Открытый урок по
английскому языку в 3-м классе на тему "My Family"
(с применением
игровой технологии , ИКТ и технологии коммуникативного обучения)
Используемый УМК: “Английский
язык 6 класс, второй год обучения ”, Афанасьева О.В., Михеева И.В.
Тип урока: обобщение
знаний по теме «Моя семья»
Оборудование: компьютер,
мультимедийный проектор, магнитофон
Цели и задачи урока:
- дидактические:
формирование лексических навыков по теме «Моя семья», совершенствование
грамматических навыков по теме «Настоящее простое время» (The Present
Simple Tense), формирование грамматических навыков по теме «Притяжательный
падеж» (The Possessive Case); развитие навыков говорения;
- воспитательные:
повышать мотивацию учащихся к изучению английского языка; воспитывать
любовь к изучаемому языку.
Ход урока
Good
afternoon, boys and girls! I am glad to see you. I hope you are well and we can
start our lesson.
Today
we are going to study some words to the topic “My family”, grammar The Present
Simple Tense, The Possessive Case.
1.
Warm-up
Вы
уже готовы, дети?
По-английски: “Are you ready?”
“Да, готовы мы. Да.
Да!”
Отвечаем: “Yes, we are”.
Let’s
sing our song “Hello, Hello!” ...
Thanks
for your merry singing.
2.
The main part of the lesson
Now
look at the board. You can see some new words. Try to guess what they mean.
/p>
1. Child
Maggie is 2. She is a child.
2. Children
Kate, Jane and Willy are children.
3. Cousin
My aunt has a daughter. She is my cousin.
4. Mother –
My granny has got 1 daughter. She is my mother.
5. Father –
My grandad has got 1 son. He is my father.
6. Brother
My father has a son. He is my brother.
7. Wife –
Cinderella is the wife of Prince.
8. Parents
My mother and my father are my parents.
Now
let’s repeat these words again.
Брат
двоюродный в углу,
Он сейчас наказан.
Двоюродные брат,
Сестра по-английски – COUSIN.
Нравятся алмазы
Моей маме –MOTHER.
Уехал на базу
Мой папа – FATHER.
Мой брат разбил сегодня вазу,
Мой брат – малыш,
Мой братик – BROTHER.
Называет мистер Ральф
Жену лишь по-английски – WIFE.
Мама – роза,
Папа – перец,
Оба вместе они – PARENTS.
Любит сладенького к чаю
Мальчик Петя, он же CHILD,
Если к Пете придёт Милдрэн,
Они вместе будут CHILDREN.
Ты не ленись, а повтори:
Семья – иначе FAMILY.
Very
well!
Now
open your books at page 33, the Possessive Case (Притяжательный падеж)
Для
того, чтобы сказать, кому принадлежит та или иная вещь, мы употребляем притяжательные
местоимения (my, his, her, и т.д.) или называем человека,
которому эта вещь принадлежит, например: Катина ручка/ ручка Кати; папина
машина/ машина папы. В этом случае в английском языке используется притяжательный
падеж существительных: Kate’s pen, my father’s car. Этот значок
(’) называется апостроф.
Look
at the ex.4, p.33 (выполняется устно)
Let’s
do ex.5, p.34 (выполняется устно)
Now
ex.6, p. 35. Do it as in example. (выполняется устно)
Very
good!
Now
let’s have a rest. Let’s sing song “If you’re happy…”
It’s
great!
Now
the next task. (Slide #5) You can see the Barkers. I read you the
text and then you should answer my questions, writing your answer on the
blackboard./p>
For
example, Where is Mr. Barker (younger)? Find, please.
Who
is he? – He is Kate’s father. You should write FATHER.
Do
you understand me? Good.
Hello!
My name is Kate. This is my big family, the Barkers. The Barkers are a family
of ten. They are Mr. Barker younger (my father), Mrs. Barker younger (my
mother), two children (my brother Jake and me). I also have got a grandpa, Mr.
Barker elder, and grandma, Mrs. Barker elder. I love them very much. My
mother’s sister Jane and her husband Peter have got two children: Mike and Ann.
Mike is 2 years and Ann is 6 months. My brother Jake and I go to school. He is 8
and I am 12. I like to spend time with my family. I love all of
them!
Now
my questions:
1. Where is Mr.
Barker (elder)?
2. Who is he? (grandpa
or grandad)
3. Where is
Jane?
4. Who is she? (aunt
or mother’s sister)
5. Where is
Mike?
6. Who is he?
(cousin)
7. Where is Mrs. Barker
(younger)?
8. Who is
she? (mother)
9. Where is
Ann?
10. Who is she? (cousin)
11. Where is Peter?
12. Who is he? (aunt’s husband)
13. Where is Mrs. Barker (elder)?
14. Who is she? (grandma or granny)
15. Where is Mr. Barker (younger)?
16. Who is he? (father)
17. Where is Jake?
18. Who is he? (brother)
Very
good!
Now
we should repeat The Present Simple Tense. Look at the board. (таблица употребления The Present
Simple Tense)
Когда
действие происходит обычно (usually), часто (often), иногда (sometimes)
и т.д., мы должны использовать The Present Simple Tense./p>
Это
время образуется путём прибавления окончания -s, -es к глаголу в
3-м лице, ед.ч.
e.g.
He reads a book.
She
goes to school.
Now
let’s do exercise, look at the board, put the verbs in correct form. (Slide #6)
Very
good!
3.
The last part of the lesson
Let’s
write some sentences on the blackboard:
1. Мамина
сестра играет на пианино. (My mother’s sister plays the piano)
2. Папин брат готовит хорошо. (My father’s
brother cooks well)
3. Дети
мистера Баркера ходят в школу. (Mr. Barker’s children go to school)
4. Жена моего
брата говорит по-английски очень хорошо. (My brother’s wife speaks English very
good)
5. Мои
двоюродные сёстры играют в теннис.(My cousins play tennis)
Now
let’s have a rest again! Stand up, please.
Hands
up! Hands down!
Hands on hips! Sit down!
1, 2, 3 – hop!
1, 2, 3 – stop! (Once more)
Thank
you. Sit down, please.
Ok.
Now continue our lesson.
Look
at the board, you can see pictures. You should make up a word from the first
letter of each word./p>
CHILDREN
(Slide #7)
COUSINS
(Slide #8)
PARENTS
(Slide #9)
Very
good!
Write
down your homework for the next lesson: Student’s Book, ex.9, p.36, ex.10,
p.37. You must use The Possessive Case with new words. Your marks are good
today. Thanks for your work! The lesson is over.
Good-bye!
Муниципальное общеобразовательное учреждение
«Средняя общеобразовательная школа № 3»
Воскресенского муниципального района Московской
области
140200. Московская область, г.Воскресенск, ул.
Зелинского д.5Д
Тел. 8496-44-2-20-60, E-mail: school3-vos@mail.ru
________________________________________________________________
Конспект открытого урока по английскому языку
Тема:
« My Family»
( 6 класс )
Выполнила
учитель английского языка
МОУ "СОШ №3" г.
Воскресенска
Дробышева Оксана Анатольевна
Воскресенск- 2011г
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.