Открытый урок английского языка в 5 классе “How many
countries, how many people!”
Провела Медзыховская М.Г., учитель
английского языка СОШ №20, г. Уральска, ЗКО.
Тема урока: “How many
countries, how many people!”
Цели урока: Формирование
коммуникативной компетенции учащихся
Практические: -
развитие умений восприятия и понимания иноязычной речи на слух (речь учителя и
учащихся на уроке);
- развитие умений диалогической и монологической речи (в
рамках темы урока);
Развивающие: -
развитие памяти и мышления (в рамках темы урока);
- развитие памяти, внимания, сообразительности, творческих способностей,
догадки и умения сформулировать и аргументировать свою точку зрения.
- развитие внимания, логики и языковой догадки учащихся (в рамках темы урока);
- развитие умений коллективной деятельности (в рамках темы урока); -
развивать умение работать в парах.
Воспитательные: воспитывать
интерес и уважение к стране изучаемого языка.
Общеобразовательные:
активизация
употребления лексики по теме;
развитие фонетических навыков.
Задачи урока:
совершенствование интонационно-произносительных навыков (в рамках темы урока);
-
введение нового лексического материала по теме «Countries»;
- введение нового лексического материала и формирование навыков его
использования в речевой деятельности (в рамках темы урока);
- совершенствование навыков техники чтения (чтение диалога).
Оснащение урока:
- Аяпова Т., Укбаев Д.
Английский язык учебник английского языка для 5класса общеобразовательной
школы.
- Доска, мел, карточки,
картинки.
Структура
урока.
- организационный
момент – 3 мин
- фонетическая
зарядка – 2 мин
- речевая разминка
– 3 мин
- основная часть
урока – 30 мин
- подведение
итогов – 1 мин
- домашнее задание
– 1 мин
Ход урока:
1.Организационный
момент:
T: - Good
morning, boys and girls! I am glad to see you.
Class: -
Good morning. We are glad to see you too.
T:- How are
you?
Class:- We
are fine, thanks.
T:- Sit
down, please.
- What date is it today? What day of the week is it today? Who is
absent for
today?
- Today we shall have a talk about different countries, nationalities
and languages.
2. Речевая разминка
- Listen to my statements and agree or
disagree with me. If my statement is true, you will repeat it, if I am wrong,
you will correct my statement. (Ученики повторяют предложение учителя если
оно верное, и исправляют если неверное.
Teacher: 1.
Spain is in Europe.
2. Russia is the biggest country in the world.
3. Italy is not in Asia.
4. The USA is in Australia. 5.
Uralsk is in the south of Kazakhstan.
6. Almaty is the capital of Kazakhstan.
3.Развитие фонетических навыков
People of different nationalities speak
different languages. Let’s learn to name some languages.
Portuguese
|
Arabic
|
Russian
|
Japanese
|
Greek
|
Italian
|
Dutch
|
Hindi
|
Kazakh
|
French
|
Maori
|
German
|
Chinese
|
Hungarian
|
English
|
4. Фонетическая
отработка названий языков (на доске записаны названия языков с транскрипцией)
What languages are spoken in these countries?
5. Физкультминутка.
- It’s time to stand up and do some
exercises. Учитель
предлагает вспомнить стихотворение, сопровождая чтение движениями.
6. Знакомство
с разными национальностями.
Teacher: There are many nationalities in
the world, even in Kazakhstan live more than 100 nationalities, look at the
blackboard, let’s read some of them:
Spain
|
Spaniard
|
China
|
Chinese
|
America
|
American
|
Canada
|
Candian
|
Scotland
|
Scotchman
|
Egypt
|
Egyption
|
France
|
Frenchman
|
India
|
Indian
|
Russia
|
Russian
|
-Look at the pictures at page 100, you can
see the animals from different countries. Can you match the countries where
these animals come from?
- And now I want you to look at ex.2. Will
you read the names of the countries, tell the nationalities and the languages?
7. Cовершенствование
навыков чтения и диалогической речи
-It’s time to read the dialogue and find
out how George meets a group of foreigners.
(every pupil gets a card with the
dialogue)
Tom: Excuse me, where are you from?
Sasha: I’m from Hungary. And this is my
friend Paula.
Tom: Pleased to meet you, Paula.
Anna: Pleased to meet you, George.
Sasha: Paula is from Italy. She lives in
Rome. Do you speak Italian?
Tom: I’m afraid, I don’t. I speak only two
foreign languages: French and German. Actually I prefer speaking German. I know
it much better than French.
Sasha: Really? Paula speaks German, too.
And her German is quite good. As for me, I don’t speak German, but I understand
what people say.
Anna: That’s great! We can have a good
time practicing our German.
8. Подведение итогов
Our lesson is over. Thank you for your
work. Good-bye!
9.Домашнее
задание: учебник: упр. 15 стр. 102.
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.