Инфоурок Другое Другие методич. материалыКонспект урока- повторения по мокшанскому языку на тему

Конспект урока- повторения по мокшанскому языку на тему

Скачать материал

Открытый урок

по мокшанскому языку в 6 классе

с применением сингапурских структур

 

Учитель мокшанского  языка и литературы

Абраконова Галина Васильевна

 

Темась: Существительнайть колга лятфтамань урок

 

Уроконь цельхне: - лятфтамс, кемокстамс и вятемс системас  содамашитнень «Существительнай» темать коряс;

                                - касфтомс маштоманьконь существительнайхнень лия корхтама пялькснень эзда явфнема и синь видеста сёрмадома;

                                - воспитандамс кельгома мокшень кяльть мазышинцты и козяшинцты.

Обородуваниясь: презентация, карточкат, музыка

 

Урокть молемац.

 

I.                  Организационнай моментсь

- Шумбратада, шабат!

- Мезень колга минь тинь мархтонт корхтаме ётай урокнень эса?

(Существительнай корхтама пяльксть колга и сонь сёрмадоманц) (Слайдсь 1-сь)

- Пара! Вов тячи минь мархтонт лятфтасаськ и кърхкалгофтсаськ содамошиньконь существительнайть колга; касфтаськ маштомашиньконь лия корхтама пялькснень эзда явфнема существительнайть и синь видеста тяштема (Слайдсь 2-сь)

 

II.                Разминка.

Структурась Финк-Райт-Раунд Робин

- Лятфтасаськ васенда существительнайть смузенц и грамматикань признаконзон. Инголенк кагод А4 мяндесть сонь пялюва, нинге тага пялюва мяндесть; панжесть, путость шрать лангс. Тинь листь 4 прямоугольникт. Тяштеда тейст цифрат 1,2,3,4.

Мон максан тейнть 4 кизефкст, а тиндейньк эряви лангозост отвечамс и ответнень тяштемс определеннай прямоугольникти.

 

1-це кизефкссь: Мезе няфти существительнайсь? (слайдсь 3-сь)

            (Сон няфти предмет, природань явлениянь лепт, действиянь лепт)

2-це кизефкссь: Кодама кизефкст лангс существительнайсь  отвечай мокшень кяльса?(слайдсь 4-сь)

           (Кизефксонза Кие? Кит? Мезе? Месть?)

3-це кизефкссь: Кодапт существительнайть постояннай признаконза мокшень кяльса?(слайдсь 5-сь)

(Собственнай и нарицательнай, одушевленнай и аф одушевленнай, склонениясь)

4-це кизефкссь: Кодапт существительнайть полафневи признаконза? (лувкссь, падежсь, синтаксическяй ролец) (слайдсь 6-сь)

 

-А тяни азондсаньк фкя-фкяти, кода отвечаде 1-це, сяльде 2-це, 3-це и 4-це кизефкснень лангс. Фкясь азонды, а остальнойхне дополняют эсь ответснон кагодть лангса  и тяфта мельга мельцек. Кажнайти 20 секундат.

- А тяни ня кизефкснень лангс отвечай тейнек _____ учениксь __________.

-Пара. Лац тииньк.

 

III.             Покодемась тетрадьс.

- Аф ламня тяштяма тетрадьс. Панжесть тетраденьконь тяштьсаськ тячиень числать.

 

Структурась Рэлли Робин

 

  Шамань партнероньконь мархта сявиньк  1-це карточкатнень шрать лангста и муиньк валхнень ёткста «лишняй» валхть, тяштиньк тетрадезонк, полафтыньк карточкатнень и тага мусаньк и тяштьсаньк «лишняй» валхть. Азыньк фкя-фкяти валоньконь, конань тяштиньк.

    Полафтсаньк карточканьконь лафтунь партнероньконь мархта и стак тов. Тинь лисихть 4 валхт.

 

1-це карточкась:

                                  - Марь, ксты, ламбама, инези

                                  - Цёфкс, цебярь, чавка, кал

                                  - Щава, щятя, щам, щеня

                                  - Пине, ката, алаша, шра (слайдсь 7-сь)

 

     - Азондость, кона валхне лишняйхть. (Ламбама, цебярь, щам, шра) Пара. Сюкпря.

 

Структурась Микс Пэа  Шэа   - морай музыка, шабатне шорявихть яказь кабинетть эзга. Музыкась лоткай тиема ваксот ащи ученикть мархта пара (максозь кядцень вярьга)

    - Мон азан кизефкс, максан 3-5 секундат арьсемс, а сяльде тинь отвечатада фкя-фкяти пингонь коряс (структурась Тайм Пэа  Шэа)

 

1-це кизефкссь: Мес валхне ЛАМБАМА и ЦЕБЯРЬ «лишняйхть»?

 

-Ушеды ся, кие сяда мала менельти.

(Азондыхть фкя-фкяти 20 секундат)

-Азода фкя-фкяти спасиба!

-Тя кизефксть лангс отвечай 2-це учениксь________.

 

(Музыка. Лоткай. Шабатне тиихть парат.)

2-це кизефкссь: Мес валхне ЩАМ и ШРА «лишняйхть»?

 

-Ушеды ся, кие сяда мала масторти.

(Азондыхть фкя-фкяти 20 секундат)

- Азода фкя-фкяти спасиба.

-Тя кизефксть лангс отвечай 3-це ученикссь ________.

 

(Музыка. Лоткай. Шабатне тиихть парат)

 

3-це кизефкссь: Кодама валрисьмонь членокс эряй существительнайсь?

 

- Ушеды ся, кинь сяда шобдат шяяренза.

(Азондыхть фкя-фкяти 20 секундат)

-Азода фкя-фкяти спасиба!

-Тя кизефксть лангс отвечай 1-це учениксь________.

 

- Спасиба. Озада. Тетрадезонк тяштеда 4 валрисьмот, коса фкя валрисьмоть эса существительнайсь подлежащай, омбоцеть дополнения, 3-ть – обстоятельства, 4-ть – пъшкядема. (5 минутат)

 

-Кинь мялец морафтомс эсь валрисьмонзон?

-Спасиба. Озак.

 

IV.            Кудонь тевть ваномц. Структурась Куиз-Куиз-Трэйд

 - Ульсь кудонь тевоньке анокламс фкя кизефкс ялганьконди «Существительнай» темать коряс, тяштемс кагод лангс сонь и алу ответонц. Ответть мяндесть. Стятада, кеподьсаньк кяденьконь, эстейньк мутада пара. Учениксь А-сь максы кизефкс, учениксь Б-сь отвечай, если ответсь виде учениксь А-сь хвалендасы Б-ть и азсы сонцень кизефксонц. Если ответсь аф виде, то учениксь А-сь тонафтсы, хвалендасы. Сяльде учениксь Б-сь азы кизефкс, А-сь отвечай и стак тов. Пока мон аф лоткафтядязь.

 

Кепотьксонди кизефксне:

1) Кодама суффикс вельде тиевихть лама лувксонь существительнайхне?

2) кодама способ вельде тиевихть существительнайхне?

3) кодама киртфтамань-ляпоптамань суффикст улихть мокшень кяльса?

4) Мъзяра склоненият мокшень кяльса? И кодапт?

5) Мъзяра аф определеннай склоненияса падежт?

 

- Спасиба. Озада.

 

V. Структурась Стё Зе Класс

- Шабат, А партнертне сявихть кагод А4, мяньцазь, явсазь кафту и макссазь шамань партнерснонды. Ся кагодть  лангс тяштеда 1 минутань коряс валхт 3 столбикова: суффикс вельде тифт валхт, сложнай валхт и парнай валхтт.

(тяштихть)

- Тиеда валоньконь алга китькскя. Стяда и муеда эстеньк пара, морафтыньк валоньконь,  конат ашт тяштиньк каготозонк. Муеда лия пара, морафтыньк и тага тяштиньк лия валхнень.

--Пара. А тяни морафтсынзе валхнень, конат тифт суффикс вельде 5-це учениксь. Сложнай валхнень 2-це учениксь. Парнай валхнень 1-це учениксь.

Спасиба. Озада.

 

V.               Уроконь итогсь.  Структурась Парковка

 

-  Мезень колга корхтаме урокста? _____________________________________

Мезе тусь мялезонт?_________________________________________________

Кона темась ульсь стака?______________________________________________

 

Оценканьке фкя-фкяньконди:

1.     ________

2.     _______

3.     _____

4.     ________

5.     ________

 

 VI.Кудонь тевсь: Анокламс сочинениянди «Кие аф ужяльдсы природать?»

 

Уроксь аделавсь. Няемозонк.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Просмотрено: 0%
Просмотрено: 0%
Скачать материал
Скачать материал "Конспект урока- повторения по мокшанскому языку на тему"

Методические разработки к Вашему уроку:

Получите новую специальность за 3 месяца

Электронный архивариус

Получите профессию

Методист-разработчик онлайн-курсов

за 6 месяцев

Пройти курс

Рабочие листы
к вашим урокам

Скачать

Краткое описание документа:

   Конспект урока мокшанского языка

на тему "Имя существительное. Повторение" (6 класс) разработан с применением сингапурских структур, таких как:

  • структура Финк-Райт-Раунд Робин;
  • структура Рэлли Робин;
  • структура Микс Пэа  Шэа;  
  •  структура Тайм Пэа  Шэа;
  • структура Куиз-Куиз-Трэйд;
  • структура Стё Зе Класс;
  • структура Парковка.

Цели урока: - повторить, обобщить и систематизировать знания об "Имени существительном";

-закрепить умения выделять имя существительное среди других частей речи, правильное правописание существительных;

-привить любовь к красоте и богатству мокшанского языка

Скачать материал

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

6 625 221 материал в базе

Скачать материал

Другие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.

  • Скачать материал
    • 21.12.2014 654
    • DOCX 41 кбайт
    • Оцените материал:
  • Настоящий материал опубликован пользователем Абраконова Галина Васильевна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

    Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

    Удалить материал
  • Автор материала

    Абраконова Галина Васильевна
    Абраконова Галина Васильевна
    • На сайте: 8 лет и 8 месяцев
    • Подписчики: 11
    • Всего просмотров: 2992
    • Всего материалов: 7

Ваша скидка на курсы

40%
Скидка для нового слушателя. Войдите на сайт, чтобы применить скидку к любому курсу
Курсы со скидкой

Курс профессиональной переподготовки

Методист-разработчик онлайн-курсов

Методист-разработчик онлайн-курсов

500/1000 ч.

Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 66 человек из 34 регионов

Курс повышения квалификации

Специалист в области охраны труда

72/180 ч.

от 1750 руб. от 1050 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 40 человек из 19 регионов

Курс профессиональной переподготовки

Библиотечно-библиографические и информационные знания в педагогическом процессе

Педагог-библиотекарь

300/600 ч.

от 7900 руб. от 3950 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 458 человек из 66 регионов

Курс профессиональной переподготовки

Организация деятельности библиотекаря в профессиональном образовании

Библиотекарь

300/600 ч.

от 7900 руб. от 3950 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 282 человека из 66 регионов

Мини-курс

Теоретические аспекты трекинга и менторства

2 ч.

780 руб. 390 руб.
Подать заявку О курсе

Мини-курс

Психологическая экспертиза в юридической сфере: теоретические аспекты

2 ч.

780 руб. 390 руб.
Подать заявку О курсе

Мини-курс

Инновационные технологии в краеведческой и географической работе со школьниками: применение туристических приемов для эффективного обучения

6 ч.

780 руб. 390 руб.
Подать заявку О курсе