Главная / Иностранные языки / Конспект урока "Обсуждение сказки "Дочь бедняка" с элементами сингапурской методики обучения (5 класс)

Конспект урока "Обсуждение сказки "Дочь бедняка" с элементами сингапурской методики обучения (5 класс)

МБОУ «Гимназия №18 с татарским языком обучения» Приволжского района города Казани












План – конспект урока английского языка по сингапурской методике

Обсуждение сказки: «Rumpelstiltskin»





Учитель английского языка

МБОУ «Гимназия №18 с татарским языком обучения»

Приволжского района

города Казани

Ахметбаева Р.Р.






г. Казань, 2014

Цель урока: систематизация и обобщение материала по сказке: «Rumpelstiltskin»

Задачи:

Образовательные:

  • Закрепить лексические навыки по сказке «Rumpelstiltskin»;

  • Подготовить учащихся к тестированию по сказке;

  • Тренировать фонетические и слухопроизносительные навыки;

Развивающие:

  • Способствовать развитию мышления, догадки учащихся;

  • Способствовать развитию умений спонтанного говорения;

  • Развитие творческих способностей учащихся;

  • Способствовать умению анализировать;

Воспитательные:

  • Способствовать повышению мотивации к изучению иностранного языка;

  • Способствовать воспитанию у учащихся внимательности;

  • Способствовать созданию условий для коммуникации и работы в команде;


Тип урока: урок говорения и закрепления пройденного материала

Оборудование: учебник «Английский язык» для школ с углубленным изучением английского языка авторы Н.В.Верещагина, О.В. Афанасьева, проектор, экран, презентация, компьютер, раздаточный материал








I. Greetings:

- Good morning, children! I am very glad to see you. Sit down, please!

- Now hands up partners №1, 2, 3, 4

- Please, greet your shoulder – partner (приветствие по плечу, сталкиваются плечами), and your face – partner (приветствие по лицу, состыковываются кулаками).
- OK! Well done!

II. Phonetic drill:

- Let’s begin our lesson with the phonetic exercise. First of all look at the screen, listen to me and repeat after me!

- to boast ['bәust] – хвастать

- to spin [spin] – прясть

- straw [stro:] - солома

- to enter ['entә]входить

- spinning wheel ['spiniη wi:l] – прялка

- to offend [ә'fend] – обидеть, оскорбить

- tiny ['taini] – крошечный

- to sparkle ['spa:kl] – сверкать, сиять

- necklace ['neklis] – ожерелье

- ОK! Well done!

- Now read these words to your shoulder partners and VS.

- Begin with the person who has the darkest hair.

- Well done.

III. Lexical Drill:

  • Now you can see these corners:

  1. I prefer to watch TV all day long

  2. I prefer to play sport games

  3. I prefer to visit music school

  4. I prefer to read books.

  • So answer the question, please: “What do you prefer to do in your free time?” Choose one of the corners to answer the question and go there.

  • Ok! Well done. Now choose your partner and tell him why you prefer it during 1 minute and VS

  • (TIME)

  • OK! Very good! Why do your partner prefer to … (ask some pupils)

  • Sit done, please.

IV. Developing speaking skills:

  • Your home task was to finish reading the fairy tale “Rumpelstilstkin” and today we will revise it and do some interesting tasks. Are you ready?

  • The first task will be “Think – Write - Round Robin”

  • So answer these question, using these construction:

  1. Why did the King get interested in the working man's daughter?

  2. Who helped the girl to spin the straw into gold?

  3. What did a tiny little man want for his help?

  4. Who helped the Queen to find out what the tiny little man's name was?

  • (TIME)

  • OK! Well done!

V. Relaxation:

- Now let's relax little. Look at me and do like me.

- Socu, socu, bachy, bachy.

- Very good.

VI. Take off – touch down:

  • Listen to me, if my statement true, you should stand up.

  1. Once upon a time there was a poor working man who was proud of his daughter. (T)

  2. The girl's father was fond of boasting. (T)

  3. The King didn’t want to meet girl, because she didn’t like her. (F)

  4. The girl couldn’t spin the straw into the gold. (T)

  5. A tiny little man helped the girl to do the task. (T)

  6. The king didn’t get married the girl. (F)

  7. The tiny little man agreed to play a game with her. (T)

  8. The Queen didn’t guess the tiny little man’s name. (F)

VII. Mix Pair Share:

  • Now you will listen to the music, and you will walk and dance. When the music is stopped, you are to make up pairs and say whose words they are:

  1. Don’t be silly

  2. Today’s the day!

Tonight’s the night

Tomorrow I’ll take

The young Queen’s child”

  1. Andy, Anny, Bobby, Billy”

  2. I was deep in the forest and I saw something there, I heard something there”

  3. She can swim like a fish,

She can sing like a bird,

She can bake a cake,

She can speak Chinese,

She can do anything

Yes, she can

And she can pin straw into gold.”

f) “Then bring her here. I must see for myself if she can pin straw into gold.”

- Very good. Sit down, please.

VIII. Developing writing skills:

  • Now take a sheet of paper and fold it.

  • Now write down the author of these text, the positive characters, the negative characters, if you like the tale or not.

  • Well done.

IX. Sums:

- Your home task will be to prepare for the test.

- Marks.

- So thank you for your active work, the lesson is over, good bye.

- Clap your hands.


Конспект урока "Обсуждение сказки "Дочь бедняка" с элементами сингапурской методики обучения (5 класс)
  • Иностранные языки
Описание:

Уважаемые коллеги! 

Разрешите поделиться своим педагогическим опытом. Данный материал - конспект открытого урока "Обсуждение сказки "Дочь бедняка" с элементами сингапурской методики обучения, который проводился в 5 классе.

В работе представлено развернутое планирование и примеры структур сингапурской методики обучения. Урок построен в проектной форме и направлен на создание условий для коммуникации и работы в команде. Данное занятие развивает творческую инициативу учащихся и коммуникативные способности, способствует моделированию жизненных ситуаций. 

Автор Ахметбаева Резеда Рашитовна
Дата добавления 29.12.2014
Раздел Иностранные языки
Подраздел
Просмотров 470
Номер материала 15663
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓