Главная / Иностранные языки / Открытый урок по теме ''London Zoo"

Открытый урок по теме ''London Zoo"

7


Открытый урок в 6 классе.

Учебник: Биболетова М.З. для 5-6 классов.

Тема: Зоопарк Лондона

Дата: 30.10.2014

Цели урока:

Образовательная:

  • активизировать фонетические и лексические навыки по теме "Животные в нашей жизни";

  • формировать навыки чтения текста, аудирования и говорения по подтеме "Лондонский зоопарк";

Развивающая:

  • развивать память, смекалку и сообразительность:

  • развивать умения сопоставлять, сравнивать, анализировать и синтезировать полученную информацию;

  • развитие умения делать выводы;

Воспитательная:

  • осмысление нужности существования зоопарков;

  • воспитывать уважительное отношение к природе;

  • воспитание культуры общения.

Задачи урока:

  • развивать умение говорения учащихся на уровне подготовленного монологического высказывания по теме “London Zoo”;

  • развивать умение говорения на уровне неподготовленного высказывания в рамках предложения;

  • воспитывать у учащихся умение коллективной творческой работы;

  • развивать культуру публичного выступления;

  • способствовать развитию познавательного интереса, расширять страноведческие знания, привлечь внимание к осознанию окружающей действительности, в частности, к зоопаркам.

Оборудование урокаУМК; раздаточный материал (текст для чтения - Приложение 1), записи на доске, мультимедиа (презентация "London Zoo"). (Приложение 2)



ХОД УРОКА.

1. Организационный момент.

Warming-up activities

-  Good morning, dear boys and girls!

Glad to see you. Are you fine? (T>Cl).

Today we shall start to learn the topic "Animals in our life". You know, animals live around us. But where should you go if you want to see exotic animals?

- You are quite right.

- So we start our lesson. Imagine yourselves in London ( слайд 2).

- Tell me please, what London is famous for? Name some sights of London, please.

Pupil 1 : London is famous for Big Ben.

Pupil 2 : London is famous for Buckingham Palace.

Pupil 3 : It is famous for Trafalgar Square

Pupil 4 : London is famous for Westminster Abbey.

Pupil 5 : It is famous for Tower Bridge

Pupil 6: London is famous for parks.

Teacher : Well done! Could you name these parks ?

Pupil 7: They are Hyde Park, Regent` s Park and others.

- What is Regent’s Park famous for?

Pupil 8: It is famous for the London Zoo.

- Thank you very much for your answers.

- As you have understood, we’ll study the topic “London Zoo” today. We’ll discuss the text and learn some new words, also I’ll show you the presentation about this Zoo. We’ll repeat the words and the word combinations of the topic

Animals.





2. Фонетическая зарядка.

Стихотворение « My family»

- Let’s recollect some animals. Look at the screen and listen to me, please!

(Слайд 3)

My mum is like a bee,

Because she’s as busy as she can be.

My dad is like an ox,

Because he’s strong and he can box.

My sis is like a mouse,

Because she quiet in the house.

But I am like a mule,

Because I’m stubborn but really cool!

  • Who can translate? Good, thank you! And who wants to read? ( в стихотворении пропущены слова, слайд 4).

  • Excellent work!

3. Ознакомление учащихся с новыми словами по теме «Животные в нашей жизни»

- We will learn the new words today. They are on the topic “Animals in our life”.

- I want you to look at the screen. Look at the pictures and try to guess the meanings of these words without the dictionary.

1) insects

2) a wing

3) giant

4) the black rhino

5) the shark

6) world

7) Zoo

8) to fight.

- That’s very good! Now, look at the screen once more, there are some more new words and word combinations for you. Listen to them.

Запись на доске: to watch out, to save, to join, zoological, all over the world, endangered (слайды 6-10)

- Can you translate them? You may use your dictionaries, be quick! Will you repeat the words after me? Read them all together. P1, read, please.

- Good of you!

4. Первичное закрепление нового материала.

a. - Children, look at the screen, please. The next task for you is to make up sentences with these words. I’ll give you some minutes.

- Who is ready?

-That’s good!

b. - Look at the screen, please. There is a crossword for you let’s work with it!

- P1, read the first riddle, please!



s

h

a

r

k

w

i

n

g

s

g

i

a

n

t


m


a

w

o

r

l

d

i

n

s

e

c

t

s

  1. They can be wild and domestic, some of them have tails and the others haven’t got. Some of them can be real friends to you and others can be dangerous (animals).

  2. It lives in the sea. It can dive and swim. It is very dangerous and likes to eat fish (shark).

  3. People have no one, but the birds have two (wings).

  4. Give the synonym to the word “dwarf” (giant).

  5. It is very big and beautiful. Its children of different nationalities and ages. We cannot see the whole of it at once. It never gets old (world).

  6. They are small and different. Some of them can fly, but others cannot. They live everywhere, but people don’t want them to live in their houses

( insects).

4. Физкультминутка. Структура « Take off – Touch down».

- Please, be attentive. Listen to me, if my statement is true, you should stand up.

1. Eagle lives in the sea.

2. There are different kinds of insects in London Zoo.

3. There is only one zoo in London.

4. Shark lives in the sea.

5. All animals are endangered.

6. Each bird has two wings.

7. London zoo is in Regent’s park.



5. Совершенствование навыков аудирования.

- Students, look at the screen, there are three questions on it. Will you read them?

(How many kinds of insects are there at the zoo? What species of endangered animals can you name? What is the address of the Zoological Society of London?) – The new words from the board will help you to understand the text better. Listen to the booklet about the London Zoo and answer the questions (ex.1, p.102).

- Ok, thank you!

6. Тренировка навыков произношения и чтения .

- Now I’ll show you the presentation about London Zoo. Attention, please! Then you will complete the sentences.

- P2, P3, stand up! Help me, please, to translate this presentation. You will be my reader and you will be a translator. (Slides)

- Thank you, now let’s complete the sentences.

1. London zoo was opened in … .

2. The Zoo is open from … till … every day.

  1. Over … animals live in the Zoo today.

  2. The funniest animals in London Zoo are … .

5. London Zoo is the perfect day out for … .

- Thank you, now let’s complete the sentences.

7. Итоги урока.

- Children, what have we done today?

- Thank you very much. You were very active today. So, we’ve done a great work. Your home task is to write an essay about your visit to London Zoo. You are to use your imagination and the words that we have learnt today. Be ready to retell.

- If you like the lesson and it was useful for you take a yellow smile.

http://festival.1september.ru/articles/649688/Image6324.gif

If you don't like the lesson and it was useless for you take a blue smile.

http://festival.1september.ru/articles/649688/Image6325.gif

If you are not sure in any decisions take a green smile.

http://festival.1september.ru/articles/649688/Image6326.gif





Открытый урок по теме ''London Zoo"
  • Иностранные языки
Описание:

Обучение английскому языку в 6-х классах ведется по учебно-методическому комплекту автора Биболетова. УМК включает в себя учебник,  аудиозаписи и тетрадь для учителя. Программа рассчитана на базисный план общеобразовательной школы – 3 часа в неделю. Работа по данному УМК ведется мной 3-й год.

Лексическая тема урока – “Зоопарк Лондона”.

Целью урока является введение нового  и закрепление знаний по теме. Исходя из этой цели, мной были поставлены следующие практические задачи:

Образовательная:

·         активизировать фонетические и лексические навыки по теме "Животные в нашей жизни";

·         формировать навыки чтения текста, аудирования и говорения по подтеме "Лондонский зоопарк";

Развивающая:

·         развивать память, смекалку и сообразительность:

·         развивать умения сопоставлять, сравнивать, анализировать и синтезировать полученную информацию;

·         развитие умения делать выводы;

Воспитательная:

·         осмысление нужности существования зоопарков;

·         воспитывать уважительное отношение к природе;

·         воспитание культуры общения.

Здоровьесберегающие:

·         создание атмосферы психологического комфорта на уроке;

·         выполнение релаксационных упражнений.

 

В ходе урока были использованы такие виды работ как отработка фонетических навыков, письмо, чтение, игровые элементы. Материал урока был доступен, были использованы карточки, презентация.  Знания и умения  учащихся по теме будут отрабатываться на последующих уроках  данной секции. На уроке детьми были проделаны виды работ с целью развития ума, памяти и внимания, умения слушать собеседника.

Урок соответствовал темпераменту  учеников, уровню их учебной подготовки и развитию учащихся класса. Организация деятельности учащихся обучающим, развивающим и воспитывающим целям урока была адекватна. Дети работали активно. Проводилась фронтальная, индивидуальная, групповая работа.

Соблюдался интенсивный темп урока. Интерес учащихся поддерживался на протяжении всего урока различными видами занятости. Смена видов деятельности не позволяла учащимся уставать.

В ходе урока была организована опора на предыдущие знания материала, на жизненный опыт учащихся. Учебный материал был актуален, были использованы элементы здоровьесберегающих технологий. Контроль над деятельностью учащихся проводился на месте, сразу же при выполнении заданий. Весь труд учеников был проверен. Это было сделано быстро и эффективно. Домашнее задание было задано в соответствии с нормами общеобразовательного стандарта. Инструктаж о выполнении домашнего задания был детальным и четким. Все учащиеся его записали.

 

Дети были настроены к учителю доброжелательно, все участники урока взаимно заинтересованы. А для учителя это самое главное. 

 

Автор Насибуллина Алия Ленаровна
Дата добавления 01.12.2014
Раздел Иностранные языки
Подраздел Конспекты
Просмотров 817
Номер материала 6090
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓