Открытый урок
Голованевой
Надежды Николаевны, учителя английского языка МБОУ «Проточненская ООШ»
9 класс
Тема урока: «The USA. New-York, sightseeing.»
Цели урока:
1.
Расширение страноведческих
и лингвистических знаний учащихся.
2.
Совершенствование умений и
навыков практического владения английским языком по теме.
3.
Закрепление лексического и грамматического материала.
Задачи урока:
Воспитательные :укрепление интереса к предмету, воспитание
уважительного отношения к зарубежной культуре.
Развивающие: организация
учебного процесса как речемыслительного поиска, в котором идет развитие
творческой деятельности, памяти, догадки, воображения, способности логически
излагать, работать в группах и самостоятельно.
Образовательные :систематизация, обобщение и закрепление пройденного материала,
тренировка в аудировании, говорении, расширение словарного запаса,
совершенствование техники чтения.
Оборудование:
1.
Физическая карта США.
2.
Компьютер.
3.
Магнитофон.
4.
Раздаточный материал.
1.Организационный момент. Приветствие учащихся,
сообщение темы урока.
2. Прослушивание музыкального отрывка (звучит песня “America,
the
Beautiful” в исполнении Фрэнка Синатры, одновременно с этим,
идет просмотр слайдов)
O
beautiful for spacious skies, For amber waves of grain,
For
purple mountain majesties above the fruited plain.
America! America! God
shed his grace on thee,
And
crown thy good with brotherhood
From
sea to shining sea.
Бескрайними прекрасна небесами,
Златыми кукурузными полями,
Величьем пашен и багрянцем гор,
Америка, будь Господом любима
И благостью и братством будь хранима
От синих рек до золотых озер.
(Перевод М. Кауфман)
3. Учащиеся получают раздаточный материал: текст о США. Хором
отрабатывается произношение географических названий. Учащиеся читают текст
вслух, по очереди, затем отвечают на вопросы учителя.
II.
THE UNITED STATES OF AMERICA.
The USA is one of the largest countries in the world.
It is situated in the central part of the North American continent. The area of
the USA is over nine million square kilometers. Its oceans are the Pacific
Ocean and the Atlantic.
The population of the United States is nearly 250
million people.
The official language of the country is English. The
capital of the country is Washington. It was named in honour of the first
President, George Washington. As the USA is a large country, the climate is
different in different region s.
There are many mountains in the USA.
For example, the highest peak in the Cordilliers in the USA
is 4,418 metres.
The country’s main river is the Mississippi but there
are many other great rivers in the USA: the Colorado in the south and the Columbia
in the north-west. There are five Great Lakes between the USA
and Canada.
There are many big cities in the country. They are Washington, New York, Boston, Chicago, San Francisco, Los Angeles and Philadelphia.
The USA is a federal republic, consisting of fifty
states. Each of these states has its own government.
The president is the head of the state and the
government.
4. Вопросы:
1.
Where is the USA situated?
2.
What do you know about its area?
3.
What is the population of the
country?
4.
What is the official language?
5.
Name main cities of the country.
6.
What is the political structure?
7.
Who is the head of the country?
5. Один из учащихся подводит итог. Делает краткое сообщение о США,
пользуясь физической картой.
6.Путешествие по Нью-Йорку. Вводное слово учителя.
Although
New York is not the capital of the USA, it is the biggest and most important
city of the country. That is why today we`ll speak about it. You`ll be the guides.
Учащиеся просматривают слайды и комментируют их. Небольшие сообщения
учащихся на английском языке.
1)
New York
2)
The Empire State Building
3)
The Statue of Liberty
4)
The Guggenheim Museum
5)
Central Park
6)
The Rockefeller Centre
7)
Times Square
8.
Закрепление
лексико-грамматического материала. Перевод предложений с русского на английский
с использованием лексики по теме.
1)
США – одно из самых
больших государств в мире.
2)
Население государства
составляет 250 миллионов человек.
3)
Глава государства –
президент.
4)
Нью-Йорк расположен на
реке Гудзон.
5)
Манхэттен – один из пяти
районов Нью-Йорка.
6)
Они поехали на
Статен-Айленд, чтобы посмотреть на статую Свободы.
7)
Эмпайр-стейт-билдинг –
самый высокий небоскреб Нью-Йорка.
8)
Их дом находится к западу
от Пятой авеню
9)
На Бродвее много известных
театров.
9.
Викторина по
страноведению. Учащиеся делятся на две группы и получают карточки с вопросами.
Задача учащихся выбрать правильный вариант ответа.
So Many Countries So Many People
1)
In which country is it impolite to
open a gift when it`s presented?
a/ USA
b/ France
c/ Turkey
2)
What do yellow flowers mean in Bulgaria?
a/
love
b/
hatred
c/
sadness
3)
What shouldn`t you give as a gift
in China?
a/
a clock
b/
a vase
c/
a box of chocolate
4)
Grasshoppers are popular food in Mexico?
a/
True
b/
False
5)
How long do people in Spain
take for lunch?
a/
an hour
b/
two hours
c/
three hours
6)
What number is unlucky in Japan?
a/
13
b/
7
c/
4
7)
In many Arab countries it’s rude
to give something to someone using your left hand. True or false?
a/
True
b/
False
8)
In Japan you should offer your
business card with two hands. True or false?
a/
True
b/
False
9)
Which of these things is bad
manner when eating in France?
a/
eating with one hand on the knee
b/
eating bread with your fingers
c/
using bread to wipe sauce from your plate
10)
If someone invites you to dinner
in Greece, when should you arrive?
a/
around 30 minutes late
b/
early
c/
on time
11)
In Australia you can wear shorts
only at the beach. True or false?
a/
True
b/
False
12)
In which country do crowds of
people whistle to show encouragement or
approval?
a/ India
b/ USA
c/ England
13)
In Saudi Arabia it’s forbidden for
women to drive a car. True or false?
a/
True
b/
False
14)
In which country is it rude to
show the soles of your shoes?
a/ Finland
b/ Egypt
c/ USA
15)
In which country is it common to
eat dogs?
a/ Germany
b/ Spain
c/ Korea
16)
It’s polite to make a noise while
eating a noodle soup in many Asian countries. True or false?
a/
True
b/
False
10.
Подводятся итоги викторины.
11.
Подводятся итоги уроки.
Children,
our lesson is over. I like your work. Thank you.
Использованная литература:
1.
K. Kaufman, M. Kaufman “Happy English. ru” 9 класс. Издательство “Титул” 2007
2.
Журнал “Speak Out”. Издательство
“Глосса-Пресс” 2008
3.
Цветкова И.В., Клепальченко И.А., Мыльцева Н.А. “Английский
язык для школьников и поступающих в ВУЗы”. Издательство “Глосса” 2001
4.
http://ru.wikipedia.org/wiki/
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.