A trip to
London. 6-й класс (урок
№1)
Презентация к уроку
Цели
урока:
·
Повторение,
обобщение и систематизирование учебного материала страноведческого характера о
Лондоне (активизация имеющихся у учащихся знаний, полученных на уроках
английского языка).
·
Стимулирование
и мотивация интереса учащихся к изучению английского языка и культуры
Великобритании.
·
Формирование
коммуникативной компетентности у учащихся.
Задачи
урока:
Практические
·
Расширять
знания учащихся о Лондоне на основе лексико-грамматического и страноведческого
характера.
·
Упражнять
учащихся в умении задавать вопросы и отвечать на них (диалогическая речь) в
письменной и устной форме. Упражнять детей в умении построить предложение
(закончить его).
·
Тренировать
учащихся в применении лексики по теме в виде монологической речи.
·
Активизировать
применение учебных умений и навыков в нестандартных условиях (видеоурок и
урок-путешествие).
·
Упражнять
детей в понимании речи носителей языка, звучащей в видеофильме.
Развивающие
·
Устанавливать
межпредметную связь английского языка, музыки и изобразительного искусства.
·
Развивать
творческую фантазию, память, внимательность, познавательный интерес и
инициативу в осуществлении речевой деятельности.
Воспитательные
·
Воспитывать
у учащихся стремление к изучению английского языка.
·
Воспитывать
уважение к культуре и традициям других народов.
Планируемы
результаты
Метапредметные
·
Коммуникативные
УУД –
слушать и понимать речь других; учиться работать в парах и группе.
·
Познавательные
УУД –
получать интересующую информацию и работать со справочной литературой; делать
выводы в результате совместной работы класса и учителя.
Личностные
·
Формирование
мотивация и интерес к изучению английского языка; развитие творческой фантазии.
Оборудование: компьютер,
экран, мультимедийная установка, видеомагнитофон, раздаточный материал для
просмотра видеофильма, иллюстрации для работы в парах, аудиозапись песни “The
wheels on the bus”.
Ход
урока
1.
Приветствие Объявление темы урока.
Учитель
приветствует учащихся и объявляет тему урока.
Hello! Today we’ll
have an unusual lesson. I want to tell you about my friend. She lives in
London. She’s got a very interesting profession. I want you to guess what it
is. She meets a lot of people of different nationalities from different
countries.
She travels by bus
around London every day. She tells people a lot of interesting facts about
London. What is her job?
(a guide)
Today you’ll try
to be guides and I invite you to London. So, the aim of our lesson is to get as
much information about London as possible. Слайд №1Look here.
This is the
motto of our lesson. Слайд №2
The more you live,
The more you travel,
The more you travel,
The more you see,
The more you see,
The more you learn.
Today we’ll speak
about travelling and about London. But first of all, answer my questions. Why do
people travel? “Корзина идей”. Продолжите предложение:
“Путешествовать – это...”
Учащиеся
читают подготовленные ответы на вопрос, почему люди путешествуют. Слайд №3
You are right and
now let’s closer to look at London. There are a lot of places of interest in
London. What are they? Who wants to tell us about London?
2.
Основная часть урока: “Путешествие”
(Дети-экскурсоводы) (Презентация)
Who wants to
start?
We are in England.
London is the capital of England. The symbol of England is a Rose. London has
got a lot of beautiful buildings. Слайд №4
Who can describe
this clock tower?
You can see this
clock tower. Inside the tower there is a heavy metal bell. Its name is Big Ben.
Слайд №5
What do you know
about the Tower?
This is The Tower.
There are 7 ravens here. If they leave The Tower it is a very bad luck. These
men are Beefeaters. They take care of the ravens.
This is the Tower
Bridge. Слайды №6,7,8
Can you see this
wonderful building? Who tells about it?
And this is Buckingham
Palace where the Queen and her family live. If the flag is on the top
– the Queen is at home. . Buckingham Palace is like a small town, with a police
station, a hospital, a bar, a cinema and a swimming pool. Слайд №9
Who can tell us
about The London Eye?
This is The
London Eye. River boats go past the London Eye . People ride on this
enormous wheel. It is situated on the River Thames. Слайд №10
Who would like to
tell about The Monument?
This is The
Monument. You can see this tower. It tells people about the Great Fire in
1666. It is 61 metres high. It is 61 metres from the start of the fire. The
fire starts in a baker’s shop. Слайд №11
What do you know
about parks of London?
Parks of London. Londoners like
their parks and proud of them. The parks are full of trees, grass, flowers and
water. The largest parks of London are Hyde Park and Regent's Park. There is
Green Park and St. James's Park. Слайд №12
Thank you for your
reports.
Activity Sheet 16.
What can you see
in the pictures? Read the words. Watch and number the pictures. Compare your
answers with a partner. Let’s check.
Пронумеровать
картинки
(Answers: a Big
Ben (6); b Tower Bridge (7); c Buckingham Palace (4); d tube map (8); e
sightseeing bus (3); f taxi (2); g London Eye (5); h train station (1). Слайд №15
Учитель дает следующее задание и делит группу на пары при помощи картинок.
T: OK. That’s
right.
Activity Sheet 18
Физкультминутка
«Clap
your hands»
T: NO
Match two parts of
the sentences by drawing a line. Do this in pairs. (2-3 минуты)
(распределить
детей в пары при помощи картинок)
Ученики
читают задание и соединяют части предложения. Первая пара, сделавшая правильно,
победители. Слайд
№16
Hamleys is a toy
shop.
The Prime Minister
and the government work in the Houses of Parliament.
That’s Buckingham
Palace. The Queen lives there.
Nelson’s column is
a famous monument in Trafalgar Square.
That’s Tower
Bridge. It’s next to the Tower of London.
Oxford Street and
Piccadilly Circus are very busy.
And that’s Green
Park next to the Palace.
Let’s chock! Are
you right?
4. Read the dialogue,
read the words under the dialogue. Watch and complete it with words in the box.
Compare your answers with your partner. (The section of the video clip starting
from Mum: Emily, do you want to buy the bus tickets? And finishing
after Max: Let’s sit upstairs). Read the dialogue
In pairs.
Дети
смотрят эпизод, вставляют пропущенные слова, проверяют свои ответы и
разыгрывают диалоги в группах.
Act out the
dialogue in groups. Слайд №18
5.
Окончание урока. Заключительный этап.
+ -
интересно
+ Что вам
понравилось на уроке? (информация, формы работы)
- Что
вызвало затруднение (что было трудно?)
Интересно
– что бы вам еще хотелось бы узнать? Слайд №16.
What would you
like to see in London? Дети выбирают картинки с достопримечательностями и
придумывают предложения).
Your homework
is Activity Sheet 19
Colour the flags
for our country and the UK. Read the questions and answer them drawing a tick
or a cross. Write 5 sentences about Moscow. Слайд №17
Thank you for the
lesson, you were good today. All of you will get excellent marks. Good bye.
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.