Главная / Иностранные языки / Конспект занятия по английскому языку на тему "Halloween"

Конспект занятия по английскому языку на тему "Halloween"

Тема занятия «Halloween Party»

Цели:

Обучающие:

1) Отработка лексики о теме занятия ;

2) Совершенствование навыков устной речи .

Развивающие:

1) Развитие инициативы и творческих способностей ;

2) Развитие памяти.

Воспитательные:

1)Воспитание умения работать в команде ;

2) Приобщение к культур изучаемого языка .



Подготовленная работа начинается за одну – две недели до занятия . Детям нужно раздать тексты стихотворений..Перед занятием кабинет украшается в мистическом стиле .Заранее также подготавливается раздаточный и наглядный материал.



Ход занятия

Занятие проводится в форме развлекательного вечера, посвященного американскому празднику Halloween , и включает в себя задания на отборку лексики , чтение стихов ,посвященных празднику , также творческие задания и игры. В самом начале на фоне таинственной музыки учитель читает стихотворение:



The month is amber,

Gold and brown.

Blue ghosts of smoke

Float through the town.

Great V s of geese

Honk overhead

And maples turn

A fury red …



Teacher: Good afternoon my dear boys, girls and guests of our lesson. Do you know what date is it today?

Pupils: The 31st of October.

Teacher: You’re right. It’s the 31st of October and it is Halloween. And our lesson today is called «Halloween Party». Today we are going to speak about this holiday, to recite poems, to perform a play about Halloween and to play funny games. You know in the USA this holiday is called « the Day of All Hallows » (День всех святых). According to the legend on this day all spirits come to the Earth. People usually tell each other different horror stories, male lanterns and wear mystic costumes of devils, witches and vampires. Nowadays this holiday is celebrated in Russian too. Do you want to have a Halloween Party?

Pupils: Yes!

Teacher: Well, our first game today is called «Haunted House». Do you know what means the phrase

«Haunted House»?

Pupils: Yes/No. (Если кто-то из учеников знает, что обозначает эта фраза , учитель просит его попытаться объяснить ее на английском языке или перевести. Если же никто из учащихся не может сделать этого ,учитель объясняет сам.)

Teacher: There is a legend about a house where a lot of ghosts and other scary things live. This house is called «Haunted House». Look at the blackboard, please. Here is the Haunted House. Can you find all the inhabitants of the house? You have five minutes. There are 10 inhabitants here. Try to find them.



Задание «Haunted House»

Это задание представляется в форме викторины или необычного кроссворда. На ватмане нарисован дом с привидениями. В разных частях дома , на привидениях и т.д. написаны слова, относящиеся к теме занятия. Учащиеся получают задание найти все слова на ватмане. Пока дети ищут слова , фоном может быть какая-нибудь таинственная музыка. Чтобы игра приобрела более захватывающий характер, можно разделить учащихся на две команды. Но в этом случае нужно нарисовать два одинаковых дома с приведениями.

Words:

Ghost -привидение

Witch-ведьма

Skeleton -скелет

Vampire -вампир

Goblin –домовой, гоблин

Werewolf-оборотень

Zombie-зомби

Poltergeist-полтергейст

Elf-карлик, гоблин, эльф

Devil-черт



Teacher: Well, let’s check how words you have founded. That’s very good. But do you know the translation of these worlds? (Если ученики знают перевод слов, они по очереди называют их.) Good. And now- the next task. ill give you ten cards with the description of the inhabitants of the Haunted House. Your task is to match the inhabitants and description. Let’s work in groups of four. (Учитель делит учащихся на группы по четыре человека и каждой группе дает 10 карточек с описаниями).



Description:

It is a small, dwarfish creature specializing in stealing children and substituting fake ones in their place. It’s a very malicious being. (elf)

It is a disembodied spirit. It is the sole of a dead person and appearing a visible form or otherwise making its presence known to humans. (ghost)

It is a mischievous, ugly spirit often conjured up by rogues (goblin) (means «noisy ghost») It is a sprint who makes its presence by various noises. (poltergeist)

It is a man or a woman who practices magic and has dealing with the devil. (witch)

It acts as a slave to the person who reanimated it. (zombie)

It is a man who can become a wolf at midnight. (werewolf)

It is a creature that’s feeds on blood. (vampire)

It is the chief spirit of evil and enemy of God, often represented as the ruler of hell and often depicted as a human figure with horns, cloven hoofs and tail. (devil)

It is a creature which reminds a human but doesn’t have skin, only human bones. (skeleton)



Чтобы у детей не возникло затруднение в понимании описания обитателей дома с привидениями, следует раздать им карточки с переводом трудных слов (на усмотрение учителя). После того как дети сопоставили название и описания мистических существ ,учитель проверяет правильность проделанной работы. Помогает детям найти русские эквиваленты английским названиям.



Teacher: So, let’s check. I’ll name you an inhabitant and you’ll read me your description. (Учитель проверяет задание. В ходу проверки следует также просить учащихся найти русские эквиваленты английским названиям.)

Teacher: Well, now we know all the inhabitants of the Haunted House. Many people believe in ghosts and other scary things. They even make poems about them. Do you know some poems about Halloween? (Учащиеся читают стихи, посвященные празднику.)



Five little pumpkins

Five little pumpkins

Sitting on a gate

The first one said,

«My it’s getting late!»

The second one said,

«There are witches in the air!»

The third one said,

«Good folk, beware!»

The fourth one said,

«Well run and run!»

The fifth one said,

«Let’s have some fun!»

«WOOOOOOOH», went the wind,

And OUT went the light;

And the five little pumpkins

Rolled out of sight!



***

If the moon shines

On the black pines,

And an owl flies,

And a ghost cries,

And the hairs rise

On the back of your neck-

That its – Halloween!



If you look quick

At the moon-slick

On the black air

And what goes there

Rides a broom-stick,

And if things pick

At the back of your neck

You know what I mean-

That its- Halloween!



Teacher: Very good. Leys applaud for our reciters.



Задание « Lanterns »

Teacher: You have just listened to the very interesting poem about five little pumpkins. But why do we speak about pumpkins on Halloween? Do you know what the symbol of Halloween is? What do mane people make to decorate their homes for Halloween is? (Lanterns)

What material do we need for our lanterns? (Some pumpkins, knives and candles). So, lets make some lanterns to decorate our classroom.



На занятии не очень удобно вырезать настоящую тыкву и поэтому детям раздаются бумажные поделки в виде тыквы. Пока учащиеся работают, звучит музыка.

(песни “Spookey- Spookey”, “Trick or treat? Give me something good to eat”, “Knock knock, trick or treat? Who are you?” «Can you make a happy face?» )



Teacher: So, now we know a lot about Halloween and our classroom is decorated with Halloween lanterns. And now let’s play and guess the riddles:


1. Out of the graveyard

Filled with stones,

No hair or skin,

I’m nothing but bones.

What am I? (Skeleton)


2. My hat is black,

My face is green,

My laugh is mean.

I ride a broom

On Halloween.

Who am I? (Witch)


3. My door is gone.

My windows cracked.

Ghosts float though walls

And then float back.

You hear strange noises:

Bam, bang, and whack! (Haunted House)


4. I like to stay

Just out of sight.

If you see me,

I might be white.

I float through houses

In the black of night. (Ghost)


5. I grew on a vine,

Right on the ground. I have a big smile,

My face is round. (Lantern)


6. The shadows chase the sun away.

The stars come out you dance and play.

I’m at the end of another day. (Night)


7. I fly at night,

I hunt by sound,

I live in a cave,

And sleep upside down.

People are scared,

They shouldn’t be.

I eat mice and bugs.

Please, don’t hurt me. (Owl)



Teacher: Well, our party comes to the end and I offer you to play some funny games.


1. «Словарный коврик »

На листе формата А4 заранее рисуем таблицу со словами так, чтобы в одной клетке было английское слово, а в другой - перевод на русский. Вырезаем получившиеся словарные квадраты. Цель учеников : собрать коврик как можно быстро и правильно.

2. «Key»

Входящий с ключами ходит вдоль сидящих детей. Те, кого он касается ,встают и идут вслед за ним. В центре класса стоят кругом стулья. Количество стульев должно быть на один меньше, чем количество участников. Когда водящий роняет ключи ,дети быстро занимают места. Тот, кому не досталось места, выбывает из игры. Игра продолжается до тех пор, пока не останется один человек. Он и становится победителем.

3. «Witch»

На доске рисуем ведьмочку с бородавкой на носу. Детям предлагалось с завязанными глазами прикрепить бородавку на нос ведьме как можно ближе к нарисованной (в качестве второй бородавки использовался магнит). Расстояние между бородавками измерялось, и выигрывал тот, у кого оно было минимальным. 

Правила должны объяснять на английском языке. И лишь в случае возникновения проблем в понимании правил игры, учитель может перевести некоторые фрагменты заданий либо попросить кого-нибудь из учащихся ,кто понял задание объяснить его по-русски.

Заключение

Teacher: Well, our party is over. It was very interesting and I would like to say thank you for all participants of the lesson and, of course, to our guests. Thank you!


Рекомендации для учителя: Занятие ведется на английском языке , но если детям сложно воспринимать английскую речь на слух в течении всего занятия, в некоторых моментах можно переходить на русский язык или дублировать задание на русском языке..











Приложение



Spooky spooky

Spooky spooky – very spooky
Oh no! It’s a monster
Spooky spooky – very spooky
What’s that? It’s a witch
Spooky spooky – very spooky
Watch out! It’s a vampire
Spooky spooky – very spooky
What’s that?
It’s a ghost

Spooky things doing a spooky dance
Spooky things doing a spooky dance
Aaah aaah aaah Wooo wooo wooo
What kind of spooky thing are you?
Aaah aaah aaah Wooo wooo wooo
What kind of spooky thing are you?

Spooky spooky – very spooky
Oh no! It’s a black cat
Spooky spooky – very spooky
What’s that? It’s a spider
Spooky spooky – very spooky
It’s a Jack O’ Lantern
Spooky spooky – very spooky
What’s that?
It’s a skeleton

Spooky things doing a spooky dance
Spooky things doing a spooky dance
Aaah aaah aaah Wooo wooo wooo
What kind of spooky thing are you?
Aaah aaah aaah Wooo wooo wooo
What kind of spooky thing are you?

Spooky spooky – very spooky
Spooky spooky – very spooky
Spooky spooky – very spooky
Happy Halloween
Happy Halloween


Can you make a happy face?

Can you make a happy face?

Happy face? Happy face?
Can you make a happy face?

Jack-o'-lantern.

Can you make an angry face?

Angry face? Angry face? 

Can you make an angry face?

Jack-o'-lantern.

Jack-o'-lantern. Jack-o'-lantern.
Jack-o'-lantern. Jack-o'-lantern. 

Can you make a scared face?

Scared face? Scared face? 
Can you make a scared face?

Jack-o'-lantern.

Can you make a sad face?

Sad face? Sad face?
Can you make a sad face?

Jack-o'-lantern.

Jack-o'-lantern. Jack-o'-lantern.
Jack-o'-lantern. Jack-o'-lantern.

Can you make a happy face?

Happy face? Happy face?
I can make a happy face.
Jack-oooooooooooooooooooo'-lantern!







Trick or treat?

Trick or treat?
Trick or treat?
Give me something good to eat.
Apples, peaches, tangerines.
Happy Happy Halloween.


Trick or treat? Trick or treat?
Give me something sweet to eat.
Cookies, chocolate, jelly beans.
Happy Happy Halloween.

Trick or treat? Trick or treat?
Give me something sour to eat.
Lemons, grapefruits, limes so green.
Happy Happy Halloween.

Trick or treat? Trick or treat?
Give me something good to eat.

Nuts and candy. Lollipops.
Now it’s time for us to stop.





Knock knock, trick or treat? 
Knock knock, trick or treat? 
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost. 
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost.

Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a cowboy. I'm a little cowboy.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a cowboy. I'm a little cowboy.

Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a witch. I'm a little witch. 
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a witch. I'm a little witch.

Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a monster. I'm a little monster. 
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a monster. I'm a little monster.

Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ballerina. A little ballerina. 
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ballerina. A little ballerina.

Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a pirate. I'm a little pirate. 
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a pirate. I'm a little pirate.

Knock knock, trick or treat?
Happy Halloween.

Happy Halloween. 
Knock knock, trick or treat?
Happy Halloween.

Happy Halloween.



Конспект занятия по английскому языку на тему "Halloween"
  • Иностранные языки
Описание:

Занятие проводится в форме развлекательного вечера, посвященного американскому празднику  Halloween , и включает в себя задания на отборку лексики , чтение стихов ,посвященных празднику , также творческие задания и игры.

Цели:

          Обучающие:

1) Отработка лексики о теме занятия ;

2) Совершенствование навыков устной речи .

            Развивающие:

1) Развитие инициативы и творческих способностей ;

2) Развитие памяти.

           Воспитательные:

1)Воспитание умения работать в команде ;

2) Приобщение к культур изучаемого языка .

 Подготовленная работа начинается за одну – две недели до занятия . Детям нужно раздать тексты стихотворений..Перед занятием кабинет украшается в мистическом стиле .Заранее также подготавливается раздаточный и наглядный материал.

Автор Туманян Анаит Ашотовна
Дата добавления 22.01.2015
Раздел Иностранные языки
Подраздел Конспекты
Просмотров 705
Номер материала 54710
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓