ход урока:

I орг. момент

Приветствие и постановка целей урока

Good morning children. Today we have an unusual lesson. We have guests today. We’ll show what we know. The topic of our lesson is “May house”


Речевая разминка

Look at the screen of the computer and read the saying “East or West, home is best”. Think over and try to explain the meaning of the proverb.


II основной этап

1) Закрепление ЛЕ

  • Cross the odd word out. (ex. house-table-chair-sofa). You have 1 minute. Now exchange your papers and look at the board, check your answer.

  • Guess the definition. Listen to the definition : The room where you prepare food (a kitchen). Look at the board. Here is the answer. Look! A picture of a kitchen. You are right. Next definition: a room where there is a bath/a shower (a bathroom)4 a building for keeping a car in (a garage)4 a main room in a house where people relax, watch TV (a living room)4 a room where people sleep (a bedroom).

Now repeat after me: kitchen, bathroom, garage, living room, bedroom.


2) Развитие умений аудирования.

Look at the TV set. We are going to watch a video about Kate’s house. Watch the video carefully and do the tasks in your workbooks. Full fill all rooms mentioned in video. Let’s check your answers. Read one by one. Which rooms were presented there.


3) Закрепление ЛЕ в речи.

Look at the picture on the screen and answer my questions:

(Ex: Where are the bathrooms? Where is a hall? Where are the bedrooms?)


4) формирование грамматических навыков по теме ”Possessive adjectives

Fill in the missing possessive adjectives. You have 2 minutes.

Now look at the screen and check yourself.


5) Развитие умений монологической речи

Some students have already prepared presentations about their houses “My house”.

Listen to the carefully and answer the question: how many rooms are there?

(Показ презентаций учеников)


III заключительный этап

I appreciate your work. Thanks.

Your marks are….

Your home task is to read an article about Shakira p 60.

Good bye!

Список использованной литературы


1. Ваулина Ю.А., Эванс В., Дули Дж. УМК «Английский в фокусе» для 5 класса. М.: Просвещение, 2011


2. Видео диск к УМК “Project Video”, Tom Hutchinson, Oxford University Press, 2009






План-конспект урока английского языка на тему "Мой дом" к УМК "Английский в фокусе"
  • Иностранные языки
Описание:


План-конспект урока


 английского языка  в 5 классе


на тему «Мой дом»


по УМК «Английский в фокусе»


 


Тема : «Мой дом»


Цели урока:


- к концу урока учащиеся должны уметь высказываться по заданной теме урока;


- работать над развитием умений монологической речи;


- работать над развитием умений аудирования;


- продолжить работу над формированием  грамматических навыков по теме: «Притяжательные местоимения»;


- воспитывать культуру общения, уважительного отношения к выступающим товарищам;


- воспитывать любовь к дому, семье;


- создавать благоприятные условия для развития лингвистического мышления, языковой догадки, внимания, памяти


Оборудование: 


Ваулина Ю.А., Эванс В., Дули Дж. УМК «Английский в фокусе» для 5 класса. М.: Просвещение, 2011


ProjectVideo”, TomHutchinson, OxfordUniversityPress


Ноутбук, проектор, телевизор, видеомагнитофон


 


 


Ход урока:


I  орг. момент


Приветствие и постановка целей урока


Good morning children. Today we have an unusual lesson. We have guests today. We’ll show what we know. The topic of our lesson is “May house”


 


Речеваяразминка


Look at the screen of the computer and read the saying “East or West, home is best”. Think over and  try to explain the meaning of the proverb.


 


II основной этап


1) Закрепление ЛЕ


  • Cross the odd word out. (ex. house-table-chair-sofa). You have 1 minute. Now exchange your papers and look at the board, check your answer.
  • Guess the definition. Listen to the definition : The room where you prepare food (a kitchen). Look at the board. Here is the answer. Look! A picture of a kitchen. You are right. Next definition: a room where there is a bath/a shower (a bathroom)4 a building for keeping a car in (a garage)4 a main room in a house where people relax, watch TV (a living room)4 a room where people sleep (a bedroom).


Now repeat after me: kitchen, bathroom, garage, living room, bedroom.


 


2) Развитиеуменийаудирования.


Look at the TV set. We are going to watch a video about Kate’s house. Watch the video carefully and do the tasks in your workbooks. Full fill all rooms mentioned in video. Let’s check your answers. Read one by one. Which rooms were presented there.


 


3) ЗакреплениеЛЕвречи.


Look at the picture on the screen and answer my questions:


(Ex: Where are the bathrooms? Where is a hall? Where are the bedrooms?)


 


4) формирование грамматических навыков по теме  Possessiveadjectives


Fill in the missing possessive adjectives. You have 2 minutes.


Now look at the screen and check yourself.


 


5) Развитиеумениймонологическойречи


Some students have already prepared presentations about their houses “My house”.


Listen to the carefully and answer the question: how many rooms are there?


(Показ презентаций учеников)


 


IIIзаключительный этап


I appreciate your work. Thanks.


Your marks are….


Your home task is to read an article about Shakira p 60.


Goodbye!


Список использованной литературы


1. Ваулина Ю.А., Эванс В., Дули Дж. УМК «Английский в фокусе» для 5 класса. М.: Просвещение, 2011


 


2. ВидеодисккУМК  “Project Video”, Tom Hutchinson, Oxford University Press, 2009


 


 


 

 

 

План-конспект урока

 

 английского языка  в 5 классе

 

на тему «Мой дом»

 

по УМК «Английский в фокусе»

 

 

 

Тема : «Мой дом»

 

Цели урока:

 

- к концу урока учащиеся должны уметь высказываться по заданной теме урока;

 

- работать над развитием умений монологической речи;

 

- работать над развитием умений аудирования;

 

- продолжить работу над формированием  грамматических навыков по теме: «Притяжательные местоимения»;

 

- воспитывать культуру общения, уважительного отношения к выступающим товарищам;

 

- воспитывать любовь к дому, семье;

 

- создавать благоприятные условия для развития лингвистического мышления, языковой догадки, внимания, памяти

 

Оборудование: 

 

Ваулина Ю.А., Эванс В., Дули Дж. УМК «Английский в фокусе» для 5 класса. М.: Просвещение, 2011

 

ProjectVideo”, TomHutchinson, OxfordUniversityPress

 

Ноутбук, проектор, телевизор, видеомагнитофон

 

 

 

 

 

Ход урока:

 

I  орг. момент

 

Приветствие и постановка целей урока

 

Good morning children. Today we have an unusual lesson. We have guests today. We’ll show what we know. The topic of our lesson is “May house”

 

 

 

Речеваяразминка

 

Look at the screen of the computer and read the saying “East or West, home is best”. Think over and  try to explain the meaning of the proverb.

 

 

 

II основной этап

 

1) Закрепление ЛЕ

 

  • Cross the odd word out. (ex. house-table-chair-sofa). You have 1 minute. Now exchange your papers and look at the board, check your answer.
  • Guess the definition. Listen to the definition : The room where you prepare food (a kitchen). Look at the board. Here is the answer. Look! A picture of a kitchen. You are right. Next definition: a room where there is a bath/a shower (a bathroom)4 a building for keeping a car in (a garage)4 a main room in a house where people relax, watch TV (a living room)4 a room where people sleep (a bedroom).

 

Now repeat after me: kitchen, bathroom, garage, living room, bedroom.

 

 

 

2) Развитиеуменийаудирования.

 

Look at the TV set. We are going to watch a video about Kate’s house. Watch the video carefully and do the tasks in your workbooks. Full fill all rooms mentioned in video. Let’s check your answers. Read one by one. Which rooms were presented there.

 

 

 

3) ЗакреплениеЛЕвречи.

 

Look at the picture on the screen and answer my questions:

 

(Ex: Where are the bathrooms? Where is a hall? Where are the bedrooms?)

 

 

 

4) формирование грамматических навыков по теме  Possessiveadjectives

 

Fill in the missing possessive adjectives. You have 2 minutes.

 

Now look at the screen and check yourself.

 

 

 

5) Развитиеумениймонологическойречи

 

Some students have already prepared presentations about their houses “My house”.

 

Listen to the carefully and answer the question: how many rooms are there?

 

(Показ презентаций учеников)

 

 

 

IIIзаключительный этап

 

I appreciate your work. Thanks.

 

Your marks are….

 

Your home task is to read an article about Shakira p 60.

 

Goodbye!

 

Список использованной литературы

 

1. Ваулина Ю.А., Эванс В., Дули Дж. УМК «Английский в фокусе» для 5 класса. М.: Просвещение, 2011

 

 

 

2. ВидеодисккУМК  “Project Video”, Tom Hutchinson, Oxford University Press, 2009

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект урока

 

 английского языка  в 5 классе

 

на тему «Мой дом»

 

по УМК «Английский в фокусе»

 

 

 

Тема : «Мой дом»

 

Цели урока:

 

- к концу урока учащиеся должны уметь высказываться по заданной теме урока;

 

- работать над развитием умений монологической речи;

 

- работать над развитием умений аудирования;

 

- продолжить работу над формированием  грамматических навыков по теме: «Притяжательные местоимения»;

 

- воспитывать культуру общения, уважительного отношения к выступающим товарищам;

 

- воспитывать любовь к дому, семье;

 

- создавать благоприятные условия для развития лингвистического мышления, языковой догадки, внимания, памяти

 

Оборудование: 

 

Ваулина Ю.А., Эванс В., Дули Дж. УМК «Английский в фокусе» для 5 класса. М.: Просвещение, 2011

 

ProjectVideo”, TomHutchinson, OxfordUniversityPress

 

Ноутбук, проектор, телевизор, видеомагнитофон

 

 

 

 

 

Ход урока:

 

I  орг. момент

 

Приветствие и постановка целей урока

 

Good morning children. Today we have an unusual lesson. We have guests today. We’ll show what we know. The topic of our lesson is “May house”

 

 

 

Речеваяразминка

 

Look at the screen of the computer and read the saying “East or West, home is best”. Think over and  try to explain the meaning of the proverb.

 

 

 

II основной этап

 

1) Закрепление ЛЕ

 

  • Cross the odd word out. (ex. house-table-chair-sofa). You have 1 minute. Now exchange your papers and look at the board, check your answer.
  • Guess the definition. Listen to the definition : The room where you prepare food (a kitchen). Look at the board. Here is the answer. Look! A picture of a kitchen. You are right. Next definition: a room where there is a bath/a shower (a bathroom)4 a building for keeping a car in (a garage)4 a main room in a house where people relax, watch TV (a living room)4 a room where people sleep (a bedroom).

 

Now repeat after me: kitchen, bathroom, garage, living room, bedroom.

 

 

 

2) Развитиеуменийаудирования.

 

Look at the TV set. We are going to watch a video about Kate’s house. Watch the video carefully and do the tasks in your workbooks. Full fill all rooms mentioned in video. Let’s check your answers. Read one by one. Which rooms were presented there.

 

 

 

3) ЗакреплениеЛЕвречи.

 

Look at the picture on the screen and answer my questions:

 

(Ex: Where are the bathrooms? Where is a hall? Where are the bedrooms?)

 

 

 

4) формирование грамматических навыков по теме  Possessiveadjectives

 

Fill in the missing possessive adjectives. You have 2 minutes.

 

Now look at the screen and check yourself.

 

 

 

5) Развитиеумениймонологическойречи

 

Some students have already prepared presentations about their houses “My house”.

 

Listen to the carefully and answer the question: how many rooms are there?

 

(Показ презентаций учеников)

 

 

 

IIIзаключительный этап

 

I appreciate your work. Thanks.

 

Your marks are….

 

Your home task is to read an article about Shakira p 60.

 

Goodbye!

 

Список использованной литературы

 

1. Ваулина Ю.А., Эванс В., Дули Дж. УМК «Английский в фокусе» для 5 класса. М.: Просвещение, 2011

 

 

 

2. ВидеодисккУМК  “Project Video”, Tom Hutchinson, Oxford University Press, 2009

 

 

 

 

 

 

 


 


Автор Фаткуллина Рида Фанисовна
Дата добавления 20.12.2014
Раздел Иностранные языки
Подраздел
Просмотров 755
Номер материала 8920
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓