Главная / Другое / Конспект урока- повторения по мокшанскому языку на тему

Конспект урока- повторения по мокшанскому языку на тему

Открытый урок

по мокшанскому языку в 6 классе

с применением сингапурских структур


Учитель мокшанского языка и литературы

Абраконова Галина Васильевна


Темась: Существительнайть колга лятфтамань урок


Уроконь цельхне: - лятфтамс, кемокстамс и вятемс системас содамашитнень «Существительнай» темать коряс;

- касфтомс маштоманьконь существительнайхнень лия корхтама пялькснень эзда явфнема и синь видеста сёрмадома;

- воспитандамс кельгома мокшень кяльть мазышинцты и козяшинцты.

Обородуваниясь: презентация, карточкат, музыка


Урокть молемац.


  1. Организационнай моментсь

- Шумбратада, шабат!

- Мезень колга минь тинь мархтонт корхтаме ётай урокнень эса?

(Существительнай корхтама пяльксть колга и сонь сёрмадоманц) (Слайдсь 1-сь)

- Пара! Вов тячи минь мархтонт лятфтасаськ и кърхкалгофтсаськ содамошиньконь существительнайть колга; касфтаськ маштомашиньконь лия корхтама пялькснень эзда явфнема существительнайть и синь видеста тяштема (Слайдсь 2-сь)


  1. Разминка.

Структурась Финк-Райт-Раунд Робин

- Лятфтасаськ васенда существительнайть смузенц и грамматикань признаконзон. Инголенк кагод А4 мяндесть сонь пялюва, нинге тага пялюва мяндесть; панжесть, путость шрать лангс. Тинь листь 4 прямоугольникт. Тяштеда тейст цифрат 1,2,3,4.

Мон максан тейнть 4 кизефкст, а тиндейньк эряви лангозост отвечамс и ответнень тяштемс определеннай прямоугольникти.


1-це кизефкссь: Мезе няфти существительнайсь? (слайдсь 3-сь)

(Сон няфти предмет, природань явлениянь лепт, действиянь лепт)

2-це кизефкссь: Кодама кизефкст лангс существительнайсь отвечай мокшень кяльса?(слайдсь 4-сь)

(Кизефксонза Кие? Кит? Мезе? Месть?)

3-це кизефкссь: Кодапт существительнайть постояннай признаконза мокшень кяльса?(слайдсь 5-сь)

(Собственнай и нарицательнай, одушевленнай и аф одушевленнай, склонениясь)

4-це кизефкссь: Кодапт существительнайть полафневи признаконза? (лувкссь, падежсь, синтаксическяй ролец) (слайдсь 6-сь)


-А тяни азондсаньк фкя-фкяти, кода отвечаде 1-це, сяльде 2-це, 3-це и 4-це кизефкснень лангс. Фкясь азонды, а остальнойхне дополняют эсь ответснон кагодть лангса и тяфта мельга мельцек. Кажнайти 20 секундат.

- А тяни ня кизефкснень лангс отвечай тейнек _____ учениксь __________.

-Пара. Лац тииньк.


  1. Покодемась тетрадьс.

- Аф ламня тяштяма тетрадьс. Панжесть тетраденьконь тяштьсаськ тячиень числать.


Структурась Рэлли Робин


Шамань партнероньконь мархта сявиньк 1-це карточкатнень шрать лангста и муиньк валхнень ёткста «лишняй» валхть, тяштиньк тетрадезонк, полафтыньк карточкатнень и тага мусаньк и тяштьсаньк «лишняй» валхть. Азыньк фкя-фкяти валоньконь, конань тяштиньк.

Полафтсаньк карточканьконь лафтунь партнероньконь мархта и стак тов. Тинь лисихть 4 валхт.

1-це карточкась:

- Марь, ксты, ламбама, инези

- Цёфкс, цебярь, чавка, кал

- Щава, щятя, щам, щеня

- Пине, ката, алаша, шра (слайдсь 7-сь)


- Азондость, кона валхне лишняйхть. (Ламбама, цебярь, щам, шра) Пара. Сюкпря.


Структурась Микс Пэа Шэа - морай музыка, шабатне шорявихть яказь кабинетть эзга. Музыкась лоткай тиема ваксот ащи ученикть мархта пара (максозь кядцень вярьга)

- Мон азан кизефкс, максан 3-5 секундат арьсемс, а сяльде тинь отвечатада фкя-фкяти пингонь коряс (структурась Тайм Пэа Шэа)


1-це кизефкссь: Мес валхне ЛАМБАМА и ЦЕБЯРЬ «лишняйхть»?


-Ушеды ся, кие сяда мала менельти.

(Азондыхть фкя-фкяти 20 секундат)

-Азода фкя-фкяти спасиба!

-Тя кизефксть лангс отвечай 2-це учениксь________.

(Музыка. Лоткай. Шабатне тиихть парат.)

2-це кизефкссь: Мес валхне ЩАМ и ШРА «лишняйхть»?


-Ушеды ся, кие сяда мала масторти.

(Азондыхть фкя-фкяти 20 секундат)

- Азода фкя-фкяти спасиба.

-Тя кизефксть лангс отвечай 3-це ученикссь ________.


(Музыка. Лоткай. Шабатне тиихть парат)


3-це кизефкссь: Кодама валрисьмонь членокс эряй существительнайсь?


- Ушеды ся, кинь сяда шобдат шяяренза.

(Азондыхть фкя-фкяти 20 секундат)

-Азода фкя-фкяти спасиба!

-Тя кизефксть лангс отвечай 1-це учениксь________.


- Спасиба. Озада. Тетрадезонк тяштеда 4 валрисьмот, коса фкя валрисьмоть эса существительнайсь подлежащай, омбоцеть дополнения, 3-ть – обстоятельства, 4-ть – пъшкядема. (5 минутат)


-Кинь мялец морафтомс эсь валрисьмонзон?

-Спасиба. Озак.


  1. Кудонь тевть ваномц. Структурась Куиз-Куиз-Трэйд

- Ульсь кудонь тевоньке анокламс фкя кизефкс ялганьконди «Существительнай» темать коряс, тяштемс кагод лангс сонь и алу ответонц. Ответть мяндесть. Стятада, кеподьсаньк кяденьконь, эстейньк мутада пара. Учениксь А-сь максы кизефкс, учениксь Б-сь отвечай, если ответсь виде учениксь А-сь хвалендасы Б-ть и азсы сонцень кизефксонц. Если ответсь аф виде, то учениксь А-сь тонафтсы, хвалендасы. Сяльде учениксь Б-сь азы кизефкс, А-сь отвечай и стак тов. Пока мон аф лоткафтядязь.


Кепотьксонди кизефксне:

1) Кодама суффикс вельде тиевихть лама лувксонь существительнайхне?

2) кодама способ вельде тиевихть существительнайхне?

3) кодама киртфтамань-ляпоптамань суффикст улихть мокшень кяльса?

4) Мъзяра склоненият мокшень кяльса? И кодапт?

5) Мъзяра аф определеннай склоненияса падежт?


- Спасиба. Озада.


V. Структурась Стё Зе Класс

- Шабат, А партнертне сявихть кагод А4, мяньцазь, явсазь кафту и макссазь шамань партнерснонды. Ся кагодть лангс тяштеда 1 минутань коряс валхт 3 столбикова: суффикс вельде тифт валхт, сложнай валхт и парнай валхтт.

(тяштихть)

- Тиеда валоньконь алга китькскя. Стяда и муеда эстеньк пара, морафтыньк валоньконь, конат ашт тяштиньк каготозонк. Муеда лия пара, морафтыньк и тага тяштиньк лия валхнень.

--Пара. А тяни морафтсынзе валхнень, конат тифт суффикс вельде 5-це учениксь. Сложнай валхнень 2-це учениксь. Парнай валхнень 1-це учениксь.

Спасиба. Озада.


  1. Уроконь итогсь. Структурась Парковка


- Мезень колга корхтаме урокста? _____________________________________

Мезе тусь мялезонт?_________________________________________________

Кона темась ульсь стака?______________________________________________


Оценканьке фкя-фкяньконди:

  1. ________

  2. _______

  3. _____

  4. ________

  5. ________


VI.Кудонь тевсь: Анокламс сочинениянди «Кие аф ужяльдсы природать?»


Уроксь аделавсь. Няемозонк.


































Конспект урока- повторения по мокшанскому языку на тему
  • Другое
Описание:

   Конспект урока мокшанского языка

на тему "Имя существительное. Повторение" (6 класс) разработан с применением сингапурских структур, таких как:

  • структура Финк-Райт-Раунд Робин;
  • структура Рэлли Робин;
  • структура Микс Пэа  Шэа;  
  •  структура Тайм Пэа  Шэа;
  • структура Куиз-Куиз-Трэйд;
  • структура Стё Зе Класс;
  • структура Парковка.

Цели урока: - повторить, обобщить и систематизировать знания об "Имени существительном";

-закрепить умения выделять имя существительное среди других частей речи, правильное правописание существительных;

-привить любовь к красоте и богатству мокшанского языка

Автор Абраконова Галина Васильевна
Дата добавления 21.12.2014
Раздел Другое
Подраздел
Просмотров 932
Номер материала 9554
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓