Главная / Иностранные языки / Конспект урока The Pleasure of Reading

Конспект урока The Pleasure of Reading

hello_html_690fb608.gifhello_html_79a5e504.gifhello_html_655f11cf.gifhello_html_m1b1d4e.gifhello_html_727133f8.gifhello_html_805d099.gifhello_html_79a5e504.gifhello_html_655f11cf.gifhello_html_1773bab5.gifhello_html_m58946a49.gifhello_html_73f74320.gifhello_html_m7e4e75ff.gif13.03.2015

Гимназия № 64, 7 «Б»

План-конспект урока английского языка по теме «The pleasure of reading».

Учитель-практикант- Павлюк Е.А.

Тема урока: The pleasure of reading.

Речевой материал: учебник и дополнительные приложения

Оснащение: учебник О.В. Афанасьева, И.В.Михеева English 7 класс,доска, activity book

Задачи урока:

  • Образовательная:

  1. формирование грамматических навыков говорения по теме «The indefinite article»;

  2. совершенствование лексических навыков по теме «The pleasure of reading».

  3. Автоматизация грамматических навыков говорения по теме “Countable and Uncountable nouns”.

  • Развивающая:

развить навыки устной и письменной речи, коммуникабельности; развить зрительную, слуховую память и способность к воображению.

  • Воспитательная:

воспитывать чувство самостоятельности и активности на уроке.

  • Познавательная:

  1. Закрепить лексико-грамматический материал по теме «The indefinite article».

  2. Сформировать лексико-грамматический материал по теме “Countable and Uncountable nouns”.

  • Сопутствующая задача: Дальнейшее свободное использование вокабуляра по теме “The pleasure of reading”, комбинируя отработанные грамматические навыки говорения по темам «The indefinite article» и “Countable and Uncountable nouns”.







Ход урока:

Ход урока





8.50









































8.53

















































































8.56































8.59























































9.03.



















































9.06









































































9.11.





























































9.16.





























9.17





































9.19































































































9.22







































































































































































9.30


Этап урока







1.Приветствие.

Разминка

























2.Экспозиция.

Совершенствование ГНГ



Повторение правила№1











































3.Проверка домашнего задания.



































































4.Подстановка.























5.Экспозиция 2.

Совершенствование ГНГ.

Повторение грамматического правила №2















































Совершенствование ГНГ

Имитация.









































7. Экспозиция 3

Совершенствование ГНГ



Повторение правила№3



8.Имитация 2

Перевод





















9.Экспозиция 4

Совершенствование ГНГ





Повторение правила№4









































10.Презентация нового грамматического материала.

Объяснение правила































11.Автоматизация

Имитация.

Перевод





























































Домашнее задание








Речевые действия учителя





Stand up! Good morning!

Sit down, please!



What date is it today? Who is absent today? Ok, thank you. Now, class, how are you today? Are you fine? Ok, thank you.

Now, class, how are you today? What is the weather like today? Do you like such weather? What do you like to do in such weather?

Are you waiting for spring?

Why?

What do you feel?

Ok, thank you.









Class, tell me, please, what topic are we studying now?

Right.

During the lessons we at least once have spoken about a book of your interest.

выписываешь на доску «a book of your interest» когда это говоришь. + What part of speech is used here?





Good for you. Now let’s refresh our memories. Could you tell me what functions the indefinite article has?









Translate, please, the phrase “a descriptive attribute”.









Exactly. To practice this rule you had to do the exercises in your activity books. Let’s check them up. Open your activity book on page 68, ex 4



Ex.4 p 68









Well done, children. Now, let’s translate the sentences. Ex 5.

































Good for you. You have done your homework with a great attention. Well done. Let’s do another ex. to practice our skill on the theme “The indefinite article” in order to speak fluently and correctly.



Let’s do ex. 6 in your activity book.

Ex.6, p. 68















Perfect. Now, I’m sure that you will use the required article where it will be necessary in your speech to avoid mistakes.

We know that the article is used with the noun. Right?

I have a question for you. Could you tell me , please, the categories of the noun?



What is the difference between the countable nouns and uncountable ones?





Right you are. Could you remind me what categories of uncountable nouns can be?

















Good for you. Now let’s do ex. 7 on page 68.

Please, Долбнин Миша и Бессонова Ксюша come to the blackboard. Миша should search for countable nouns in this box. Ксюша-for uncountable ones. The others open your notebooks and do this exercise in your notebook. You have 3 minutes only to do this task.









Миша и Ксюша, thank you, you may sit down. Лена и Саша come to the blackboard, please. Check your classmates up, if they have made mistakes, correct them.







Well-done, people .Now look at the blackboard.

Пишу на доске: Much/many.

Could you tell me what’s the difference between the word “much” and the word “ many”.









Right you are. Let’s translate a few phrases.

  1. Много контейнеров

  2. Много войн

  3. Много любви.

  4. Много романов.

  5. Много приключений.

  6. Много молока.

  7. Много практики.

  8. Много персонажей.

  9. Много ужасов.

  10. Много заботы.



Very good. In our tasks, stories, we have met many nouns, which require a lot of attention.

For example: in our vocabulary on the topic “Reading”, we have met the word “contents”.

(Написать слово на доске)

How can you translate it?



Good for you. As you can see that in Russian, we translate it as the noun in the singular form. But in English, it is the noun which is used in the plural form only, and it requires the verb in the plural form too.

Let’s read the examples and then translate them. Open your book on page 189.

Could you give me another examples of such words.

Right you are, but the words: information, news and advice are used with the verb in the singular form.

If you want to say : 2 совет, you should use the word: piece

e.g 2 pieces of advice



Let’s do ex.43







It’s high time to get acquaintance with a new grammatical construction.

На русском языке она звучит так: кому-то необходимо определенное кол-во времени, чтобы сделать что-то.

Look at the blackboard:

It takes+Objective pronoun(me, you,him,her,it,us,them)/Noun

+ How much time?+inf.

E.g It takes him 2 months to read a historical novel.

( Дать перевод)

Let’s read the examples on page 190.

e.g It takes me 10 minutes to wash the car.

How do we translate it?



On a sheet of paper, you can see how this construction in different tenses is formed.

(см. приложение 1)

Let’s translate some sentences.

I guess it’s better to combine the vocabulary on the topic Reading with our new grammatical construction.

1.Моей маме потребуется 1 месяц прочитать этот долгий исторический роман.

2. Ему было необходимо 2 недели чтобы прочитать биографию Канона Дойля.

3. Мне требуется 1 день чтобы выучить это остроумное стихотворение

4.Моей сестре требуется 2 недели, чтобы перевести этот юмористичный рассказ.

5. Мне понадобится 10 минут, чтобы почистить этот контейнер.

6.Моя бабушка любит читать. Ей требуется 1 неделю, чтобы прочитать этот очень долгий исторический роман.



7.Мне понадобиться всего 5 минут, чтобы впечатлить ее.

8. Мне необходимо 15 минут, чтобы описать главного персонажа этого романа.









We stop here.

Your home task is ex 42 on page 188. See you soon


Речевые действия учеников



Good morning!







P1: I am on duty today. Today is March, 14.

The weather is good today. I like such weather.





P2:I am waiting for spring, because it is my favorite spring













P1: Our topic is “the pleasure of reading”.





P2: it is “The indefinite article”









P3: it has the meaning of one; every/any/some; it classifies or names objects and it’s used with a descriptive attribute.





P4: Описательное определение

















P1:

  1. a/a/a/a/a



  1. a/a/a/a/-/a/a







P1: It happened in a small town in the south of France.

P2: In the town, where he lives, there are no theatres.

P3: The book, which he bought yesterday, are dictionaries.

P4: I’m found of reading

P5. Jim works in a hospital. He is a doctor. The hospital where he works is situated near the big park. Now Jim is getting/going/walking out of the hospital. He is going to the park.

















P1:

A: 1-; 2 a/-; 3-; 4 the/a/the or a; 5 the/the; 6 the; 7 -/the

P2:

B:1 a; 2 a; 3 a; 4 a; 5 a; 6 a; 7 the; 8 a; 9 a; 10 the; 11 -; 12 -; 13 -; 14 -

























P1: it can be countable and uncountable





P2:The countable nouns we can count, but the uncountable ones we can’t





P3: Food( cheese, bread)

Feelings( anger, love, hate)

Liquids (juice, tea, milk)

Natural phenomena( darkness, dirt, fire)

Gases( oxygen, nitrogen)

Grain( salt, sugar, rice)

Abstract nouns( advice, freedom, friendship)









Миша:

Drill, interpreter, idiom, video, crossword, deer, potato, roof, candle, adventure, sketch.



Ксюша:
Practice( Ab.N)

Isolation( Ab.N)

Childhood( Ab.N)

Dirt(Nat.Phenomena)

Education( Ab.N)

Love ( Feel.)

Care ( Feel.)

Milk( liq.)

Success( Ab.N)



































P1: We use the word much with the uncountable nouns and the word many with the countable ones.









  1. Many containers

  2. Many wars

  3. Much love



  1. Many novels



  1. Many adventures

  2. much milk

  3. much practice

  4. many characters

  5. many horrors

  6. much care























P1: Содержимое.





















P1:

News, police, clothes, advice, information etc







































P2:

1 are

2 are

3 are

4 is

5 are





















































P1: Мне необходимо 10 минут чтобы помыть машину.























P1: It will take my mother 1 month to read this long historical novel



P2: It took him 2 weeks to read Doyle’s biography.

P3: It takes me 1 day to learn this witty poem by heart

P4: It takes my sister 2 weeks to translate this humorous story



P5: It will take 10 min to clean up this container

P6: My granny is found of reading, it takes 1 week to read this very long historical novel



P7: It takes me 5 min to impress her.



P8: It takes me 15 min to describe the main character of this novel

Оснащения



















































































Activity Book.















































































































































































































































Учебник


























































































Приложение 1.

Affirmative sentences



Present Simple (takes)





It Present Perfect (has taken) +Objective Pronoun/ Noun + How much + Inf.

Time?

Past Simple (took)



Future Simple (will take)



Negative Sentences



Present Simple (does not take)





It Present Perfect (has not taken) +Objective Pronoun/ Noun + How much + Inf.

Time?

Past Simple ( did not take)



Future Simple (will not take)

Questions





Present Simple (Does)





Present Perfect (Has)

It + Objective Pronoun/ Noun + How much + Inf. ?



Past Simple (Did)





Future Simple (Will)













Конспект урока The Pleasure of Reading
  • Иностранные языки
Описание:

Данный урок разработан с темой,представленной компонентами УМК, учитывая возрастные и индивидуальные особенности учащихся.

Разработанный урок английского языка в 7 классе определяется целями государственной политики в сфере образования.

На уроке используются разные формы контроля: контроль со стороны учителя, самоконтроль и взаимоконтроль,, что является показателем развивающего урока. На уроке использованы современные образовательные технологии: технология развивающего обучения для развития внимания, логического мышления, памяти, языковой догадки, а также для развития умений систематизировать, классифицировать сравнивать учебный материал.

Развивающими  задачами  урока  являются развитие  навыков  и умений учащихся классифицировать, систематизировать , сравнивать изученный учебный материал, а также  развитие  памяти, внимания, логического мышления учащихся, языковой догадки. Образовательными  задачами урока являются автоматизацию  раннее изученного материала учить передавать основное содержание прочитанного текста; учить вести диалог этикетного характера, а также тренировка  навыков  и умений в использовании лексического и грамматического материала на уроке, навыков перевода с английского языка на русский язык и  совершенствование  навыков и умений учащихся при смысловом чтении. Воспитательными  задачи урока являются повышение  уровня  мотивации к изучаемому предмету, прививать умение правильно вести себя в гостях, вежливо общаться с людьми; а также формирование  умений работать в паре, в группе, индивидуально и формирование  социокультурных компетентностей  учащихся.

Автор Вольфсон Марина Евгеньевна
Дата добавления 23.03.2015
Раздел Иностранные языки
Подраздел Конспекты
Просмотров 303
Номер материала 58519
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓