Главная / Иностранные языки / конспект занятия по английскому языку на тему Профессии

конспект занятия по английскому языку на тему Профессии

Конспект открытого занятия

«Professions»

Тип урока: урок  закрепления по теме “ Профессии”

Цели урока:

  • совершенствовать имеющиеся лексические навыки по теме “ Профессии ”, активизировать их использование в речи;

  • повторить изученные ранее лексические единицы  и  речевые  конструкции  “I am going to be…”,  “I want to be…”.

  • совершенствование навыков монологической речи на материале изученных речевых образцов

Задачи урока:

  • Образовательные:

    • активизировать использование и употребление лексических единиц в речи по теме “ Профессии

    • учить употреблению типовой фразы: I am going to be по модели;

    • учить рассказывать о себе и своей Профессии используя фразы: My name is ... I am ... I am going to be...;

  • Развивающая: развивать умения и навыки устной речи.

  • Воспитательные:

    • воспитывать потребность в иноязычном общении;

    • воспитывать способность говорить в коллективе;

    • формировать  интерес к изучению иностранного языка.

Методы: объяснительно-иллюстративные, словесно-дедуктивный.

Оборудование урока:  иллюстрации по теме (плакат с профессиями), раздаточный материал (индивидуальные карточки для игры), аудиоаппаратура..





Ход урока

Организационный момент

T. Boys and girls, good morning!

P. Good morning, good morning,

Good morning to you!

Good morning, good morning,

We are glad to see you!

T. I am very glad to see you too/ Sit down, please

Речевая разминка:

T. Answer to my questions, please: (Игра с мячом. Педагог бросает мяч каждому ученику и задает вопрос)

What date is it today?

What day is it today?

What is your name?

What is your surname?

How old are you?

Where are you from?

Where do you live?

What is your favourite colour?

What is your favourite animal?


Педагог спрашивает у дежурного: Who is absent in our group?

So, let’s begin our lesson.

First of all let’s revise the poem “What are you going to be?”

What are you going to be?
What are you going to be?
I’m going to be a scientist
That’s the life for me.

Учащиеся повторяют стихотворение за педагогом, затем самостоятельно заменяют названия профессий в стихотворении (a sportsman, an opera-singer, an architect, a poet, an actress, an artist, a teacher…)

Сообщение темы

So, can you tell me what is the topic of our lesson?

What are we going to talk about? Look at the blackboard and at the pictures. They will help you.





Проверка домашнего задания

Now, let’s check up our home task. Look at the blackboard, here you can see 4 questions. Your task was to answer these questions. We will do it in pairs. Someone will read the questions and someone will answer them. (работа в парах)

What job is the most popular among your friends? (I think…)

What jobs are typical for men and women? (The typical jobs for men are…)

What characteristics are necessary for a nurse, a lawyer, a teacher? (A lawyer should be…)

What are you going to be in 10 years time?

(I am going to be a …because…)

Физкультминутка

I see you are a bit tired. Stand up, please! Let’s do some exercise. Do you know which the way to London town is? 

Up, down, up, down,

Which is the way to London town?

Where? Where? Up in the air,

Close your eyes- And you are there.



Основная часть:

а) повторение лексического материала;

On the blackboard you can see the words with missing letters. Fill the blanks, please.

d__nger__us

A politi__ian

J__b

Impo__tant

a sp__rtsman,

an __pera-s__nger,

an ar___itect,

a p__et,

an a___tress,

an ar___ist,

a t___cher



b) работа с текстами (повторение содержания);

Now let’s read the texts about bodyguards and vets to revise the main idea of these texts. (Педагог включает аудиозапись текста. После прослушивания дети читают и переводят тексты.)

Bodyguards. 

The world we live in can be a dangerous one. Some people need to have a bodyguard to protect them and their families. Politicians in almost all countries are guarded by bodyguards. The President of the USA never goes anywhere without Secret Service agents. Important business people or rock stars may also have bodyguards to protect them. A bodyguard is a dangerous job. Good bodyguards are prepared to risk their own lives to protect their clients. Some bodyguards were bullet-proof vests.

Bodyguards also teach their clients how to avoid dangerous situation. The bodyguards usually stay with their clients everywhere they go. They can protect their clients’ homes and offices.

Vets. 

Animals are very important to people. We keep dogs and cats as pets. Some farmers have sheep and cows to produce meat and milk. We ride horses. We watch lions and tigers at the circus.

For people who love animals, working as a veterinarian is an ideal job. Veterinarians, or vets, treat many kinds of animals such as dogs, cats, guinea pigs, cows and horses. Some vets even treat zoo animals such as tigers and giraffes. Vets have to be careful when they treat sick animals. The sick animal can bite, kick or scratch them. They have to learn about different diseases that animals get and how to treat them. Vets also learn how to treat animals so that neither the vet nor the animal gets hurt.

(Перевод текстов

Текст 1. Телохранители

Мир, в котором мы живем, может быть опасным. Некоторым людям нужны телохранители, чтобы защитить их и их семьи. Политики почти всех стран охраняются телохранителями. Президент Соединенных Штатов никогда не идет никуда без Агентов Секретной службы. У важных деловых людей или рок-звезд могут также быть телохранители, чтобы защитить их. Телохранитель - опасная работа. Хорошие телохранители должны быть готовы рискнуть своей жизнью для защиты жизни своих клиентов. Некоторые телохранители носят бронежилеты.

Телохранители также учат своих клиентов, как избежать опасных ситуаций. Телохранители обычно остаются с их клиентами везде, куда они идут. Они могут защитить дома и офисы своих клиентов.



Текст 2. Ветеринары.

Животные очень важны для людей. Мы держим собак и кошек как домашние животные. У некоторых фермеров есть овцы и коровы, чтобы произвести мясо и молоко. Мы ездим на лошадях. Мы наблюдаем за львами и тиграми в цирке.

Для людей, которые любят животных, работа ветеринара - идеальная работа. Ветеринары осматривают много животных, таких как собаки, кошки, морские свинки, коровы, свиньи и лошади. Некоторые ветеринары даже осматривают животных зоопарка, таких как тигры и жирафы.

Ветеринары должны быть осторожными, когда они осматривают больных животных. Больное животное может укусить, пнуть или поцарапать их. Они должны знать о различных болезнях, которыми болеют животные и как правильно осматривать их. Ветеринары также учатся, как осматривать животных так, чтобы ни ветеринару, ни животному не причинили боль.)



Let’s answer the questions:

Bodyguards:

  1. Who usually needs a bodyguard?

  2. A bodyguard is a dangerous job, isn’t it? Why?

  3. What do bodyguards do?

  4. Would you like to have a bodyguard? Why?

  5. Can a woman be a bodyguard?

  6. Would you like to be a bodyguard? Why?

Vets:

  1. A vet is a dangerous job, isn’t it? Why?

  2. Who can become a vet?

  3. Would you like to be a vet?

  4. What do vets have to learn about?

  5. Do you know any vets? Who helps your sick pets?

Your discussion was very interesting.

c) Проведение игры (по содержанию текстов)

Let’s check up your memory. Split into two teams. Each team will get the cards with different tasks. For the right answers you’ll get points. At the end of the game we’ll see who will be the winner.

GAME:

Tasks:

  1. Find the translation; Поисковое чтение. Развитие навыков перевода

Teacher: Now find these sentences in text, please.

1.Мир, в котором мы живем, может быть опасным.

(The world we live in can be a dangerous one)

2. Телохранитель -  это опасная профессия.

(A bodyguard is a dangerous job.)

3. Животные очень важны для людей.

( Animals are very important to people.)

Педагог даёт 10 предложений. При необходимости просит помочь ученику, который ошибся или у которого возникли затруднения с поиском, других учащихся или сам помогает с переводом.

  1. Put the missing words;

_________ also teach their __________ how to avoid dangerous situation. The bodyguards usually __________ with their clients everywhere they go. They can protect their clients’ ______ and _________.



____________ are very important to people. We keep __________ and cats as pets. Some farmers have ____________ and cows to produce ___________ and milk. We ride _______. We watch lions and ___________ at the circus.

  1. Make up a sentence with the words.

dangerous ____________________________________________________

important _____________________________________________________

to protect______________________________________________________

Подведение итогов

Did you like the lesson?

Your marks are_____

Your homework is Crossword and word-square



Find the professions (doctor, writer, pupil, teacher, pilot, singer, dancer, officer, engineer, worker, housewife)

профессии на английском Верещагина белая









Полезное для девочек и мальчиков - раскраски профессииhttp://stranakids.ru/wp-content/uploads/2012/06/coloring-profession24.jpg?8cd25c

http://raskraski-online-besplatno.ru/raskraski/professii/bodyguard-s.jpg

Professii-raskraski-hudozhnitsa






s








p









o









r

http://razukraska.ru/wp-content/gallery/workers/workers5.jpg




t






s








m









a


http://knch.ru/downloads/bibl/deti/img/prim_povar.jpg


n






Профессии раскраски для детей

http://ja-rastu.ru/uploads/posts/2014-08/1408998028_4.jpg

Качаем раскрашки профессии и картинки для детей



Качаем раскрашки профессии и картинки для детей











http://skazki-raskraski.info/wp-content/uploads/coloring/160x224/7db92b1d5af5e4a813b151760185aca9.jpg





And now our lesson is over. Thanks a lot. Good- bye.



конспект занятия по английскому языку на тему Профессии
  • Иностранные языки
Описание:

Конспект открытого занятия

«Professions»

 Тип урока: урок  закрепления по теме “ Профессии”

Цели урока:

·       совершенствовать имеющиеся лексические навыки по теме                      “ Профессии ”, активизировать их использование в речи;

·       повторить изученные ранее лексические единицы  и  речевые  конструкции  “I am going to be…”,  “I want to be…”.

·       совершенствование навыков монологической речи на материале изученных речевых образцов

Задачи урока:

·                    Образовательные:

o    активизировать использование и употребление лексических единиц в речи по теме “ Профессии

o    учить употреблению типовой фразы: I am going to be по модели;

o    учить рассказывать о себе и своей Профессии используя фразы: My name is ... I am ... I am going to be...;

·            Развивающая: развивать умения и навыки устной речи.

·            Воспитательные:

o    воспитывать потребность в иноязычном общении;

o    воспитывать способность говорить в коллективе;

o    формировать  интерес к изучению иностранного языка.

Методы: объяснительно-иллюстративные, словесно-дедуктивный.

Оборудование урока:  иллюстрации по теме (плакат с профессиями), раздаточный материал (индивидуальные карточки для игры), аудиоаппаратура..

  Ход урока

Организационный момент

T. Boys and girls, good morning!

P. Good morning, good morning,

Good morning to you!

Good morning, good morning,

We are glad to see you!

T. I am very glad to see you too/ Sit down, please

Речевая разминка:

T. Answer to my questions, please: (Игра с мячом. Педагог бросает мяч каждому ученику и задает вопрос)

What date is it today?

 What day is it today?

What is your name?

What is your surname?

How old are you?

Where are you from?

Where do you live?

What is your favourite colour?

What is your favourite animal?

 

Педагог спрашивает у дежурного: Who is absent in our group?

So, let’s begin our lesson.

First of all let’s revise the poem “What are you going to be?”

What are you going to be?
What are you going to be?
I’m going to be a scientist
That’s the life for me.

Учащиеся повторяют стихотворение за педагогом, затем самостоятельно заменяют названия профессий в стихотворении (a sportsman, an opera-singer, an architect, a poet, an actress, an artist, a teacher…)

Сообщение темы

So, can you tell me what is the topic of our lesson?

What are we going to talk about? Look at the blackboard and at the pictures. They will help you.

 

 

Проверка домашнего задания

Now, let’s check up our home task. Look at the blackboard, here you can see 4 questions. Your task was to answer these questions. We will do it in pairs. Someone will read the questions and someone will answer them. (работа в парах)

– What job is the most popular among your friends? (I think…)

– What jobs are typical for men and women? (The typical jobs for men are…)

– What characteristics are necessary for a nurse, a lawyer, a teacher? (A lawyer should be…)

– What are you going to be in 10 years time?

(I am going to be a …because…)

Физкультминутка

I see you are a bit tired. Stand up, please! Let’s do some exercise. Do you know which the way to London town is? 

Up, down, up, down,

 Which is the way to London town?

Where? Where? Up in the air,

Close your eyes- And you are there.

 Основная часть:

а) повторение лексического материала;

On the blackboard you can see the words with missing letters. Fill the blanks, please.

–d__nger__us

A politi__ian

J__b

Impo__tant

a sp__rtsman,

an __pera-s__nger,

an ar___itect,

a p__et,

an a___tress,

an ar___ist,

a t___cher

 

b) работа с текстами (повторение содержания);

Now let’s read the texts about bodyguards and vets to revise the main idea of these texts. (Педагог включает аудиозапись текста. После прослушивания дети читают и переводят тексты.)

Bodyguards. 

The world we live in can be a dangerous one. Some people need to have a bodyguard to protect them and their families. Politicians in almost all countries are guarded by bodyguards. The President of the USA never goes anywhere without Secret Service agents. Important business people or rock stars may also have bodyguards to protect them. A bodyguard is a dangerous job. Good bodyguards are prepared to risk their own lives to protect their clients. Some bodyguards were bullet-proof vests.

 Bodyguards also teach their clients how to avoid dangerous situation. The bodyguards usually stay with their clients everywhere they go. They can protect their clients’ homes and offices.

Vets. 

Animals are very important to people. We keep dogs and cats as pets. Some farmers have sheep and cows to produce meat and milk. We ride horses. We watch lions and tigers at the circus.

For people who love animals, working as a veterinarian is an ideal job. Veterinarians, or vets, treat many kinds of animals such as dogs, cats, guinea pigs, cows and horses. Some vets even treat zoo animals such as tigers and giraffes. Vets have to be careful when they treat sick animals. The sick animal can bite, kick or scratch them. They have to learn about different diseases that animals get and how to treat them. Vets also learn how to treat animals so that neither the vet nor the animal gets hurt.

(Перевод текстов

Текст 1. Телохранители

       Мир, в котором мы живем, может быть опасным. Некоторым людям нужны телохранители, чтобы защитить их и их семьи. Политики почти всех стран охраняются телохранителями. Президент Соединенных Штатов никогда не идет никуда без Агентов Секретной службы. У важных деловых людей или рок-звезд могут также быть телохранители, чтобы защитить их. Телохранитель - опасная работа. Хорошие телохранители должны быть готовы рискнуть своей жизнью для защиты жизни своих клиентов.  Некоторые телохранители носят бронежилеты.

Телохранители также учат своих клиентов, как избежать опасных ситуаций. Телохранители обычно остаются с их клиентами везде, куда они идут. Они могут защитить дома и офисы своих клиентов.

  Текст 2. Ветеринары.

Животные очень важны для людей. Мы держим собак и кошек как домашние животные. У некоторых фермеров есть овцы и коровы, чтобы произвести мясо и молоко. Мы ездим на лошадях. Мы наблюдаем за львами и тиграми в цирке.

Для людей, которые любят животных, работа ветеринара - идеальная работа. Ветеринары осматривают много животных, таких как собаки, кошки, морские свинки, коровы, свиньи и лошади. Некоторые ветеринары даже осматривают животных зоопарка, таких как тигры и жирафы.

Ветеринары должны быть осторожными, когда они осматривают больных животных. Больное животное может укусить, пнуть или поцарапать их. Они должны знать о различных болезнях, которыми болеют животные и как правильно осматривать их. Ветеринары также учатся, как осматривать животных так, чтобы ни ветеринару, ни животному не причинили боль.)

 

Let’s answer the questions:

Bodyguards:

1.       Who usually needs a bodyguard?

2.       A bodyguard is a dangerous job, isn’t it? Why?

3.       What do bodyguards do?

4.       Would you like to have a bodyguard? Why?

5.       Can a woman be a bodyguard?

6.       Would you like to be a bodyguard? Why?

Vets:

1.       A vet is a dangerous job, isn’t it? Why?

2.       Who can become a vet?

3.       Would you like to be a vet?

4.       What do vets have to learn about?

5.       Do you know any vets? Who helps your sick pets?

Your discussion was very interesting.

c) Проведение игры (по содержанию текстов)

Let’s check up your memory. Split into two teams. Each team will get the cards with different tasks. For the right answers you’ll get points. At the end of the game we’ll see who will be the winner.

GAME:

Tasks:

1.       Find the translation; Поисковое чтение. Развитие навыков перевода

Teacher: Now find these sentences in text, please.

1.Мир, в котором мы живем, может быть опасным.

(The world we live in can be a dangerous one)

2. Телохранитель -  это опасная профессия.

 (A bodyguard is a dangerous job.)

3. Животные очень важны для людей.

( Animals are very important to people.)

Педагог даёт 10 предложений. При необходимости просит помочь ученику, который ошибся или у которого возникли затруднения с поиском, других учащихся или сам помогает с переводом.

2.       Put the missing words;

_________ also teach their __________ how to avoid dangerous situation. The bodyguards usually __________ with their clients everywhere they go. They can protect their clients’ ______ and _________.

 

____________ are very important to people. We keep __________ and cats as pets. Some farmers have ____________ and cows to produce ___________ and milk. We ride _______. We watch lions and ___________ at the circus.

3.       Make up a sentence with the words.

dangerous ____________________________________________________

important _____________________________________________________

to protect______________________________________________________

Подведение итогов

Did you like the lesson?

– Your marks are_____

 

Автор Туманян Анаит Ашотовна
Дата добавления 21.01.2015
Раздел Иностранные языки
Подраздел Конспекты
Просмотров 1893
Номер материала 54568
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓