We are going to visit Miss
Chatter’s School of Good and Polite Manners, but before we will do some
tasks. Numbers 1 take white sheets of papers and give out them to your team
partners, please. Try to remember as many polite words and expressions, as
you can and write down one expression on your sheets of papers. You will have 30 seconds.
Мы собираемся
посетить школу Вежливых манер мисс Чэттер, но для этого надо выполнить
следующее задание: вспомнить как можно больше вежливых выражений и написать
одно выражение у себя на листочках.
1)
Структура “Stir the Class”
Now, take your sheets of papers
and pens, stand up, push into your chairs, and walk around the class. Then
you find the closest partner and read your expression to him or her, don’t
forget to write down the variant of your partner.
2)
Структура “Rally Table”
We are at Miss Chatter’s School
of Good and Polite Manners. Numbers 2,3 take blue sheets of papers and give
out them to your shoulder partners, please. With your shoulder partner you
will listen to the dialogue between Pam and Dino, and then complete it with
the polite expressions. You’ll have a half of a minute. Read the dialogue to
each other; begin the partner whose hair is darker)
|
Номера 1 берут
белые листочки и раздают их партнерам по команде. На выполнение задания 30
секунд.
Ученики встают,
молча, передвигаются по классу, по команде учителя находят себе пару,
зачитывают свой ответ партнеру и записывают вариант партнера к себе на
листочек.
№2,3 берут синие
листочки с заданием, раздают партнерам по плечу. Ученики прослушивают диалог,
в паре работают с партнером по плечу, заполняют пропуски, зачитывают диалоги
друг другу, начинают те, у кого волосы темнее.
|
- Boys and girls, let’s
say goodbye to Miss Chatter and say hello to Mr. Greenwood. He has got a lot
of interesting tasks for you too. Now he wants you listen to the story very
attentively and think what animal is described here. You should choose the
corner with the right variant: “Crocodile”, “Frog”, or “Dino”.
Структура “Corners”
2)Структура “Timed Pair Share”
Raise your right hands and find
the partner. Discuss with your partner why you choose this corner, prove your
answer. Begin according to the example: “I think it is a… because…” Each of you
has 10 sec. begin who is taller.
3)
Структура “Continuous Round Table”
Numbers 4 take pink sheets of papers
and give out them to your team partners. You will read the text in a chain to
your team partners, then discuss with your team what animal is described here.
Prove your answers: “We think it is a …, because…”
- Boys and girls, now turn
your sheets of papers, please and write down the new words from the text,
find their transcriptions and translations.
4)
Структуры “ Simultaneous Round Table”
- How do you think what we are
going to speak about today? Have you got any ideas?
- Yes, today Mr. Greenwood has
come to teach you the words on the topic “Parts of the Body”. Now look at the
blackboard, let’s read the new words.
- Now read the words you have
written on your sheets of papers to your shoulder partners, please, and then
change your sheets of papers.
|
Обучающиеся
должны прослушать текст, подумать и выбрать правильный угол с ответом:
«Крокодил», «Лягушка», «Динозавр»).
ученики находят
себе партнеров, обсуждают в паре, почему они выбрали данный угол по образцу:
«Я думаю это…, потому что…». Начинает тот, кто выше ростом, у каждого 10 сек.
ученики № 4
раздают розовые листочки с заданием: прочитать текст по цепочке партнерам
команды, обсудить какое животное описано, доказать примерами из текста,
опросить № 1
определение темы,
сегодня Мр.Гринвуд будет учить нас новым словам по теме «Части тела». Обучающиеся
читают выписанные слова партнерам по плечу и обмениваются листочками.
|
1) Структура “Mixed Pair Share.”
Take your sheets of papers with
the new words and let’s go and dance. When the music stops, find your partner
and read your words to each other. Begin who is smaller.
-Now, boys and girls, let’s
help to Mr. Greenwood find the houses for the pupils of Green school.
|
участники встают,
двигаются по музыку, когда музыка останавливается, находят партнера и зачитывают
друг другу слова, проверяют своего партнера, начинают, кто ниже ростом.
Учитель проводит опрос отдельных учащихся.
помоги Мр.
Гринвуду расселить учеников лесной школы ученики. Презентация Power Point
|
-Boys and girls, Mr. Greenwood
has got a very interesting task for you. It is a project which you will do
with your team partners together. The task is the following: name the animal,
paint it and put in the names of the parts of the body, and write down 2-3 sentences
about this animal. Numbers 4 will stand up with your projects.
|
Проектная работа:
каждой команде раздается листочек с рисунком животного, нужно раскрасить,
назвать животное, подписать названия частей тела и написать 2-3 предложения
про это животное; №4 защищают проект).
|
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.