Главная / Иностранные языки / конспект урока "Дом, который мы построим" (2 класс)

конспект урока "Дом, который мы построим" (2 класс)

The house we’ll build”

II form

aims:развитие коммуникативных навыков уч-ся, знать лексику по теме, уметь воспроизводить ее в речевых ситуациях, отработать вопросо-ответные конструкции, закрепить знания уч-ся по теме «Животные»

  1. организационный момент.

Good morning, good morning, good morning to you

good morning dear children I am glad to see you.!

How are you today? What season is it now? What is the weather like today?

My dear let’s speak about animals today, let’s revise our knowledge, repeat the alphabet, do a lot of interesting tasks. Let’s start with our phonetic exercise as usual.

Little kitty laps her milk

Lap, lap, lap.

Her tongue goes out, her tongue in

Lap, lap, lap.

Little kitty likes her milk

Lap, lap, lap.

Look! Her tongue goes out and in!

Lap, lap, lap1

The first task: name the letters with the same pronunciation

B-C-D-E-P-G-T

J-K

M-N-F-S

Q-U

Do you know the poems about these letters?

A-A-A-выходи гулять скорей!

2). Put the animals in these cages: AH- an owl, CG- a crocodile, EG- a pig, DI- a dinosaur, EJ- a hare, BJ- a bat, DK- a tiger.

What can animals do? A lion can play the pipe… Are these animals happy, living in the cages? (P1 P2 P3). Do they want to have friends? can they have friends living in the cages? Do you want to help them? Let’s watch cartoon about animals (crocodile Gena).how many animals have built the house? Who are they? What colour is a crocodile, Cheburashka, a dog, a cat? Do you want to build our own house for friends? Let’s start. We should work hard, be attentive and help each other.

Task: try to read the transcription and open animals’ cages {zi:brә} {elifәnt} {beәz} {kәets} {kok} {taigә} {rәebit} Where can they live? (in the forest, in the garden) What colour are they?

Let’s play our colourful game. 1 row – find and show all yellow things.

2 row- red

3 row- green

Can you recite the poem about your animals?

Tiger is yellow

Dolphin is blue

Cat is black

And I love you!

Task : you should circle the words which have the sound {i} { } {ai}

{i} { } { аi}

слон волк тигр

поросенок собака утка

рыба лошадь лев

овца корова медведь

Task: play the game Who are you? You should ask the questions and try to guess Who is he|she?

What questions can be asked?

  • What is your name?

  • What colour are you?

  • What can you do?

  • Dhello_html_23321535.gifo you want to ?

  • Dhello_html_23321535.gifo you like to ?

Task: It’s time to watch our fairy- tale. Are you ready? ( a bear, a mouse, a fox, a hare).

Let’s play the game . make a circle. You should move and show us animals’ footprints. You should draw them on your partners back.

The cat- похлопать по спине

The dog- то же самое, но посильнее

The mouse- пощекотать

The hen- пощипать

The frog- пощипать, изображая кружки

The elephant- надавить одной рукой, другой

The snake- прочертить дорожку

The dinosaur- придумать самим.

Our house is ready. Do you like it? What kind of house have we built? (new, good, light, high, big)

Make up the antonyms:

Big- small, high- low, light- dark, old- new, good- bad.

And now look how beautiful house we have built! What animals will live in our house?( P1 P2 P3) What animals do you like?(P1 P2 P3) I like a dog because it is merry, kind, happy…

And who are these? These are our pupils from the first “A” form.

Have you recognize them? They are very happy because they have built a beautiful house for animals. They worked very well today, I’m so happy. Thank you very much.(учитель раздает детям открытки) let’s play the last game:

Can you swim like a fish?

Can you run like a rabbit?

Can you jump like a kangaroo?

He can,

she can,

you can,

they can

and I can too(swim, run,jump)

Can you sing like a bird?

Can you walk like a cat?

Can you climb like a monkey in the zoo?

He can,

she can,

you can,

they can

and I can too!

Our lesson is over. Raise your head

Jump up high

Wave your hands

And say “good bye”











































конспект урока "Дом, который мы построим" (2 класс)
  • Иностранные языки
Описание:

Данный урок для второго класса  является завершающим по теме "Животные" Целью данного урока является:развитие коммуникативных навыков уч-ся, знать лексику по теме, уметь воспроизводить ее в речевых ситуациях, отработать  вопросо-ответные конструкции, закрепить знания уч-ся по теме «Животные».

Включены различные виды деятельности, занимательные упражнения, игры, физминутки, позволяющие сделать урок познавательным и интересным. Ребята не только выполняют задания, предложенные учителем, но и сами пытаются сочинить рассказы , небольшие стихи о животных.

Автор Копейкина Любовь Николаевна
Дата добавления 05.01.2015
Раздел Иностранные языки
Подраздел
Просмотров 282
Номер материала 35038
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓