Открытый урок
по мокшанскому языку в 6 классе
с применением сингапурских структур
Учитель мокшанского языка и литературы
Абраконова Галина Васильевна
Темась:
Существительнайть колга лятфтамань урок
Уроконь цельхне: - лятфтамс, кемокстамс и вятемс системас содамашитнень
«Существительнай» темать коряс;
- касфтомс
маштоманьконь существительнайхнень лия корхтама пялькснень эзда явфнема и синь
видеста сёрмадома;
- воспитандамс
кельгома мокшень кяльть мазышинцты и козяшинцты.
Обородуваниясь: презентация, карточкат, музыка
Урокть молемац.
I.
Организационнай
моментсь
- Шумбратада, шабат!
- Мезень колга минь тинь мархтонт корхтаме ётай
урокнень эса?
(Существительнай корхтама пяльксть колга и сонь
сёрмадоманц) (Слайдсь 1-сь)
- Пара! Вов тячи минь мархтонт лятфтасаськ и
кърхкалгофтсаськ содамошиньконь существительнайть колга; касфтаськ
маштомашиньконь лия корхтама пялькснень эзда явфнема существительнайть и синь
видеста тяштема (Слайдсь 2-сь)
II.
Разминка.
Структурась Финк-Райт-Раунд Робин
- Лятфтасаськ васенда существительнайть смузенц и
грамматикань признаконзон. Инголенк кагод А4 мяндесть сонь пялюва, нинге тага
пялюва мяндесть; панжесть, путость шрать лангс. Тинь листь 4 прямоугольникт.
Тяштеда тейст цифрат 1,2,3,4.
Мон максан тейнть 4 кизефкст, а
тиндейньк эряви лангозост отвечамс и ответнень тяштемс определеннай
прямоугольникти.
1-це кизефкссь: Мезе няфти существительнайсь? (слайдсь 3-сь)
(Сон няфти предмет,
природань явлениянь лепт, действиянь лепт)
2-це кизефкссь: Кодама кизефкст лангс существительнайсь
отвечай мокшень кяльса?(слайдсь 4-сь)
(Кизефксонза Кие?
Кит? Мезе? Месть?)
3-це кизефкссь: Кодапт существительнайть постояннай
признаконза мокшень кяльса?(слайдсь 5-сь)
(Собственнай и нарицательнай,
одушевленнай и аф одушевленнай, склонениясь)
4-це кизефкссь: Кодапт существительнайть полафневи
признаконза? (лувкссь, падежсь, синтаксическяй ролец) (слайдсь 6-сь)
-А тяни азондсаньк фкя-фкяти,
кода отвечаде 1-це, сяльде 2-це, 3-це и 4-це кизефкснень лангс. Фкясь азонды, а
остальнойхне дополняют эсь ответснон кагодть лангса и тяфта мельга мельцек.
Кажнайти 20 секундат.
- А тяни ня кизефкснень лангс
отвечай тейнек _____ учениксь __________.
-Пара. Лац тииньк.
III.
Покодемась тетрадьс.
- Аф ламня тяштяма тетрадьс. Панжесть тетраденьконь
тяштьсаськ тячиень числать.
Структурась Рэлли Робин
Шамань партнероньконь мархта сявиньк 1-це
карточкатнень шрать лангста и муиньк валхнень ёткста «лишняй» валхть, тяштиньк
тетрадезонк, полафтыньк карточкатнень и тага мусаньк и тяштьсаньк «лишняй»
валхть. Азыньк фкя-фкяти валоньконь, конань тяштиньк.
Полафтсаньк карточканьконь лафтунь партнероньконь
мархта и стак тов. Тинь лисихть 4 валхт.
1-це карточкась:
- Марь, ксты, ламбама,
инези
- Цёфкс, цебярь,
чавка, кал
- Щава, щятя, щам,
щеня
- Пине, ката, алаша,
шра (слайдсь 7-сь)
- Азондость, кона валхне лишняйхть. (Ламбама,
цебярь, щам, шра) Пара. Сюкпря.
Структурась Микс Пэа Шэа - морай музыка, шабатне шорявихть яказь
кабинетть эзга. Музыкась лоткай тиема ваксот ащи ученикть мархта пара (максозь
кядцень вярьга)
- Мон азан кизефкс, максан 3-5 секундат арьсемс, а
сяльде тинь отвечатада фкя-фкяти пингонь коряс (структурась Тайм Пэа Шэа)
1-це кизефкссь: Мес валхне ЛАМБАМА и ЦЕБЯРЬ «лишняйхть»?
-Ушеды ся, кие сяда мала менельти.
(Азондыхть фкя-фкяти 20 секундат)
-Азода фкя-фкяти спасиба!
-Тя кизефксть лангс отвечай 2-це учениксь________.
(Музыка. Лоткай. Шабатне тиихть парат.)
2-це кизефкссь: Мес валхне ЩАМ и ШРА
«лишняйхть»?
-Ушеды ся, кие сяда мала масторти.
(Азондыхть фкя-фкяти 20 секундат)
- Азода фкя-фкяти спасиба.
-Тя кизефксть лангс отвечай 3-це ученикссь ________.
(Музыка. Лоткай. Шабатне тиихть парат)
3-це кизефкссь: Кодама валрисьмонь членокс
эряй существительнайсь?
- Ушеды ся, кинь сяда шобдат шяяренза.
(Азондыхть фкя-фкяти 20 секундат)
-Азода фкя-фкяти спасиба!
-Тя кизефксть лангс отвечай 1-це учениксь________.
- Спасиба. Озада. Тетрадезонк тяштеда 4 валрисьмот,
коса фкя валрисьмоть эса существительнайсь подлежащай, омбоцеть дополнения,
3-ть – обстоятельства, 4-ть – пъшкядема. (5 минутат)
-Кинь мялец морафтомс эсь валрисьмонзон?
-Спасиба. Озак.
IV.
Кудонь тевть ваномц. Структурась
Куиз-Куиз-Трэйд
- Ульсь кудонь тевоньке анокламс фкя кизефкс
ялганьконди «Существительнай» темать коряс, тяштемс кагод лангс сонь и алу
ответонц. Ответть мяндесть. Стятада, кеподьсаньк кяденьконь, эстейньк мутада
пара. Учениксь А-сь максы кизефкс, учениксь Б-сь отвечай, если ответсь виде
учениксь А-сь хвалендасы Б-ть и азсы сонцень кизефксонц. Если ответсь аф виде,
то учениксь А-сь тонафтсы, хвалендасы. Сяльде учениксь Б-сь азы кизефкс, А-сь
отвечай и стак тов. Пока мон аф лоткафтядязь.
Кепотьксонди кизефксне:
1) Кодама суффикс вельде тиевихть лама лувксонь
существительнайхне?
2) кодама способ вельде тиевихть существительнайхне?
3) кодама киртфтамань-ляпоптамань суффикст улихть
мокшень кяльса?
4) Мъзяра склоненият мокшень кяльса? И кодапт?
5) Мъзяра аф определеннай склоненияса падежт?
- Спасиба. Озада.
V.
Структурась Стё Зе Класс
- Шабат, А партнертне сявихть кагод А4, мяньцазь,
явсазь кафту и макссазь шамань партнерснонды. Ся кагодть лангс тяштеда 1
минутань коряс валхт 3 столбикова: суффикс вельде тифт валхт, сложнай валхт и
парнай валхтт.
(тяштихть)
- Тиеда валоньконь алга китькскя. Стяда и муеда
эстеньк пара, морафтыньк валоньконь, конат ашт тяштиньк каготозонк. Муеда лия
пара, морафтыньк и тага тяштиньк лия валхнень.
--Пара. А тяни морафтсынзе валхнень, конат тифт
суффикс вельде 5-це учениксь. Сложнай валхнень 2-це учениксь. Парнай валхнень
1-це учениксь.
Спасиба. Озада.
V.
Уроконь итогсь.
Структурась Парковка
- Мезень колга корхтаме урокста? _____________________________________
Мезе тусь мялезонт?_________________________________________________
Кона темась ульсь
стака?______________________________________________
Оценканьке фкя-фкяньконди:
1.
________
2.
_______
3.
_____
4.
________
5.
________
VI.Кудонь тевсь: Анокламс сочинениянди «Кие аф ужяльдсы
природать?»
Уроксь аделавсь. Няемозонк.
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.