Главная / Иностранные языки / Конспект урока "Do you know GB?"

Конспект урока "Do you know GB?"

Do you know Great Britain? // Бурыкина Е. А.

Викторина по страноведению

Тема занятия: Do you know Great Britain?


Цель викторины:

повторение изученного страноведческого материала в неформальной обстановке, а также повышение интереса к изучению иностранного языка.


Задачи:

учебный аспект: закрепление знаний учащихся о достопримечательностях Великобритании, культуры, традиций и обычаев страны изучаемого языка;


развивающий аспект: развитие способности к языковой догадке, коммуникабельности, умений осуществлять репродуктивные и продуктивные речевые действия, развитие умения анализировать текст, отбирать нужную информацию;


воспитательный аспект: формирование адекватного восприятия и отношения к образу жизни и нормам поведения в стране изучаемого языка, воспитание самостоятельности.


социокультурный аспект: контроль знаний учащихся о географических и политических особенностях Великобритании, достопримечательностях Лондона, культуры, традиций и обычаев страны изучаемого языка.


Оснащение:

  • авторская презентация в Microsoft Power Point;

  • компьютер;

  • проектор.


Форма проведения

Урок проводится в форме викторины, в которой принимают участие 4 учащихся (количество учащихся может быть разным). Для каждого участника на полу кабинета выложена дорожка, состоящая из 20 (по количеству вопросов) квадратов. Учитель задает вопрос и называет 4 варианта ответов, из которых только один правильный (каждый вопрос и варианты ответов представляются на слайдах). Участники, которые поднимают табличку с номером правильного ответа, продвигаются на один квадрат вперед. Участники, давшие неправильный ответ, остаются на месте. В результате, к концу соревнования в финал выходят 2 учащихся (в спорных ситуациях учителем задаются дополнительные вопросы). Соревнование состоит из нескольких этапов.


1-й этап. Вступительное слово учителя. Учитель приветствует учащихся и гостей.

2-й этап. Выбор участников. Участники располагают слова в алфавитном порядке.

3-й этап. Первый раунд. Участники отвечают на вопросы преподавателя, поднимая таблички с номерами ответов.

4-й этап. Игра со зрителями «Достопримечательности Лондона». Участники отгадывают достопримечательности Лондона, решают кроссворд.

5-й этап. Второй раунд. Участники отвечают на вопросы учителя, поднимая таблички с номерами ответов.

6-й этап. Финал. Учащиеся должны за одну минуту составить как можно больше слов из предложенного учителем слова. Победитель тот, у кого получилось наибольшее количество слов.

7-й этап. Награждение победителя.

План занятия

  1. Организационный момент (2 минуты).

  2. Выбор участников (5 минут).

  3. Первый раунд (8 минут).

  4. Игра с учащимися-зрителями (6 минут).

  5. Второй раунд (8 минут).

  6. Финал (8 минут).

  7. Подведение итогов (3 минуты).


ХОД ЗАНЯТИЯ

I. Организационный момент. Вступительное слово преподавателя. Постановка целей и задач занятия.

T: Good morning, dear students and guests! Today we are going to have quiz “Do you know Great Britain?” I’m sure you’ve got much information about this wonderful country at your English lessons.


II. Выбор участников. Участники располагают слова в алфавитном порядке.

T: First of all, let’s choose the participants of our competition. Do the following task. Put the words in the correct alphabetical order. Who is quicker?

1) Potato dollar English London book

T: Our first participant … take the orange track. Who is next?

2) Cat Russian pen autumn door

T: Our second participant… take the blue track. Who is next?

3) Dog Elista clock black fish

T: Our third participant… take the yellow track. Who is next?

4) Orange mark dog chair train

T: Our fourth participant……. take the beige track.

T: And now you will have a good opportunity to show your knowledge of the matter by taking part in our competition. I wish you success. Be attentive. It’s high time to begin.

III. Первый раунд. Участники отвечают на вопросы преподавателя, поднимая таблички с номерами ответов.

T: And now dear students, let’s start our Britain Quiz. The Britain Quiz has 30 questions. There are four answers to each question but only one of them is correct. You should raise the card with the number of the correct answer. Good luck to you! First round.

Вопросы первого раунда

1. What is the official name of the country whose language you study?

  1. the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland

  2. Great Britain

  3. England

  4. Scotland

2. How many countries does the United Kingdom consist of?

  1. one

  2. two

  3. three

  4. four

3. What is the capital of the United Kingdom?

  1. Cardiff

  2. Dublin

  3. London

  4. Belfast

4. What is the symbol of England?

  1. bald eagle

  2. Britannia

  3. rose

  4. thistle

5. Piccadilly Circus is the meeting point of …

  1. four streets

  2. five streets

  3. six streets

  4. seven streets

6. The name of the Palace where the Queen lives is …

  1. the Tower of London

  2. the White House

  3. the Windsor Palace

  4. the Buckingham Palace

7. England is in …

  1. Europe

  2. Africa

  3. America

  4. Asia

8. The symbol of this country is a thistle; its patron saint is St. Andrew

  1. England

  2. Wales

  3. Scotland

  4. Northern Ireland

9. What is the capital of Wales?

  1. London

  2. Cardiff

  3. Belfast

  4. Edinburgh

10. What is the largest part of the UK?

  1. England

  2. Scotland

  3. Wales

  4. Northern Ireland

IV. Игра с учащимися-зрителями «Достопримечательности Лондона».

And now let’s have a game with the spectators.

A) Look at the screen and guess what it is. (Учащиеся отгадывают достопримечательности Лондона. После того как они отгадали, появляется краткая информация о данном изображении.)

Trafalgar Square

Trafalgar Square was built in 1830 and is used to be home to thousands of pigeons. There is the statue of Admiral Lord Nelson there.

The Houses of Parliament with Big Ben

The Houses of Parliament was built in 1840. It is the seat of the British government. The Houses of Parliament contain the bell Big Ben. Big Ben is the biggest and the most famous clock in Britain.

Tower Bridge

The Tower Bridge, named after its two impressive towers, is one of London's best known landmarks. This Victorian Bridge is now more than 100 years old.

Buckingham Palace

Buckingham Palace was built in 1702 by the Duke of Buckingham as his London home. Now it is the London home of the Queen.

Thello_html_m6e013457.gifhe Tower of London

For a long time the Tower of London was a fortress, a prison and a royal palace. Now it is a museum.

The British Museum

The British Museum was founded in 1753. Now it is the national museum of antiquities.

National Gallery

National Gallery, one of the principal art galleries in Britain, is located in Trafalgar Square. The gallery was built in 1834.

B) Решение кроссворда

T: And now you are to complete the crossword.


Horizontal line

1. The biggest and the most famous clock in Britain.

3. The capital of Great Britain.

5. Where is a Column of Nelson?

Vertical line

1. The Royal Palace in London.

2. The fortress, royal palace, prison, and now a museum.

4. One of the principal art galleries in Britain.



V. Второй раунд.

Участники отвечают на вопросы преподавателя, поднимая таблички с номерами ответов.

T: Let’s continuer our quiz. Second round.

Вопросы второго раунда

1. What is the Tower of London now?

  1. a prison

  2. a museum

  3. a house

  4. a fortress

2. What can you see in Trafalgar square?

  1. Nelson statue

  2. King memorial

  3. Queen memorial

  4. M. Gorbachev memorial

3. The legend says that without them the Tower will fall. They are …

  1. the pigeons

  2. the cats

  3. the squirrels

  4. the ravens

4. When can you see the flag over the Queen’s Palace?

  1. when she is out

  2. when she is abroad

  3. when she has a party

  4. when she is at home

5. Where is London’s zoo?

  1. Regent’s park

  2. Hyde park

  3. St. James’ park

  4. Central Park

6. Sir Christopher Wren built …

  1. St. Paul’s Cathedral

  2. the Tower of London

  3. Westminster Abbey

  4. the Parliament

7. Where are the tombs of many British kings and queens and other famous people?

  1. in the Tower of London

  2. on the Cemetry

  3. on the river bank

  4. in Westminster Abbey

8. Covent Garden is now …

  1. a cinema

  2. a fruit and vegetable garden

  3. a theatre

  4. a tourist shopping centre

9. The Princess Diana was the wife of …

  1. Prince John

  2. Prince Robert

  3. Prince Charles

  4. Prince Wilgelm

10. How many members are there in the House of Commons?

  1. 350

  2. 450

  3. 550

  4. 650


VI. Финал.

Учащиеся должны за одну минуту составить как можно больше слов из предложенного преподавателем слова. Победитель тот, у кого получилось наибольшее количество слов.

Т: Now its high time to organize a competition between two finalists. Dear friends! You get a card with a long word. You have to make other words from the letters it contains. The letters can be used in any order. I give you five minutes. The winner is the participant who finds the largest number of words.

(In the card: Personality. The answer: person, son, noisy, tea, reason, net, rest, pen, tiny, etc.)

T: The winner of our quiz is ... Our congratulations! (Победителю вручается грамота.)

VII. Подведение итогов.

Учитель благодарит всех участников за хорошие и отличные знания по данной теме и активное участие в викторине.

T: Our quiz has come to an end. I hope that our lesson was very interesting and useful for you. Thank you for attention and participation. Our lesson is over. Goodbye!

6


Конспект урока "Do you know GB?"
  • Иностранные языки
Описание:
 

Викторина по страноведению

Тема занятия: Do you know Great Britain?

 

Цель викторины:

повторение изученного страноведческого материала в неформальной обстановке, а также повышение интереса к изучению иностранного языка.

 

Задачи:

учебный аспект: закрепление знаний учащихся о достопримечательностях Великобритании, культуры, традиций и обычаев страны изучаемого языка;

 

развивающий аспект: развитие способности к языковой догадке, коммуникабельности, умений осуществлять репродуктивные и продуктивные речевые действия, развитие умения анализировать текст, отбирать нужную информацию;

 

воспитательный аспект: формирование адекватного восприятия и отношения к образу жизни и нормам поведения в стране изучаемого языка, воспитание самостоятельности.

 

социокультурный аспект: контроль знаний учащихся о географических и политических особенностях Великобритании, достопримечательностях Лондона, культуры, традиций и обычаев страны изучаемого языка.

 

Оснащение:

  1. авторская презентация в Microsoft Power Point;
  2. компьютер;
  3. проектор.

 

Форма проведения

Урок проводится в форме викторины, в которой принимают участие 4 учащихся (количество учащихся может быть разным). Для каждого участника на полу кабинета выложена дорожка, состоящая из 20 (по количеству вопросов) квадратов. Учитель задает вопрос и называет 4 варианта ответов, из которых только один правильный (каждый вопрос и варианты ответов представляются на слайдах). Участники, которые поднимают табличку с номером правильного ответа, продвигаются на один квадрат вперед. Участники, давшие неправильный ответ, остаются на месте. В результате, к концу соревнования в финал выходят 2 учащихся (в спорных ситуациях учителем задаются дополнительные вопросы). Соревнование состоит из нескольких этапов.

 

1-й этап. Вступительное слово учителя. Учитель приветствует учащихся и гостей.

2-й этап. Выбор участников. Участники располагают слова в алфавитном порядке.

3-й этап. Первый раунд. Участники отвечают на вопросы преподавателя, поднимая таблички с номерами ответов.

4-й этап. Игра со зрителями «Достопримечательности Лондона». Участники отгадывают достопримечательности Лондона, решают кроссворд.

5-й этап. Второй раунд. Участники отвечают на вопросы учителя, поднимая таблички с номерами ответов.

6-й этап. Финал. Учащиеся должны за одну минуту составить как можно больше слов из предложенного учителем слова. Победитель тот, у кого получилось наибольшее количество слов.

7-й этап. Награждение победителя.

 

План занятия

  1. Организационный момент (2 минуты).
  2. Выбор участников (5 минут).
  3. Первый раунд (8 минут).
  4. Игра с учащимися-зрителями (6 минут).
  5. Второй раунд (8 минут).
  6. Финал (8 минут).
  7. Подведение итогов (3 минуты).

 

ХОД ЗАНЯТИЯ

I. Организационный момент. Вступительное слово преподавателя. Постановка целей и задач занятия.

T: Good morning, dear students and guests! Today we are going to have quiz “Do you know Great Britain?” I’m sure you’ve got much information about this wonderful country at your English lessons.

 

II. Выбор участников. Участники располагают слова в алфавитном порядке.

T: First of all, let’s choose the participants of our competition. Do the following task. Put the words in the correct alphabetical order. Who is quicker?

1) Potato        dollar         English         London         book

T: Our first participant … take the orange track. Who is next?

2) Cat                Russian        pen                autumn         door

T: Our second participant… take the blue track. Who is next?

3) Dog                Elista                clock                 black         fish

T: Our third participant… take the yellow track. Who is next?

4) Orange                 mark                dog                  chair                train

T: Our fourth participant……. take the beige track.

T: And now you will have a good opportunity to show your knowledge of the matter by taking part in our competition. I wish you success. Be attentive. It’s high time to begin.

 

III. Первый раунд. Участники отвечают на вопросы преподавателя, поднимая таблички с номерами ответов.

T: And now dear students, let’s start our Britain Quiz. The Britain Quiz has 30 questions. There are four answers to each question but only one of them is correct. You should raise the card with the number of the correct answer. Good luck to you! First round.

Вопросы первого раунда

1. What is the official name of the country whose language you study?

  1. the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
  2. Great Britain
  3. England
  4. Scotland

2. How many countries does the United Kingdom consist of?

  1. one
  2. two
  3. three
  4. four

3. What is the capital of the United Kingdom?

  1. Cardiff
  2. Dublin
  3. London
  4. Belfast

4. What is the symbol of England?

  1. bald eagle
  2. Britannia
  3. rose
  4. thistle

5. Piccadilly Circus is the meeting point of …

  1. four streets
  2. five streets
  3. six streets
  4. seven streets

6.  The name of the Palace where the Queen lives is …

  1. the Tower of London
  2. the White House
  3. the Windsor Palace
  4. the Buckingham Palace

7. England is in …

  1. Europe
  2. Africa
  3. America
  4. Asia

8. The symbol of this country is a thistle; its patron saint is St. Andrew

  1. England
  2. Wales
  3. Scotland
  4. Northern Ireland

9. What is the capital of Wales?

  1. London
  2. Cardiff
  3. Belfast
  4. Edinburgh

10. What is the largest part of the UK?

  1. England
  2. Scotland
  3. Wales
  4. Northern Ireland

 

IV. Игра с учащимися-зрителями «Достопримечательности Лондона».

And now let’s have a game with the spectators.

A) Look at the screen and guess what it is. (Учащиеся отгадывают достопримечательности Лондона. После того как они отгадали, появляется краткая информация о данном изображении.)

Trafalgar Square

Trafalgar Square was built in 1830 and is used to be home to thousands of pigeons. There is the statue of Admiral Lord Nelson there.

The Houses of Parliament with Big Ben

The Houses of Parliament was built in 1840. It is the seat of the British government. The Houses of Parliament contain the bell Big Ben. Big Ben is the biggest and the most famous clock in Britain.

Tower Bridge

The Tower Bridge, named after its two impressive towers, is one of London's best known landmarks. This Victorian Bridge is now more than 100 years old.

Buckingham Palace

Buckingham Palace was built in 1702 by the Duke of Buckingham as his London home. Now it is the London home of the Queen.

The Tower of London

For a long time the Tower of London was a fortress, a prison and a royal palace. Now it is a museum.

The British Museum

The British Museum was founded in 1753. Now it is the national museum of antiquities.

National Gallery

National Gallery, one of the principal art galleries in Britain, is located in Trafalgar Square. The gallery was built in 1834.

B) Решение кроссворда

TAnd now you are to complete the crossword.

 

Horizontal line

1. The biggest and the most famous clock in Britain.

3. The capital of Great Britain.

5. Where is a Column of Nelson?

Vertical line

1. The Royal Palace in London.

2. The fortress, royal palace, prison, and now a museum.

4. One of the principal art galleries in Britain.

 

 

V. Второй раунд.

Участники отвечают на вопросы преподавателя, поднимая таблички с номерами ответов.

T: Let’s continuer our quiz. Second round.

Вопросы второго раунда

1. What is the Tower of London now?

  1. a prison
  2. a museum
  3. a house
  4. a fortress

2. What can you see in Trafalgar square?

  1. Nelson statue
  2. King memorial
  3. Queen memorial
  4. M. Gorbachev memorial

3. The legend says that without them the Tower will fall. They are …

  1. the pigeons
  2. the cats
  3. the squirrels
  4. the ravens

4. When can you see the flag over the Queen’s Palace?

  1. when she is out
  2. when she is abroad
  3. when she has a party
  4. when she is at home

5. Where is London’s zoo?

  1. Regent’s park
  2. Hyde park
  3. St. James’ park
  4. Central Park

6. Sir Christopher Wren built …

  1. St. Paul’s Cathedral
  2. the Tower of London
  3. Westminster Abbey
  4. the Parliament

7. Where are the tombs of many British kings and queens and other famous people?

  1. in the Tower of London
  2. on the Cemetry
  3. on the river bank
  4. in Westminster Abbey

8. Covent Garden is now …

  1. a cinema
  2. a fruit and vegetable garden
  3. a theatre
  4. a tourist shopping centre

9. The Princess Diana was the wife of …

  1. Prince John
  2. Prince Robert
  3. Prince Charles
  4. Prince Wilgelm

10. How many members are there in the House of Commons?

  1. 350
  2. 450
  3. 550
  4. 650

 

VI. Финал.

Учащиеся должны за одну минуту составить как можно больше слов из предложенного преподавателем слова. Победитель тот, у кого получилось наибольшее количество слов.

Т: Now it’s high time to organize a competition between two finalists. Dear friends! You get a card with a long word. You have to make other words from the letters it contains. The letters can be used in any order. I give you five minutes. The winner is the participant who finds the largest number of words.

(In the card: Personality. The answer: person, son, noisy, tea, reason, net, rest, pen, tiny, etc.)

T: The winner of our quiz is ... Our congratulations! (Победителю вручается грамота.)

 

VII. Подведение итогов. 

Учитель благодарит всех участников за хорошие и отличные знания по данной теме и активное участие в викторине.

T: Our quiz has come to an end. I hope that our lesson was very interesting and useful for you. Thank you for attention and participation. Our lesson is over. Goodbye!

Автор Тахирова Айбениз Бехлюль
Дата добавления 07.01.2015
Раздел Иностранные языки
Подраздел
Просмотров 371
Номер материала 41234
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓