Главная / Иностранные языки / Аудирование с использованием видеофрагмента из анимационного фильма У.Диснея "Король Лев" (7-9 классы)

Аудирование с использованием видеофрагмента из анимационного фильма У.Диснея "Король Лев" (7-9 классы)

Предлагаю рассмотреть вариант дифференцированного контроля аудирования для учащихся 7-9 классов общеобразовательных школ, занимающихся по любому УМК.

Цели данной методической разработки:

- использование дифференцированного подхода как одного из эффективных средств реализации ФГОС;

- повышение интереса и мотивации обучающихся к изучению английского языка;

- повышение качества обучения за счет использования современных педагогических технологий (в данном случае дифференцированного подхода, использование ИКТ на уроках английского языка, личностно-ориентированного обучения);

- использование аутентичных материалов для аудирования;

- обучение навыкам и умениям аудирования.

Задачи:

- подготовить видеоматериал, соответствующий поставленным целям с учетом пожеланий и интересов учащихся;

- разработать разноуровневые задания для организации контроля навыков и умений аудирования учащихся;

- организовать работу в учебных группах разного уровня подготовки и владения предметом;

- проверить уровень сформированности навыков и умений аудирования у всех групп учащихся;

- организовать самостоятельную оценку учащимися результатов своей деятельности, самоанализ и определение дальнейших перспектив развития.

Видеофрагмент из анимационного фильма

Король Лев”

Сцена встречи Симбы с Рафики

Simba rests on a fallen tree trunk that bridges a stream which reflects the stars and Simba’s melancholy look. Rafiki is singing

Simba: Will ya cut it out?

Rafiki: Can’t cut it out. It’ll grow right back!

Simba: Would you stop following me? Who are you?

Rafiki: The question is: Who are you?

Simba: I thought I knew… Now I’m not so sure.

Rafiki: I know who you are. Shh… Come here. It’s a secret.

Simba: Enough already! What is that supposed to mean, anyway?

Rafiki: It means you’re a baboon, and I’m not! Hee-hee-hee.

Simba: I think you are a little confused.

Rafiki: Wrong! I’m not the one who’s confused. You don’t even know who you are.

Simba: And I suppose you know?

Rafiki: Sure do. You’re Mufasa’s boy. Bye.

Simba: Hey! Wait!…

Simba: You knew my father?

Rafiki: Correction. I know your father.

Simba: I hate to tell you this, but my father died a long time ago.

Rafiki: Nope. Wrong again. … He’s alive! I’ll show him to you. You follow old Rafiki. He knows the way.…

Rafiki: Hurry up! Don’t dawdle! Mufasa’s waiting!

Simba: Hey! Whoa! Wait! Wait a second! Would you slow down!

Rafiki: Come on-come on! (singing)

Simba: Wait! Will you wait? Wait a second!

Rafiki: Stop! Shhh…. Look down there.

Simba: That’s not my father. It’s just my reflection!

Rafiki: No…. Look harder…You see – he lives in you.

Разговор Симбы с Муфасой (его призрачным образом)

Mufasa: Simba…

Simba: Father?

Mufasa: Simba, have you forgotten me?

Simba: No! How could I?

Mufasa: You have forgotten who you are, and so, have forgotten me. Look inside yourself, Simba. You are more than what you have become. You must take your place in the Circle of life.

Simba: How can I go back? I’m not who I used to be.

Mufasa: Remember who you are… You are my son and the one true king.…Remember who you are…

Simba: No! Please! Don’t leave me!

Mufasa: Remember!..

Simba: Father…

Mufasa: Remember…remember…

Level A.

Answer the questions:

  1. Did Simba enjoy Rafiki’s singing?

  2. How did Simba feel meeting the baboon?

  3. Did Simba think that his father was alive or dead?

  4. Mufasa was alive, wasn’t he?

  5. Simba told his father that he’d forgotten him, didn’t he?

  6. What did Simba feel speaking to the ghost of his father?

  7. What did Simba have to realize?

  8. What did you feel watching the last scene?

Fill in the missing words:

  1. Will you cut it _____?

  2. You don’t even ______who you are?

  3. Would you ______down?

  4. Stop! Shhh…. Look________here!

  5. That’s not my father. It’s just my __________.

  6. No…. Look harder…You see – he __________in you.

  7. How can I go back? I’m not who I _______ to be.


Level B.

Say if the statements are TRUE, FALSE.

  1. Simba knows who Rafiki is.

  2. Simba doesn’t really know who he is.

  3. He is singing together with Rafiki.

  4. Simba is sure that his father is alive.

  5. Simba has forgotten his father.

  6. Mufasa wants his son to realize who he is.

  7. Simba asks his father not to leave him.

  8. The last scene is very humourous.

Choose the right word:

  1. Will you cut/slice it out?

  2. Mufasa is sleeping/waiting.

  3. You knew my father/brother?

  4. Wait a second/ a moment!

  5. You are my son and the one good/true king.

  6. Look down/inside yourself.

  7. Don’t leave/live me!

Level C.

Who says the following words? Match:

  1. Would you stop following me?”

  2. You are a baboon. I’m not.” A) Simba

  3. Wait!” B) Rafiki

  4. Remember!” C) Mufasa

  5. Dont leave me!”

Choose the right variant:

  1. Can you cut it out?” means

    1. Перестань это делать.

    2. Отрежь мне кусочек.

2.”Would you slow down?” means

    1. Ты бы не мог помедленнее?

    2. Ты бы не мог присесть?

3. “Look harder!” means

a) Не смотри!

b) Смотри лучше!


Underline the words you have heard in the episode:

Run, question, grow, new, knew, collection, correction, enough, giraffe, ring me, wrong, toy, remember.







Keys (ответы)

Level A. (возможны ответы другими языковыми средствами)

  1. No, he didn’t.

  2. Simba felt nervous and confused.

  3. Simba knew that his father was dead.

  4. No, he wasn’t.

  5. No, he didn’t.

  6. Simba felt guilty, unsure of himself, miserable.

  7. He had to realize who he was, that he was the son of the king, and had to become the true king. Simba had to take his place in the Cicle of Life.

  8. The last scene is very sad and touching. I felt like crying.

Fill in the missing words:

  1. Can you cut it out?

  2. You don’t even know who you are.

  3. Would you slow down?

  4. Look down here!

  5. It’s just my reflection.

  6. He lives in you.

  7. I’m not who I used to be.

Level B.

Say if the statements are TRUE, FALSE.

  1. False; 2. True; 3. False; 4. False; 5. False; 6. True;

7. True; 8. False.

Choose the right word:

  1. Will you cut it out?

  2. Mufasa is waiting.

  3. You knew my father?

  4. Wait a second!

  5. You are my son and the one true king.

  6. Look inside yourself.

  7. Don’t leave me!

Level C.

Who says the following words? Match:

  1. A; 2) B; 3) A; 4) C; 5) A

Choose the right variant: a; 2) а; 3) b

Underline the words you have heard in the episode:

Run, question, grow, new, knew, collection, correction, enough, giraffe, ring me, wrong, toy, remember.


Критерии оценивания:

Количество баллов

15-14

13-12

11-9

Оценка

5

4

3


Аудирование с использованием видеофрагмента из анимационного фильма У.Диснея "Король Лев" (7-9 классы)
  • Иностранные языки
Описание:

Предлагаю рассмотреть вариант дифференцированного контроля аудирования для учащихся 7-9 классов общеобразовательных школ, занимающихся по любому УМК.

Цели данной методической разработки:

- использование дифференцированного подхода как одного из эффективных средств реализации ФГОС;

- повышение интереса и мотивации обучающихся к изучению английского языка;

- повышение качества обучения за счет использования современных педагогических технологий (в данном случае дифференцированного подхода, использование ИКТ на уроках английского языка, личностно-ориентированного обучения);

- использование аутентичных материалов для аудирования;

- обучение навыкам и умениям аудирования.

Задачи:

- подготовить видеоматериал, соответствующий поставленным целям с учетом пожеланий и интересов учащихся;

- разработать разноуровневые задания для организации контроля навыков и умений аудирования учащихся;

- организовать работу в учебных группах разного уровня подготовки и владения предметом;

- проверить уровень сформированности навыков и умений аудирования у всех групп учащихся;

- организовать самостоятельную оценку учащимися результатов своей деятельности, самоанализ и определение дальнейших перспектив развития.

 

Автор Михайлова Татьяна Леонидовна
Дата добавления 08.01.2015
Раздел Иностранные языки
Подраздел
Просмотров 314
Номер материала 46628
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓