Главная / Иностранные языки / Открытый урок "Britain and its people"

Открытый урок "Britain and its people"





Открытый урок в 5 классе по теме « Britain and its people»


Цели:


образовательные:

-совершенствование умений аудирования;

-формирование умений отвечать на вопросы, анализируя изученный материал;

-развитие навыков монологического высказывания на основе полученных знаний;

-закрепление употребления в речи модального глагола should;

-совершенствование навыков передачи вопросов и диалогов в косвенной речи.


развивающие:

-развитие коммуникативных способностей учащихся;

-развитие у учащихся интереса к обычаям и традициям страны, язык которой они изучают.


воспитательные:

-воспитание положительного отношения друг к другу при работе в группе;

-воспитание культуры поведения за столом;

-воспитание выполнения правил этикета.


Оснащение урока:

Мультимедийная доска, компьютер, презентация по теме, фотографии учащихся (как демонстрационный материал) для обсуждения, диск с фильмом для аудирования, раздаточный материал для работы в группах


План урока


  1. Организационный момент, задачи урока

  2. Лексическая разминка

  3. Развитие навыков диалогической речи ( ролевая игра « Клуб знатоков»)

  4. Аудирование - просмотр фильма о Великобритании ( выполнение задания)

  5. Развитие навыков монологического высказывания. Презентация.

  6. Работа в группе.

  7. Проверка творческого домашнего задания. Юмористическая сценка.

  8. Отработка модального глагола should, shouldn’t

  9. Домашнее задание. Подведение итогов урока. Выставление оценок.


Ход урока


I.Подготовительный этап урока. Учитель приветствует учеников, интересуется их состоянием. Нацеливает их работать усердно, стараться не делать ошибок, быть активными.

Teacher: Hello, my dear boys and girls! (на экране улыбающийся и приветливо машущий рукой смайлик)

Children: ( поют песенку)

Good- morning to you,

Good-morning to you

There is always new places

With sunshine on faces.

Is this not the way to start a new day?


Teacher: How are you today?

Are you tired of previous lessons? Are you ready to work hard?


Teacher:

I’m glad everybody is OK. Now I see you are ready to work.

I want you to work hard and make mistakes as less as possible.

II. Сообщение темы урока и задач урока. Учитель знакомит учеников с задачами, с которыми они должны справиться на уроке

Teacher: Have a look at the board! What are we going to speak about?

( на доске слайды - фото королевы Великобритании, здание парламента, Трафальгарская площадь, фразы « Its a nice day today, isnt itetc.

Teacher: You are quite right. Our topic today is «Britain and its people».

-we are going to speak about people living in Britain and people living on the continent; (about differences in their interests, habits, manners, hobbies.);

-we’ll visit « The club of experts of Great Britain» and have a chance to ask questions to them;

- we’II see a film to get some more knowledge about the people of the country the language of which we study;

-then we’ ll revise our grammar « Indirect speech» and modal verb «should».

III. Основной этап урока.

Активизация лексики. Начинается работа на мультимедийной доске.


Teacher: I’d like you to refresh words related to our topic. Match the words with there definitions.

На экране появляются слова и объяснения к ним. Это интерактивное задание, которое учащиеся выполняют, выходя к доске. Учащиеся перетаскивают маркером объяснения к словам и сопоставляют их с картинками.

kingdomlawwaystate, seldom, to elect, a spoon, a lawyer, knowledge, former, loyal)

Например: knowledge –is all that is known; a kingdom – is a country ruled by a king or a queen. etc.

После повторения необходимой лексики, всех приглашают стать участниками ролевой игры « Клуб знатоков Великобритании».

Обобщение грамматического материала.( составление вопросов в косвенной речи)

Развитие навыков диалогической речи.

Teacher: Attention! Attention! We are going to start our work in «The club of experts of Great Britain». Children ( as journalists) introduced themselves ,name the newspaper where they work and then ask questions.

.В «Клубе знатоков» «журналисты» задают вопросы о Великобритании.

На основе изученного материала знатоки отвечают на вопросы, подтверждая свои ответы аргументами.

For example: My name is James Stone. I work for «The Daily mirror».

I’d like to know who the real power in Great Britain belongs to.

( What does the queen do? Why is the House of Lords important? What can you say about the House of Commons? Are the members of the House of Lords elected? etc.) – вопросы задают в косвенной речи. « Знатоки» поочередно отвечают на вопросы «журналистов». аргументируя свои ответы.

Аудирование и письмо. В конце интервью «журналистам» предложено посмотреть фильм о Великобритании с целью получения новой информации с заданием подставить пропущенные слова и выражения в данных статьях.

More than 3 million people come to work in London.

You can see the Changing of the Guards at Buckingham palace at 11.30 p.m. etc.


Teacher: It was great. You were like real journalists . Thanks a lot. But we are continuing speaking about British way of life. You have already read the text « The British way of life» So open your books on page 186 , look through the text again and be ready to choose «True» or «False» to the statements and prove your arguments. (ученикам предложено выбрать правильный ответ, используя презентацию и аргументировать его.)

Развитие навыков монологических высказываний.

1слайд –People in England seldom speak about weather.

2слайд-Sunday papers appear on Monday.

3слайд- In England cats and dogs are very special animals.

4слайд-You can offend people in England if you laugh at them.

5слайд- English people are proud of the things they know.

6слайд-In England people either tell you the truth or lie.

7слайд-On Sundays people in England play golf.

8слайд-The English usually wear their best suits at weekends.

9слайд- In England people have good manners when they eat.

Вопросы обсуждаются в группах и представитель от группы дает развернутый ответ.

For example: 1 слайд- We discussed this question and came to the conclusion. Its false. People in England always speak about weather. If you don’t repeat the phrase «It’s a nice day today, isn’t it?» two hundred times a day people think that you are dull and not polite.




Так как 9 слайд связан с хорошими манерами англичан, учащимся предложено поговорить и о своих манерах во время еды, рассказать как правильно накрыть на стол.

Teacher: It’s high time to have a snack. Please , set the table.

Учащиеся получают бумажные столовые приборы и на листе ватмана(импровизированный стол) их приклеивают, разделившись на 2 команды. Работая в группе, ученики «накрывают на стол».

Затем комментируют то, что получилось.


For example: I put a big plate on the table. Next to it on the right it will be meat or fish knife, then bread or cheese knife and soup spoon. etc.


Teacher: You are well-done. You really know how to set the table. But do you know how to behave at the table. Our children prepared a humorous scene. Listen to them very attentively and be ready to answer the questions- what mother says and what her son answers. (учащиеся показывают сценку, всем предложено ответить на вопросы в косвенной речи.)



Mother: You should sit up straight at the table!

Son: Who knows I should sit up straight at the table?

Mother: Everybody knows.

Son: But I don’t know!

Mother: You shouldn’t put your elbows on the table!

Son: Who knows I shouldn’t put my elbows on the table!

Mother: Everybody knows!

Son: But I don’t know!

Mother: You shouldn’t lick your fingers when you eat!

Son: Who knows …. Oh! My ear! My ear! ( мама берет сына за ухо)

Mother: Who knows this is your ear?

Son: Everybody knows! This is my ear!

Mother: And everybody knows that you should sit right at the table!

Teacher: Let’s thank our actors. Clap your hands.

После просмотра юмористической сценки, сыгранной детьми, учащиеся отвечают на вопросы.

Mother says that her son shouldn’t put his elbows on the table.

Her son answers that he doesn’t know that he shouldn’t lick his fingers. etc.

Грамматика. Отработка употребления модального глагола should.

Teacher: Did you recognize yourself in the scene. Why not? I wonder. Now it will be a surprise for you. ( учитель проектирует на экране фотографии детей во время завтрака в школьной столовой. Сами ученики и являются демонстрационным материалом) ) Учащиеся , употребляя глагол should , shouldnt комментируют свои фото.

Example: Irine should eat potatoes with a fork and a knife. Kate shouldn’t speak during her meal.etc


Заключительный этап урока. Подведение итогов.

Teacher: Thank you very much! You worked well. Lets see what weve done today .( учащиеся перечисляют все, что сделали на уроке).

Домашнее задание. Выставление оценок.

Teacher:Thank you once more! The lesson is over. You may go.

(на экране появляется улыбающийся и машущий рукой смайлик

Открытый урок "Britain and its people"
  • Иностранные языки
Описание:

Открый урок  по теме "Britain and its people" (  соответствует требованиям ФГОСТа), рекомендованный к тиражированию. Урок с презентацией,видео-сюжетом о Лондоне, элементами тетрализации, фотографиями детей в качестве дидактического материала.I.Подготовительный этап урока.  Учитель приветствует учеников, интересуется их состоянием. Нацеливает их работать усердно, стараться не делать ошибок, быть активными.

 

Teacher: Hello, my dear boys and girls! (на экране улыбающийся и приветливо  машущий рукой смайлик)

 

Children: ( поют песенку)

 

 Good- morning to you,

 

Good-morning to you

 

There is always new places

 

With sunshine on faces.

 

Is this not the way to start a new day?

 

 

 

Teacher: How are you today?

 

Are you tired of previous lessons? Are you ready to work  hard?

 

 

 

      Teacher:

 

 I’m glad everybody is OK. Now I see you are ready to work.

 

                                   I want you to work hard and make mistakes as less as possible.

 

II. Сообщение темы урока и задач урока. Учитель знакомит учеников с задачами, с которыми они должны справиться на уроке

 

Teacher: Have a look at the board! What are we going to speak about?

 

( на доске слайды  - фото королевы Великобритании, здание парламента, Трафальгарская площадь, фразы « Its a nice day today, isnt itetc.

 

Teacher: You are quite right. Our  topic today is «Britain and its people».

 

-we are going to speak about people living in Britain and people living on the continent; (about  differences in their interests, habits, manners, hobbies.);

 

 -we’ll visit « The club of experts of Great Britain» and have a chance to ask questions to them;

 

- we’II  see a film to get some more knowledge about the people of the country the language of which we study;

 

-then we’ ll  revise our grammar « Indirect speech» and modal verb «should».

 

 III. Основной этап урока.

 

 Активизация лексики. Начинается работа на мультимедийной доске.

 

 

 

Teacher: I’d like you to refresh words related to our topic. Match the words with there definitions.

 

На экране появляются слова и объяснения к ним. Это  интерактивное задание, которое учащиеся выполняют, выходя к доске. Учащиеся перетаскивают маркером объяснения к словам и сопоставляют их с картинками.

 

 (а kingdomlawwaystate, seldom, to elect, a spoon, a lawyerknowledge, former, loyal)

 

Например: knowledge –is all that is known; a kingdom – is a country ruled by a king or a queen.  etc.

 

После повторения необходимой лексики, всех приглашают стать участниками ролевой игры « Клуб знатоков Великобритании».

 

Обобщение грамматического материала.( составление вопросов в косвенной речи)

 

Развитие навыков диалогической речи.

 

Teacher: Attention! Attention! We are going to start our work in «The club of experts of Great Britain». Children  ( as journalists) introduced themselves ,name the newspaper where they work and then ask questions.

 

.В «Клубе знатоков» «журналисты» задают вопросы о Великобритании.

 

На основе изученного материала знатоки отвечают на вопросы, подтверждая свои ответы аргументами.

 

For example: My name is James Stone. I work for «The Daily mirror».

 

I’d like to know who the real power in Great Britain belongs to.

 

( What does the queen do? Why is the House of Lords important? What can you say about  the House of Commons? Are the members of the House of Lords elected? etc.) – вопросы задают в косвенной речи. « Знатоки» поочередно отвечают на вопросы «журналистов». аргументируя свои ответы.

 

 Аудирование и письмо. В конце интервью «журналистам» предложено посмотреть  фильм о Великобритании с целью  получения новой информации с заданием  подставить пропущенные слова и выражения в данных статьях.

 

 More than 3 million people come to work in London.

 

You can see the Changing of the  Guards at Buckingham palace at 11.30 p.m. etc.

 

 

 

Teacher: It was great. You were like real journalists . Thanks a lot. But we are continuing speaking about British way of life. You have already  read the text « The British way of life» So open your books on page 186 , look through the text again and be ready to choose «True» or «False» to the statements and prove your arguments. (ученикам предложено выбрать правильный ответ, используя презентацию и аргументировать его.)

 

Развитие навыков монологических высказываний.

 

1слайд –People in England seldom speak about weather.

 

2слайд-Sunday papers appear on Monday.

 

3слайд- In England cats and dogs are very special animals.

 

4слайд-You can offend people in England if you laugh at them.

 

5слайд- English people are proud of the things they know.

 

6слайд-In England people either tell you the truth or lie.

 

7слайд-On Sundays people in England play golf.

 

8слайд-The English usually wear their best suits at weekends.

 

9слайд- In England people have good manners when they eat.

 

Вопросы обсуждаются в группах и представитель от группы дает развернутый ответ.

 

For example:  1 слайд- We discussed this question and came to the conclusion. Its false. People in England always speak about weather. If you don’t repeat the phrase «It’s a nice day today, isn’t it?» two hundred times a day people think that you are dull and not polite.

 

 

 

 

 

 

 

Так как 9 слайд связан с хорошими манерами англичан, учащимся предложено поговорить  и о своих манерах во время еды, рассказать как правильно накрыть на стол.

 

Teacher: It’s high time to have a snack. Please , set the table.

 

Учащиеся получают бумажные  столовые приборы и на листе ватмана(импровизированный стол) их приклеивают, разделившись на 2 команды. Работая в группе, ученики «накрывают  на стол».

 

Затем комментируют то, что получилось.

 

 

 

For example: I put a big plate on the table. Next to it  on the right it will be  meat or fish knife, then bread or cheese knife and  soup spoon. etc.

 

 

 

Teacher: You are well-done.  You really know how to set the table. But do you know how to behave at the table. Our children prepared a humorous scene. Listen to them very attentively and be ready to answer  the questions- what mother says and what her son answers. (учащиеся показывают сценку, всем предложено ответить на вопросы в косвенной речи.)

 

 

 

 

 

Mother: You should sit  up straight  at the table!

 

Son: Who knows I should sit up straight at the table?

 

Mother: Everybody knows.

 

Son: But I don’t know!

 

Mother: You shouldn’t put your elbows on the table!

 

Son: Who knows I shouldn’t put my elbows on the table!

 

Mother: Everybody knows!

 

Son: But I don’t know!

 

Mother: You shouldn’t lick your fingers when you eat!

 

Son: Who knows …. Oh! My ear! My ear! ( мама берет сына за ухо)

 

Mother: Who knows this is your ear?

 

Son: Everybody knows! This is my ear!

 

Mother: And everybody knows that you should sit right at the table!

 

 Teacher: Let’s thank our actors. Clap your hands.

 

После просмотра юмористической сценки, сыгранной детьми, учащиеся отвечают на вопросы.

 

Mother says that her son shouldn’t put his elbows on the table.

 

Her son answers that he doesn’t know that he shouldn’t lick his fingers. etc.

 

 Грамматика. Отработка употребления модального глагола should.

 

Teacher: Did you recognize  yourself in the scene. Why not? I wonder. Now it will be a surprise for you. ( учитель проектирует  на экране фотографии детей во время завтрака в школьной столовой. Сами ученики и являются демонстрационным материалом) ) Учащиеся , употребляя глагол should , shouldnt  комментируют свои фото.

 

Example: Irine should eat potatoes with a fork and a knife. Kate shouldn’t speak during her meal.etc

 

 

 

Заключительный этап урока. Подведение итогов.

 

Teacher: Thank you very much! You worked well. Lets see what weve done today .( учащиеся перечисляют все,  что сделали на уроке).

 

Домашнее задание. Выставление оценок.

 

Teacher:Thank you once more! The lesson is over. You may go.

(на экране появляется улыбающийся и машущий рукой смайлик)

 

Автор Журавлева Наталья Ивановна
Дата добавления 18.11.2014
Раздел Иностранные языки
Подраздел Конспекты
Просмотров 625
Номер материала 3044
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓