Главная / Иностранные языки / План-конспект открытого урока по теме:" Personal characteristics" (5 класс)

План-конспект открытого урока по теме:" Personal characteristics" (5 класс)

Документы в архиве:

6.49 МБ My.ppt
40.28 КБ мое.docx

Название документа My.ppt

 Intelligent
 Sociable
 Shy
 Naughty
 Rude
 Serious
 Athletic
 Polite
 Curious
 Creative
 Responsible
 Loving
 Clever
 Friendly
 Talkative
Creative, talkative, friendly, curious, athletic A person who produces new or...
 non- un- im- in- athletic friendly polite famous
 Your home task Ex. 9 pg. 44 (written form), ex. 6 pg. 42 (read).
businessman farmer sportsmen teacher fireman housewife doctor, dentist comput...
 A HOBBY
1 из 24

Описание презентации по отдельным слайдам:

№ слайда 1
Описание слайда:

№ слайда 2  Intelligent
Описание слайда:

Intelligent

№ слайда 3  Sociable
Описание слайда:

Sociable

№ слайда 4  Shy
Описание слайда:

Shy

№ слайда 5  Naughty
Описание слайда:

Naughty

№ слайда 6  Rude
Описание слайда:

Rude

№ слайда 7  Serious
Описание слайда:

Serious

№ слайда 8  Athletic
Описание слайда:

Athletic

№ слайда 9  Polite
Описание слайда:

Polite

№ слайда 10  Curious
Описание слайда:

Curious

№ слайда 11  Creative
Описание слайда:

Creative

№ слайда 12  Responsible
Описание слайда:

Responsible

№ слайда 13  Loving
Описание слайда:

Loving

№ слайда 14  Clever
Описание слайда:

Clever

№ слайда 15  Friendly
Описание слайда:

Friendly

№ слайда 16  Talkative
Описание слайда:

Talkative

№ слайда 17 Creative, talkative, friendly, curious, athletic A person who produces new origi
Описание слайда:

Creative, talkative, friendly, curious, athletic A person who produces new original ideas and things is... A person who likes to talk a lot is… A person who has got a lot of friends is... A person who wants to know about everything is... A person who likes sport is...

№ слайда 18  non- un- im- in- athletic friendly polite famous
Описание слайда:

non- un- im- in- athletic friendly polite famous

№ слайда 19
Описание слайда:

№ слайда 20
Описание слайда:

№ слайда 21  Your home task Ex. 9 pg. 44 (written form), ex. 6 pg. 42 (read).
Описание слайда:

Your home task Ex. 9 pg. 44 (written form), ex. 6 pg. 42 (read).

№ слайда 22
Описание слайда:

№ слайда 23 businessman farmer sportsmen teacher fireman housewife doctor, dentist computer
Описание слайда:

businessman farmer sportsmen teacher fireman housewife doctor, dentist computer programmer, office worker librarian bodyguard

№ слайда 24  A HOBBY
Описание слайда:

A HOBBY

Название документа мое.docx

План–конспект открытого урока по английскому языку в 5-м классе

Тема урока: " Personal characteristics»

Цель урока: активизация речемыслительной деятельности учащихся, активизация употребление в речи тематического языкового материала, совершенствование навыков аудирования, развитие умений и навыков монологической и диалогической речи.



Задачи урока:

Учебные: 1) закрепление изученной лексики по теме

«Personal characteristics»;

2) введение нового грамматического материала:

«Отрицательные приставки un-, im-, in-, non- »;

3) совершенствование навыков аудирования.


Развивающие: 1) развитие коммуникативной направленности

в обучении навыкам говорения;

2) развитие навыков монологической и

диалогической речи по данной теме.

Воспитательные: 1) развитие памяти и внимания, познавательного

интереса;

2) формирование стремления решать коммуникативные

задачи в учебной и социально – трудовой ситуации;

Оснащение урока: - компьютер;

- интерактивная доска;

- дидактический материал (карточки);

- презентация Microsoft Power Point

«Personal characteristics»;

- аудиозапись учебного диалога.


Используемые образовательные технологии:

- технология проблемного обучения;

- технология коммуникативного обучения;

- технологии группового обучения;

- игровые технологии;

- технология дифференцированного подхода;

- компьютерные технологии обучения.




Ход урока


I.Организационный момент.

Т: Glad to meet you my dear friends! How are you?

Ps: I’m fine! Thank you. And what about you?

T: Fine! Thanks! Today we have guests. Greet them. (Учащиеся приветствуют гостей). Sit down. I want to wish you success at the lesson. Don’t worry. I’m sure, our lesson will be excellent.

T: What`s the date today? What day of the week is it today?


II. Объявление темы урока и ведение в речевую ситуацию. (Слайд 1)

T: My dear friend, today our lesson is devoted to personal characteristics. Last lesson we learnt some words which help us to describe person’s traits of character.


III. Фонетическая зарядка, актуализация изученного лексического материала. (Слайды 2-18)


T: Now, pupils, let’s revise our words. Look at the blackboard! Please, repeat after me in chorus and translate the words!

T-Cl.: intelligent, sociable, shy, naughty, rude, serious, athletic, polite, curious, creative, talkative, loving, responsible, clever, friendly.

(Ученики повторяют и переводят слова).

T: Very good. You know the words well.


VI. Закрепление изученной лексики по теме «Personal characteristics»


  1. T: Now I’d like to find out how intelligent you are and how you can cooperate with each other. А теперь я хочу посмотреть, насколько вы сообразительны и как умеете сотрудничать – вместе решать поставленные задачи. I’ll divide you into 4 groups. We will see which team can do the task faster. When the members of the team are ready raise your hands. (Учитель делит класс на 3 группы по 4 человека по партам).

Look at the blackboard! This is a description of the person; your task is to name his main trait of character completing the sentences.

(Слайд 19)

  • A person who produces new original ideas and things is... (creative)

  • A person who likes to talk a lot is... (talkative)

  • A person who has got a lot of friends is... (friendly)

  • A person who wants to know about everything is... (curious)

  • A person who likes sport is... (athletic)

(Члены команды, первые выполнившие задание, называют прилагательные, которые появляются на доске, а остальные проверяют, правильно ли они выполнили задание).

T: Well done! Team number… won! You can work together well. That’s

why you have had a good result.

1. T: Well, children, I’d like to know how you can use these words in your

speech. Answer the following question:

What are your main characteristics? (T-P1- P2).

(3-4 ученика отвечают на вопрос.)

Т: Very good! I see you learn the words well orally.


  1. Проверка домашнего задания (правописание изученных слов).

T: Have you learnt the words by spelling? I’m sure you have. So I’ll prepare you cards with different tasks. They are on your desks. The pink card has more difficult task, the green one has less difficult task and the white one has easy task. (Перед вами карточки разных цветов. На карточке розового цвета – задание трудное, на зеленой – средней трудности, на белой – легкое.)

Choose the card according to your possibilities and do the task. (Выберите карточку в соответствии с вашими возможностями и выполните задание.)

You may take them. I give you 3 minutes to do the task. (Дифференцированное задание)

Задание на карточках:

Розовая карточка

Translate the words from Russian into English:


сообразительный

робкий

болтливый

дружелюбный

любящий

ответственный

общительный

любопытный

грубый

творческий

вежливый

жестокий


Зеленая карточка

Fill in the blanks and translate the words from English into Russian:



l . ving

so . iable

s . y

ind . pend . nt

r . de

pol . te

cr . аtive

t . lkative

resp . ns . ble

hosp . table

Белая карточка

Fill in the blanks:



l . ving

so . iable

s . y

ind . pendent

r . de

pol . te

cr . аtive

t . lkative

resp . nsible

hosp . table




V. Введение нового грамматического материала: «Отрицательные приставки un-, im-, in-, non- »


1. T: I see, you know a lot of words to describe people, to name their main characteristics. And I have got a special task for you. Look at the blackboard! (Слайд 20)

There are words which you know:

athletic

friendly

polite

famous

Four cards appearing above them.


in- im- non un-

I am going to add them to the words.

(Учитель дописывает приставки к словам)

Non-athletic unfriendly impolite infamous

T: Do you see any changes? What is the difference between athletic and non- athletic? Какова разница между словами athletic and non-athletic? Guess the meaning of non-, im-, in-, un-.

(Ученики отвечают на вопросы учителя и переводят слова

с противоположным значением на слайде).


2. T: Now let’s train the words with opposite meaning. Open your books at page 44. Let’s do ex.8. Your task is to read these pairs of words and guess their meanings.

(Ученики выполняют упражнение.)

T: Fine! You have done it.


3. T: You can use these words to describe someone’s character. Let’s play. Look at the picture at the blackboard. You see negative characters of the cartoons. Imagine yourself to be one of these characters. Introduce and describe yourself using only the words with un-, in-, im-, non. Представьте себя одним из героев мультфильма. Назовите себя и опишите, используя только прилагательные с отрицательными приставками. (Слайд 21)

Pupils: I am Shapoklyak. I’m impolite, unfriendly, unpleasant...


T: Very good. But I think you are tired. Let’s have a rest. Let’s do physical training.


VI. Физкультминутка


VII. Совершенствование навыков аудирования.


1. T: Now pupils, look at the blackboard. (Слайд 22)

Do you know this girl? Of course, this is Linda Silvester. And what do you know about her?

(Ps tell what they know about Linda, they use: ... to be a student at.., to speak French, to play the guitar, to have got a lot of friends).

2. T: Good. And who has appeared next to Linda?

(Ученики отвечают на вопрос)

You are right. He is the correspondent of youth magazine. He is interviewing Linda. Listen to them.

(Учащиеся прослушивают диалог.)

3. T: Please, read the dialog in pairs as if you are Linda and correspondent.

(Две пары учеников читают диалог.)

VIII. Заключительный этап урока. Подведение итогов урока.

T: I’m very sorry, but time is over. Ive got pleasure. (Давайте вспомним, что мы делали сегодня на уроке.) Thank you for your work.

Your home task is written on the blackboard: ex. 9 p.44 (written form), ex. 6 pg. 42 (read). (Слайд 23)

Your marks are...

The lesson is over. Goodbye!



I.Организационный момент.

Т: Glad to meet you my dear friends! How are you?

Ps: I’m fine! Thank you. And what about you?

T: Fine! Thanks! Today we have guests. Greet them. (Учащиеся приветствуют гостей). Sit down. I want to wish you success at the lesson. Don’t worry. I’m sure, our lesson will be excellent.

T: What`s the date today? What day of the week is it today?

II. Объявление темы урока и ведение в речевую ситуацию. (Слайд 1)

T: My dear friend, today our lesson is devoted to personal characteristics. Last lessons we learnt some words which help us to describe person’s traits of character.


VI. Закрепление изученной лексики по теме «Personal characteristics»

T: Now I’d like to find out how intelligent you are and how you can cooperate with each other. А теперь я хочу посмотреть, насколько вы сообразительны и как умеете сотрудничать – вместе решать поставленные задачи. I’ll divide you into 4 groups. We will see which team can do the task faster. When the members of the team are ready raise your hands. (Учитель делит класс на 3 группы по 4 человека по партам).

Look at the blackboard! This is a description of the person; your task is to name his main trait of character completing the sentences.


T: Well done! Team number… won! You can work together well. That’s why you have had a good result.


1. T: Well, children, I’d like to know how you can use these words in your speech. Answer the following question:

What are your main characteristics? (T-P1- P2).

(3-4 ученика отвечают на вопрос.)

Т: Very good! I see you learn the words well orally.




  1. Проверка домашнего задания (правописание изученных слов).

T: Have you learnt the words by spelling? I’m sure you have. So I’ll prepare you cards with different tasks. They are on your desks. The pink card has more difficult task, the green one has less difficult task and the white one has easy task. (Перед вами карточки разных цветов. На карточке розового цвета – задание трудное, на зеленой – средней трудности, на белой – легкое.)

Choose the card according to your possibilities and do the task. (Выберите карточку в соответствии с вашими возможностями и выполните задание.)

You may take them. I give you 3 minutes to do the task.











«Отрицательные приставки un-, im-, in-, non- »

1. T: I see, you know a lot of words to describe people, to name their main characteristics. And I have got a special task for you. Look at the blackboard! (Слайд 20)

There are words which you know:

athletic

friendly

polite

famous

Four cards appearing above them.

in- im- non un-

I am going to add them to the words.

Non-athletic unfriendly impolite infamous

T: Do you see any changes? What is the difference between athletic and non- athletic? Какова разница между словами athletic and non-athletic? Guess the meaning of non-, im-, in-, un-.

2. T: Now let’s train the words with opposite meaning. Open your books at page 44. Let’s do ex.8. Your task is to read these pairs of words and guess their meanings.

T: Fine! You have done it.

3. T: You can use these words to describe someone’s character. Let’s play. Look at the picture at the blackboard. You see negative characters of the cartoons. Imagine yourself to be one of these characters. Introduce and describe yourself using only the words with un-, in-, im-, non. T: Very good. But I think you are tired. Let’s have a rest. Let’s do physical training.

1. T: Now pupils, look at the blackboard. (Слайд 22)

Do you know this girl? Of course, this is Linda Silvester. And what do you know about her?

2. T: Good. And who has appeared next to Linda?

You are right. He is the correspondent of youth magazine. He is interviewing Linda. Listen to them.

(Учащиеся прослушивают диалог.)


3. T: Please, read the dialog in pairs as if you are Linda and correspondent.


VIII. Заключительный этап урока. Подведение итогов урока.

T: I’m very sorry, but time is over. Ive got pleasure. (Давайте вспомним, что мы делали сегодня на уроке.) Thank you for your work.


Your home task is written on the blackboard: ex. 9 p.44 (written form), ex. 6 pg. 42 (read). (Слайд 23)


Your marks are...

The lesson is over. Goodbye!














План-конспект открытого урока по теме:" Personal characteristics" (5 класс)
  • Иностранные языки
Описание:

Цель урока:  активизация речемыслительной деятельности учащихся, активизация употребление в речи тематического языкового материала, совершенствование навыков аудирования,  развитие умений и навыков монологической и диалогической речи.

Задачи урока:

Учебные:                 1) закрепление изученной лексики по теме

                                    «Personalcharacteristics»;

             2) введение нового грамматического материала:

                «Отрицательные  приставки  un-, im-, in-, non- »;

                                 3) совершенствование навыков аудирования.

Развивающие:         1) развитие коммуникативной направленности

                                      в обучении навыкам говорения;

              2) развитие  навыков монологической и 

                 диалогической речи  по данной  теме.

Автор Курраева Виктория Александровна
Дата добавления 09.01.2015
Раздел Иностранные языки
Подраздел
Просмотров 516
Номер материала 49207
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓