Главная / Иностранные языки / Мультимедийный урок английского языка. на тему: «Degrees of Comparison. Animals»

Мультимедийный урок английского языка. на тему: «Degrees of Comparison. Animals»

Северо – Казахстанской области

Акжарский район

Талшыкская средняя школа








Мультимедийный урок

английского языка.


на тему: «Degrees of Comparison.

Animals»



Провела: учитель английского языка

Шакирова М. Т.

















2013 г.


Урок-закрепление в 6 «Б» классе по теме « Степени сравнения прилагательных. Животные»

Урок подготовлен с целью закрепления лексического материала по теме «Животные»,

применения ранее изученного материала в новых ситуациях общения, активизации степеней сравнения прилагательных. А также с целью приобщения учеников к работе с современными технологиями.


Цели урока:

1. Обучающая:

Закрепление лексического материала материала по теме «Животные».

Aктивизация степеней сравнения прилагательных


2. Развивающая:

Развитие внимания, памяти, развитие речевых навыков по теме.


3. Воспитательная:

Воспитание любви к животным.

Поддерживать интерес к изучению иностранного языка.


Задачи:


  1. Обучающие:

Формировать лексико-грамматические навыки на уровне

предложения.

2. Развивающие:

Развивать логическое мышление на основе изучаемого

грамматического материла


Оборудование:

мультимедийный проектор, экран, карточки, игрушки.


Lesson.

1. Warm up.

Teacher: Good morning, boys and girls! How are you? Who is on duty today? What date is it today? Who is absent today?

Now let’s begin our lesson.

2. Phonetic drills.

Teacher: First, let’s repeat tongue-twister

A big black bug

Bit a big black bear

A big black bear

Bit a big black bug



Teacher:

For the next time let`s check up your home task.

- What was your home task ?

( Describe you own favourite pets using adjectives)

3. Speaking.

Teacher: Today at the lesson we’ll travel to unknown planet. First, we must find the name of this planet and its inhabitants. Let’s do the crossword to find them. Answer my questions.

  1. Which animal is cleverer than a rabbit? (a dog)

  2. What is the biggest animal? (an elephant)

  3. What is the kindest animal? (a cat)

  4. Which animal is faster than a cat? (a tiger)

  5. Which animal is stronger than a mouse? (a lion)

  6. What is the smallest animal? (a mouse)

  • Tell me, please, the name of this planet (adjective).

  • And who lives there? (Animals).

  • What adjectives did we use to describe these animals?




hello_html_23388b95.gifhello_html_23388b95.gifhello_html_23388b95.gif


hello_html_23388b95.gif


hello_html_23388b95.gifhello_html_23388b95.gifhello_html_23388b95.gifhello_html_23388b95.gifhello_html_23388b95.gifhello_html_23388b95.gifhello_html_23388b95.gifhello_html_23388b95.gif


hello_html_23388b95.gifhello_html_23388b95.gifhello_html_23388b95.gif



hello_html_23388b95.gifhello_html_23388b95.gifhello_html_23388b95.gifhello_html_23388b95.gifhello_html_23388b95.gif


hello_html_23388b95.gifhello_html_23388b95.gifhello_html_23388b95.gif


hello_html_23388b95.gif


hello_html_23388b95.gifhello_html_23388b95.gifhello_html_23388b95.gifhello_html_23388b95.gifhello_html_23388b95.gif




(The longest, cleverer, the biggest, the kindest, faster, stronger, the smallest.)

  • What forms of adjectives are they? (Comparative and superlative)

What suffixes help us to form the comparison? (Comparative – - er, superlative – - est и обязательно артикль the



  1. Revising.

hello_html_m29c9df80.pnghello_html_m764eeca4.png

hello_html_51d039e5.pnghello_html_m59e42cb5.pnghello_html_6380acd9.pnghello_html_m4886eba9.png

hello_html_29fae74c.pnghello_html_7330616f.png

hello_html_m3da7d492.gif

hello_html_adba89e.gif

-er -est



















Teacher:

For the next time let`s have some practice. Make up sentences using adjectives

Task : 1


hello_html_1b540eed.png

hello_html_67073601.png

Распределите следующие прилагательные

Task : 2



Positive

Comparative

Superlative

high

higher

the highest

good

better

the best

modern

more modern

the most modern

cheap

cheaper

the cheapest

bad

worse

the worst





Task : 3


  1. Well done! Look at the blackboard. Here you see a word square. Find the adjectives and tell them


hello_html_m1770f14b.png

2) Let’s check up your answers.


Relaxing. And now it's high time to go to the second station. (физ. минутка)

While we are going, let's sing a merry song. Will you stand up and do some exercises:

«Clap your hands! All together!»

Teacher:

  1. Let`s read the text and find the adjectives and then correct true and false sentences .

  2. Task : 4

My name is Almas. I have pets. My favourite pets are cats and dogs. My dog name is Mukhtar. It is black and brown. Mukhtar is the best my friend. He is very clever and strong. On Sundays we go to the park. My cat name is Murka.r It’s the best animal for me. I like playing with him. He is very kind and very funny. I love them very much.

  1. 1. My favourite pets are cats. (false)

  2. 2. My cat is very kind. (true)

  3. 3. Mukhtar is very clever and strong. (true)

  4. 4. My dog name is Rex. (false)






Find the odd animal. Task : 5

Now, you’ll see groups of animals. Your task is to find the odd animal and say why.(Найти лишнее животное и объяснить почему)


A fox


A kitten



A dog


A wolf


A monkey


A horse


A rabbit


A tiger


A cow


Results.

Teacher:

What have we learnt today at the lesson?


Homework. To learn the poem by heart


My dog is clever, strong and quick,

It's name is Spot, my name is Nick.

My dog is nice, my dog is funny,

We play together every day.


The lesson is over, you may be free. Good luck!





Мультимедийный урок английского языка. на тему: «Degrees of Comparison. Animals»
  • Иностранные языки
Описание:

Цели урока:

1. Обучающая:

Закрепление лексического материала по теме «Животные».

Aктивизация степеней сравнения прилагательных

2. Развивающая:

Развитие внимания, памяти, развитие речевых навыков по теме.

3. Воспитательная

Поддерживать интерес к изучению иностранного языка.


Задачи:

1. Обучающие:

Формировать лексико-грамматические навыки на уровне предложения.

2. Развивающие:

Развивать логическое мышление на основе изучаемого грамматического материла.

A big black bug

Bit a big black bear

A big black bear

Bit a big black bug

Автор Шакирова Мархаба Тулеуовна
Дата добавления 19.01.2016
Раздел Иностранные языки
Подраздел Презентации
Просмотров 248
Номер материала MA-063939
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓