Главная / Иностранные языки / Конспект урока на тему "My favourite pastime on Sunday"

Конспект урока на тему "My favourite pastime on Sunday"

Конспект урока в 3 классе

на тему «My favourite pastime»

(Enjoy English – 3)

Цели урока:

  1. ознакомление с числительными от 21 до 100;

  2. активизация лексических навыков;

  3. развитие навыков аудирования;

  4. развитие навыков устной речи.

Оборудование: интерактивная доска, ноутбук, обучающая компьютерная программа “Enjoy English – 3”, мяч, алфавит

Ход урока:

  1. Организационный момент.

- Good morning, children! I’m glad to see you! How are you? Let’s start our lesson.

- What day of the week is it today?

- You are right, it’s Thursday today.

- What is your favourite day of the week?

- Do you like Sunday? Why?

- Look at the blackboard, please. Here is the theme of our lesson. But there are only numbers there. The ABC will help us. Each number is the number of a letter in the ABC. So A is 1, B is 2, etc. Let’s write the theme of our lesson on the blackboard. (слайд 1)

- So? The theme of our lesson is “My favourite pastime on Sunday”

II. Объявление целей урока. (слайд 2)

III. Фонетическая зарядка. (слайд 3)

  1. Активизация навыков аудирования и монологической речи.

  • Look at the blackboard, please. It’ s interesting to find out how the pupils of the Green School spend their time on Sunday.

  • What and whom can you see?

  • Let’s listen to the dialogue.

Ex. 1, p. 45 (listen) – обучающая компьютерная программа

  • What do the pupils of the Green School do on Sunday? (слайд 4)



  1. Ознакомление с названиями числительных от 21 до 100. Работа в парах.

- Look at the blackboard, please. How many animals can you see? Let’s count them. (слайд 5)

- Let’s learn to count from 21 to 100. Let’s read the words together. (слайд 6)

- Who is ready to start?

- Now, let’s match the words and the numbers. (слайд 7)

- Now, we will work in our workbooks. Ex. 1, p.30.



VI. Физкультминутка.

Hands up, hands down!

Hands on hips! Sit down!

Hands up! Hands to the side!

Bend left! Bend right!

One, two three, hop!

One, two, three, stop! (слайд 8)



VII.Введение новой лексики и её первичное закрепление. Работа в группах.

- There are some new words and word-combinations on the blackboard. Let’s read and translate them. (слайд 9)

- Read the words after me.

- Read the words in pairs.

- Let’s play a game “A translator”. I’ll throw you the ball and tell you the words in English and you will translate them into Russian and give me the ball:

With play with a friend do homework

Play tennis walk with a dog play hockey

Ski in the forest skate in the park read books

Sing and dance

  • Ex. 4, p. 46 – match the sentences with the pictures (слайд 10)



VIII. Развитие навыков устной речи по теме «Любимое занятие в воскресенье». Работа в парах.

- It’s time to work in pairs. Ask your neighbour what he or she likes to do on Sunday. (слайд 11)

- There are sheets of paper on your desks. Your task is to ask and answer the questions. Find out what your friend and his family like to do on Sunday. (слайд 12)



IX. Рефлексия. Подведение итогов урока.

  • Look at the blackboard, please. Here are some squares: yellow, red and green. Raise a green square if the information is easy to understand for you. Raise a yellow square if the information is not very easy to understand. Raise a red square if the information is difficult to understand. (слайд 13)

  • Now we know what you like to do on Sunday. Thank you for your work. Marks for the lessons are… Your home task is ex.3, p. 30 in your workbooks.



Конспект урока на тему "My favourite pastime on Sunday"
  • Иностранные языки
Описание:

Конспект урока разработан к УМК "Enjoy English" для 3 класса. Урок направлен на введение и последующую отработку в речи количественных числительных от 21 до100, на развитие навыков монологической речи по теме и развитие навыков аудирования. Дети сами определяют тему урока, при этом повторяют алфавит. Во время изучения числительных, закрепляются названия животных, которых учащиеся должны посчитать. Введение новой лексики производится в игровой форме. На уроке проводятся индивидуальная, парная и групповая формы работы. В конце урока проводится рефлексия.

Автор Гусева Юлия Николаевна
Дата добавления 03.01.2015
Раздел Иностранные языки
Подраздел
Просмотров 482
Номер материала 22754
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓