1.Орг.
Момент
2.
Осн.этап
Физ.мин.
|
Good Morning!
- I am glad to
see you too. Sit down, please. Let’s begin our lesson. Today we have a guest.
Mr. Tongue has come to visit you.
Ребята,
сегодня к нам на урок пришел Мистер Танг. Он принес с собой звуки и слова, но
он так торопился, что растерял все карточки, и теперь непонятно, какое слово
к какому звуку относится. Давайте поможем ему расставить все по местам.
-Very good! Now repeat after me.
[ʌ]-come, funny,
country, Monday, Sunday
[e]-merry, well,
friend, Wednesday
[au]-town,
mouse, house
[i]-swim, listen,
visit, picture
[ju:]-computer,
Tuesday, music
- Let’s read the
lines.
-Now look at
these sheets of paper. This is a poem. I will read it to you and you have to
listen to me very attentively and find words with these sounds.
Я
прочитаю вам стихотворение. Ваша задача-найти в нем слова с нашими звуками.
-Good job! What
is the poem about?
-Right!
Правильно. Как вы думаете, о чем мы будем сегодня говорить на уроке?
I have a ball.
Let’s play! I will say days of the week in Russian and you - in English. Is it
clear?
Понедельник
Пятница
….
-Ok. Who wants
to tell the days of the week?
-How many days
of the week are there?
Right you are.
Let’s see what we can do during these seven days.
-Look at the
screen and repeat after me:
swim in the
river
listen to music
play computer
games
draw funny
pictures
read fairy tales
write fairy
tales
watch TV
-I watch TV on
Sundays. And you? What do you do on Sundays?
Вам
интересно узнать, чем занимаются ученики Зеленой школы в разные дни недели?
Для
этого вы должны выполнить задание.
I’ll give you
pieces of paper with words. You are to make up sentences from them. Work in pairs.
-Ребята,
вы заметили что-нибудь необычное в этих предложениях?
-В каких
словах?
-Какими
частями речи они являются?
-Для
чего нужно добавлять окончание s к глаголам?
-Верно. Right you are.
-Are you tired?
Let’s do some exercises.
-Do you remember
the new pupil of Green School Tiny? I know that Tiny swims on Mondays. But I
don’t know what he does on Wednesdays and Saturdays. Now we’ll listen to
Tiny. You have to listen very attentively and then say what Tiny does on
Wednesdays and Saturdays.
-So, now we know
that Tiny writes fairy tales on Wednesdays. Do you like fairy tales?
Would you like
to read Tiny’s fairy tale?
Open your books
at page 60 and find exercise 4.
But before you
start to read, look at the screen. Here are some new words: come
small
the Town Mouse
the Country Mouse
-Now read the
fairy tale and answer my question: Who comes to visit the Town Mouse on
Sundays?
-Look through
the fairy tale once again and find verbs with the ending – s
-Let’s do exercise
on these sheets of paper.
-Now please open
your diaries and write down your homework for Thirsday. You have to do this
exercise in written form.
-Молодцы, ребята! Вы
хорошо сегодня поработали. Давайте теперь вспомним, что мы узнали сегодня на
уроке. Я предлагаю, используя цветные карточки на ваших партах,
решить, все ли у вас получилось сегодня на уроке, все ли было понятно. Если у
вас все получилось, и вы были активны на уроке, поднимите зеленую карточку,
если вы старались, но думаете, что могли бы лучше, поднимите желтую, ну а
если ничего не получилось – красную.
Судя по
вашим карточкам, в основном у нас все получилось, вы были достаточно активны
на уроке, но у нас, конечно же, есть над чем поработать в дальнейшем.
-Thank you for
your work. The lesson is over. Good bye!
|
-Good morning,
good morning! Good morning to you! Good morning, good morning! I’m glad to
see you!
выходят
к доске, расставляют слова к соответствующим звукам
фонет.
отработка в режиме
T-Ch
Чтение
по строчкам
Слушают,
называют слова со звуками
-The poem is
about days of the week.
Высказывают
свою точку зрения
-Monday
-Friday
2-3 чел.
-Seven
Фон. отработка
в режиме T-Ch
-
отвечают на вопросы
Учащиеся
получают разрезанные предложения. Работая в парах, составляют из них
предложения.
-окончание s
-plays, reads,
writes, watches
-глаголами
-когда
говорим о ком-то, в 3 л.ед.ч.
Выполняют
физические упражнения, слушая и напевая песенку
Слушают
запись, отвечают на вопрос
-Yes, I do.
-Yes, please.
Отвечают
на вопрос
Находят
в тексте глаголы с окончанием -s
Выполняют
послетекстовое задание на выбор правильного ответа
Учитель
подводит итоги урока
|
на
экране картинка языка – Mr.Tongue
[ʌ]-come, funny,
country, Monday, Sunday
[e]-merry, well,
friend, Wednesday
[au]-town,
mouse, house
[i]-swim,
listen, visit, picture
[ju:]-computer,
Tuesday, music,stupid
у
каждого на парте листочки с рифмовкой :
We draw on
Sunday,
We walk on
Monday,
We read on
Tuesday,
We count on
Wednesday,
We write on Thursday,
We swim on
Friday,
We play on Saturday.
Учитель
бросает мяч ученику, называя слово по-русски, ученик возвращает мяч,
называя слово по-английски.
На карточках:
Martin plays
computer games on Saturdays.
Pam reads
fairy tales on Fridays.
Billy writes
poems on Wednesdays.
Mary watches
TV on Sundays.
“Head,
shoulders, knees and toes”
|
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.