Lesson plan
Grade 5
Date:
Theme:
Having fun.
Aims: 1.Развивать умения и
навыки устной речи;
2.Расширить словарный запас
учащихся, используя изученную и новую лексику.
3.Учить
вести диалог-расспрос, используя вопрос: Can you skip(swim,sing)? и ответ на него: Yes, I can. /No, I can’t.
4.Учить
понимать на слух короткий текст, построенный на знакомом языковом материале или
с опорой на картинку.
5.Учить употреблять в речи словосочетания
прилагательное+ существительное.
6.Учить составлять предложения с опорой на зрительную
наглядность, используя изученные речевые образцы.
7.развивать умение работать с иллюстрацией.
8.отрабатывать навыки
чтения.
9.совершенствовать
фонетические навыки.
10.развивать устную речь,
мышление, память.
11.воспитывать
интерес к английскому языку.
Procedure:
1.
Organization
moment.
-Stand up. Stand straight.
2.
Greeting.
-How do you do, kids?
-How do you do?
-I hope you are well, kids.
-We hope you are too.
- Thank you, sit
down.
3.
Warm-up:
Before we`ll begin our lesson answer my question, please.
-How are you today?
-I`m great. I`m ok. I`m well. I`m all right. I`m fine. I`m happy.
4.
The main part of
the lesson.
Today we`ll revise our home task, speak about modal verb “can”, make up
dialogues and do some exercises.
First of all let`s revise our previous vocabulary. Look at the blackboard
and repeat after me. Slide 2
Now you must revise the words according to the pictures. Slide 3
5.
Match words with
the pictures. Slide 4,5
6.
The modal verb
“can”.
Let`s speak about the modal verb “can”. Look at the blackboard and say
what this verb means, how we can translate it and use. Slide 6,7.
7.
The affirmative
sentences.
Look at the blackboard. Let`s read and translate these sentences. Slide 8
8.
Negative form of
the verb “can”(can not/can`t).
Look at the blackboard and read negative sentences. Slide 9
9.
Negative
sentences.
Look at the blackboard, read and translate these sentences. Slide 10
10.
The formation of
the general question.
Чтобы образовать общий вопрос, мы должны модальный глагол “can” поставить на первое место. Затем
идет подлежащее и смысловой глагол. Общий вопрос ставится ко всему предложению
и требует ответа «да» или «нет».
Look at the blackboard. Read these sentences. Slide 11
11.
Physical training
minute.
Let`s have a rest, sing and dance.
12.
Doing the
exercise.
Ex.1 Look at the blackboard, correct the mistakes and read sentences.
Then translate them. Slide 12
Ex.2 Say what she can do. Slide 13
Ex.3 Make sentences negative. Slide 14
Ex.4 Make up questions. Slide 15
Ex.5 Translate sentences from Russian into English. Slide 16
Ex.6 Answer the questions. Slide 17
13.
Complete the
chart.
Look at the blackboard. Make up sentences as many as you can. Slide 18
14.
Abilities
Now let`s work in pairs. Make up dialogues (four sentences). Slide 19
15.
Make up short
stories to the pictures, using the following words. Slide 20
16.
Listening and
comprehension.
I`ll read the text, you must listen to me very attentively and do the
task and check yourself. True or false. Slide 21
17.
Home-task: Ex.
7(a,b) p.81.
Our lesson is over. Good-bye, children.
Открытый
урок по английскому языку в 5
«Б» классе
по
теме: «Having fun.»
Учитель: Чабан Ольга Федоровна
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.