Главная / Иностранные языки / Конспект урока по английскому языку на тему "Моя квартира" (3 класс)

Конспект урока по английскому языку на тему "Моя квартира" (3 класс)

hello_html_m3d731db5.gifhello_html_m3d731db5.gifhello_html_m3d731db5.gifhello_html_m3d731db5.gif



hello_html_m7344b2d3.gif

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

гимназия №1 им. Н.М. Пржевальского




Конспект открытого урока

английского языка

в 3 классе

по теме «Моя квартира»

с использованием информационных технологий

(по учебнику для III кл. для школ, гимназий и лицеев

с углубленным изучением английского языка

под редакцией Богородицкой В.Н. и Хрусталевой Л.В.)





Разработала: учитель высшей категории

Алексеева Л.В.










Тип урока : урок обобщения и контроля с использованием ИКТ

Пед.технология :

личностного и коммуникативно- ориентированного обучения;

здоровьесберегающая технологии.


Учебная цель:

активизировать познавательную деятельность учащихся;

проверить уровень усвоения пройденного материала

и навыки аудирования .

Воспитательная цель:

практиковать учащихся в работе в группах и в умении

проявлять чувство ответственности и взаимоподдержки;

развивать самоконтроль и самооценку.


Развивающая цель:

активизировать умение извлекать нужную информацию в тексте;

делать выбор и обобщение;

составлять диалоги по теме «Моя квартира»

описывать квартиру или комнату;

развивать творческое мышление и воображение.


Задачи урока :

активизировать лексику по теме «Моя квартира»;

провести контроль усвоения учащимися изученной лексики;

активизировать устную (монолог и диалог) и письменную речь при

описании квартиры/комнаты:

проконтролировать уровень усвоения учащимися структуры “There

is/are” и предлогов места;

проверить сформированность навыков аудирования;

посмотреть проектные работы учащихся «Моя новая кухня»


Оснащение: компьютер учителя, медиапроектор и экран, раздаточный

материал, картинки.















Этапы урока:

I.Оргмомент. Приветствие. Беседа с дежурным.

Greeting

Teacher: Good morning, children! Nice to see you all at the English lesson.

How are you?

Look around! There are so many people here. They are our guests.

Let’s greet them.

Who is on duty today? - I’m/ My name is

Are you all here at the lesson? - Yes, we are…/ No we aren’t

What is the date today? - Today is 5th November

What day of the week is it today? - It is Wednesday.

Thank you. Sit down.


II. Постановка целей и задач урока, составление плана занятия

*Are you ready for the lesson? – Yes, we are

*Children, what are we learning at the lessons now?

Pupil: We are learning ‘there is there is / there are’.

Teacher: What are we speaking about at our lessons?

Pupil: We are speaking about our flats and streets.

Teacher: How many lessons are we speaking about these things?

Pupil: We are speaking about it 6 lessons.

Teacher: What do you think we must do today?

Pupil: I think we must check up what we know about “there is/are ”

Pupil: I think we must speak about our flats and streets.

Pupil: I think we must show how to use prepositions. It is our homework for

today.

Teacher: Well, Right you are. Today you’ll show how to use “there is/are”

with prepositions of place. You’ll make up dialogues. Then you’ll

listen to a story about the room and do some exercises. We check up

your stories about your flats. And try to work out a project “Our

new kitchen


III. Фонетическая и речевая харядка

We usually begin with English sounds. Say after me:

[I - i: ] [æ - ə] [a:-ʌ ] [iə -ɛə] [aiə] ;

[p-b] [t-d] [f -v-w] [m -n -ŋ] [s-z] [ð - θ];

[Iz] ; [ðɛə] ɛə Iz] ɛə a:] [wɛə] [wɛə Iz]

[wɛə a:]





Teacher: Now look at the screen and recite the rhyme:

There is a big clock on the wall.

There is a green sofa below. [bilou]

There is a little table in front of it.

There are nice pretty flowers in the vase on it.

There are four chairs around it.

There is a large bookcase on the opposite wall.

There are lots of books on the long shelves.

There is a standard lamp between the sofa and the TV-set.

Try to guess what kind of room is that?


IV. Контроль усвоения предлогов места.

Самоконтроль и самооценка.

Teacher: Well, very well, children.

You work at the words which show where the thing is.

Now, get ready to write them in the card.

Do task 1. When you are ready, look at the screen and check

your answers. Put your mark yourselves. See the table.

V. Контроль уровня усвоения учащимися структуры “There is/are”.

Самоконтроль и самооценка.

Teacher: At the lessons we learn how to ask and answer questions with

there is/are’. Let’s remember. Look at the screen and read.

Task 2

VI. Работа парами. Составление диалога «Моя квартира/комната»

Teacher: Ask your friend questions about his/her new flat or room.

(Представьте, что ваш друг только что переехал в новую квартиру

или у вашего друга был ремонт. Задайте 3 вопроса о его

квартире/комнате ).

VII. Аудирование. Контроль письма.

Teacher: Listen to the story and choose which room is the story about .

Look at the screen. There are two pictures there. Listen and then in

your card write down the number of the room I’m speaking about.

(прослушайте внимательно историю и, определите о какой кар-

тинке идет речь. В вашей карточке в задании Task 3. рядом со

словом ‘Answer’ напишите номер картинки.)

Lets begin.

Прослушайте историю еще раз, в вашей карточке впишите

соответствующие описанию картинки названия предметов

и название комнаты, о которой идет речь.


VIII. Физзарядка

Teacher: It’s time to do morning exercises (магнитофон, дежурный)



Teacher: Look at the ceiling.

Look at the floor.

Look at the window.

Look at the door.


Look left, look right.

Look up, look down.

Look around.

Look at your nose.

Look at that rose.

Close your eyes.

Then open them,

Take a deep breath,

Wink and smile.

IX. Монологическая речь. Описание квартиры / комнаты.


Teacher: It’s time to describe your flats.

Listen to your classmates attentively, then say :

Whose flat or room is large?

Whose flat or room is nice and pretty?


X. Презентация проектных работ «Моя новая кухня»


Teacher: Сhildren. imagine you are designers. Make up a design of a new

kitchen. Then describe your design, please. What is there in your

new kitchen? Is it nice and pretty?

XI. Домашнее задание.

Your homework is : write about your new kitchen.


XI. Рефлексия.

Teacher: Сhildren! Our lesson is soon over. I like our lesson. Do you like our lesson? What do you like at the lesson? You all work well and you get for the dialogues, the description of your rooms and project excellent marks.

I check up your cards and tell you your marks at the next lesson.

Your homework :

Thank you. Good-bye











Приложение


Pupil _____________

Card 1


Task 1.

А. Раскрой скобки и напиши правильный предлог.

1.Is there a bed ______________ the room? (посреди)

2.Is there a fridge _____________ a cooker and a cupboard? (между)

3.Are there armchairs ___________ the table? (вокруг)

4.Are there bookshelves ___________ the sofa? (за)

5.Is there a a wardrobe________________ the bedroom? (в углу)

6.Is there a table __________________ the window ? (перед)

В. Проверь и оцени себя сам.

mistakes

mark

no

5

2

4

3

3

4

2



Task 2.

А. Выбери правильную форму глагола.

1.There ___ a nice carpet in the bedroom.

2.There ___ three flowers in the vase.

3.There ___ no bookcase in the living-room.

4.There ___ are five bookshelves in my room.

5.There ___ no bottles in the fridge.


В. Проверь и оцени себя сам.

mistakes

mark

no

5

2

4

3

3

4

2









Task 3.

А. Смотри внимательно на экран, послушай описание картинок,

и выбери ту, о которой идет речь. (Напиши номер картинки.)

Answer: _______


В. Прослушай описание картинки еще раз.

Впиши соответствующие описанию картинки названия

предметов.


This is Mary’s __________. It is not __________but it is nice and pretty.

There are two windows in it. One is ________ and one is _________.

There is a ________ between two windows.

There is a __________________ on the wall behind it.

There are many books but there are no ______ and ___________ on it.

Look! There are pretty ________________ in the vase.

There is a TV-set on the little table near the ______ but there is no

__________________ there.

There is a blue ______________ on the floor in the middle of the room.

There is a nice table and two _____________________ around it.

Try to guess. Is it a _____________________ or a ___________________?

It is a _________________.

































Физзарядка

Rhyme

There is a big clock on the wall.

There is a green sofa below. [bilou]

There is a little table in front of it.

There are nice pretty flowers in the vase on it.

There are four chairs around it.

There is a large bookcase on the opposite wall.

There are lots of books on the long shelves.

There is a standard lamp between the sofa and the TV-set.

Try to guess what kind of room is that?


Morning Exercises

Look at the ceiling

Look at the floor

Look at the window

Look at the door

Look left, look right

Look up, look down

Look around

Look at your nose

Look at that rose

Close your eyes

Open, wink and smile.

Аудирование

A story

This is Mary’s room. It is not large but it is nice and pretty.

There are two windows in it. One is big and one is small.

There is a bed between two windows.

There is a bookshelf on the wall behind it.

There are many books but there are no _cups and glasses on it.

Look! There are pretty flowers in the vase.

There is a TV-set on the little table near the bed but there is no wardrobe there.

There is a blue carpet on the floor in the middle of the room.

There is a nice table and two armchairs around it.

Try to guess. Is it a living-room or a bedroom?

It is a bedroom.

Конспект урока по английскому языку на тему "Моя квартира" (3 класс)
  • Иностранные языки
Описание:

Данный урок по теме "Моя квартира" проводился в 3 классе с целью обобщения и контроля с использованием ИКТ.

Для этого используются следующие педагогические технологии: 

  • личностного и коммуникативно- ориентированного обучения; 
  • здоровьесберегающая  технологии.

Учебными целями урока являются:

  • активизировать познавательную деятельность учащихся;
  • проверить уровень усвоения пройденного материала и навыки аудирования .     

  Воспитательная цель урока:

  • практиковать учащихся в работе в группах и  в умении проявлять чувство ответственности и взаимоподдержки;
  • развивать самоконтроль и самооценку.

Развивающая цель:

  • активизировать умение извлекать нужную информацию в тексте;
  • делать выбор и обобщение;
  • составлять диалоги  по теме «Моя квартира»;
  • описывать квартиру или комнату;
  • развивать творческое мышление и воображение.

 Задачи урока :

  • активизировать лексику по теме «Моя квартира»;
  • провести контроль усвоения учащимися изученной лексики;
  • активизировать устную (монолог и диалог) и письменную речь при  описании квартиры/комнаты: 
  • проконтролировать уровень усвоения учащимися структуры “There  is/are” и предлогов места;
  • проверить сформированность навыков аудирования;
  • посмотреть проектные работы учащихся «Моя новая кухня». 
Автор Алексеева Лариса Васильевна
Дата добавления 29.12.2014
Раздел Иностранные языки
Подраздел
Просмотров 1085
Номер материала 15653
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓