Конспект урока по английскому языку
на тему «Дни недели»
Цель: познакомить учащихся с новой лексикой по теме
«Дни недели».
Задачи:
Образовательные:
·
знакомство
учащихся с новой лексикой по теме «Дни недели»;
·
тренировка
навыков чтения;
·
активизация
навыков диалогической речи.
Развивающая:
·
развитие
фонематического слуха;
·
развитие
всех психических качеств.
·
развивать
уважение к обычаям и культуре, как своего, так и других народов;
·
развивать
у учащихся интерес к изучению английского языка, как источника получения
интересной информации и новых знаний.
Воспитательная:
·
прививать
детям любовь и понимание необходимости изучения культуры страны данного языка;
·
развитие
познавательной активности учащихся.
Оборудование для учителя: магнитофон, аудиозапись к
уроку 13, карточки с названиями дней недели, иллюстрации, карточки со звуками и
словами.
Оборудование для ученика: учебник, тетрадь рабочая,
тетрадь в клетку, веер со звуками.
Этапы урока
|
Содержание урока
|
Примечание
|
Организационный
момент
|
Good morning, boys and girls! How are
you today?
What date is it today? Who wants to
write down the day and the date on the blackboard? - Do it. Everyone open
your exercise-books and write down the day and the date.
Answer my question.
·
What is your name?
·
How old are you?
·
How are you?
Today we shall learn the names of the
days of the week and find out what you usually do on different days of the
week.
|
|
Фонетическая
разминка
|
[z] – zebra, zoo, zone
[n] – nose, nice, night
[ei] – play, grey, date
[m] – monkey, mother
[e] – read, eat
-Little mouse, little mouse,
Where is your house?
-Little cat, little cat
I have no flat.
-Little mouse, little mouse,
Come into my house!
-Little cat, little cat
I can not do that
You want to eat me.
|
|
Введение новой
лексики по теме «Дни недели»
|
Today there is guest in our school.
You can see him in the picture in your textbook page 23. Our guest will help
us to learn the new words on the topic “Days of the week”. Look at the
picture and repeat the new words after Mt. Greenwood. Can you translate these
words?
|
|
Первичное
закрепление нового материала в устной речи
|
Look at the photos ex. 3 p. 24. Jim
and Jill do different things on different days of the week. Use the example
and make up the sentences about Jim and Jill.
I play football on Monday.
Dance
Thursday
Read books
Wednesday
Sing songs
Tuesday
Visit my friends Friday
Have porridge
Saturday
Run in the park Sunday
Ride a bike
|
|
Физкультминутка
|
Stand up, please.
Hands up! Clap! Clap! Clap!
Hands down! Shake! Shake! Shake!
Hands on hip! Jump! Jump! Jump!
Run! Go! Swim! Stand up!
|
|
Тренировка навыков
чтения
|
Look at the page 24 ex. 4. Let’s reads
the following words and the word combinations after the speaker. Look at
them, please. Let’s read them together. The next task for you is ex. 5 p.25.
|
|
Активизация
навыков диалогической речи
|
Now Look at the page 25. You can see a
dialogue in ex. 5 Jim is in the shop and he is going to buy some food there. Let’s
read the dialogue. Make up your own dialogue. It` s the task of ex. 7.
|
|
Развитие навыков
письменной речи
|
It` s time to write the dais of the
week in you workbook саn see the flower in ex.1 p.15. The next task for ex.
3 p.15. Who will go to the blackboard to write the sentences? Your time is
up. You will read his sentences. You will help me check up them.
|
|
Подведение итогов
урока
|
What new words do you know?
Do you have any question?
|
|
Домашнее задание
|
Open your record-books and put down
you home task.
Workbook: ex. 2 p. 15
|
|
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.