Главная / Иностранные языки / конспект и презентация по английскому языку "100 к 1"(9-11 классы)

конспект и презентация по английскому языку "100 к 1"(9-11 классы)

Когда мне пришла идея разработать сценарий конкурса, я решила провести анкетирование учащихся, потому что поняла, что придумать их ответы мне просто не хватит фантазии. Было опрошено 100 учащихся и выбраны самые популярные, но в то же время самые интересные и необычные ответы.

Конкурс-игра имеет своей целью повысить у обучающихся мотивацию к изучению английского языка, способствует развитию познавательной активности и коммуникативной культуры, а также развитию таких умений и навыков как:

  • давать характеристику и оценку фактов с опорой на субъектный опыт;

  • работать в команде;

  • развивать навыки неподготовленного говорения.

Конкурс состоит из четырех туров и супер-игры. Вся игра напоминает аналогичную игру, показываемую на телеканале “Россия”. В конкурсе принимают участие две команды.

Оборудование для игры: кнопка для определения очередности, презентация.

Presenter: Now we are starting our contest. The contest consists of four rounds and the final one.

Let me introduce my helpers. They will count the points and do everything we need during the game.

Today two teams are taking part in the game. I give the floor to the first team. Команда представляется, объявляя свое название и объясняя, почему они выбрали такое название, капитан коротко представляет членов команды, например, “This is Dasha. She is very creative. The motto of her life is “Live and let others live”.

Now I give the floor to the second team. Вторая команда представляется. Далее во время игры в паузах между турами ведущий общается с командами по очереди, задавая вопросы на тему школы, школьной жизни, свободного времени.

I. The first round. Каждый тур начинается с отборочной игры. Вызывается по одному игроку от каждой команды.

Presenter: Now we are starting the first round. I invite one player from each team. I’ll ask you a question. You should push the button of the signal and do it as quickly as possible. After you answer we will see if there is such a variant on the board. Then we will listen to the second participant and see if there is such a variant on the board too. Then we’ll compare. The team whose player has got more points will start the first. If one of you guess the most popular answer the right to answer automatically goes to his/her team.

Each player of the team will answer the same question. If there is such an answer it will be opened on the board. After three slips the right to answer comes to the opposite team. It should give answers and the captain should choose one of the variants of his/her own choice. It can be the captain’s answer. If they guess they get all the points of the opened variants. If not, all the points come to the opposite team.

The most popular answer has the most points.

So, the first question is – What cannot students go to school without?

Далее игра продолжается по описанным выше правилам. Варианты ответов представлены на презентации и открываются по мере их угадывания участниками конкурса (данную функцию выполняет помощник с помощью интерактивной доски).

Card 1

1

Telephone

23

2

School bag

21

3

Head

18

4

Pen

14

5

Textbooks

10

6

Knowledge

9

7

Legs

5

II. The second round.

Presenter: We are beginning the second round. I invite one player from each team. The rules are the same. But the number of the points at the end of the round will be doubled. (В презентации баллы уже удвоены). The most popular answer has the most points.

So, the second question is – What do teachers usually tell a pupil if he/she is not ready for the lesson? Далее игра продолжается по описанным выше правилам.

Card 2

1

Two!

29

2

Give me your day book!

23

3

Why?

17

4

Bring it next time

11

5

Again?

8

6

Parents to school!

7

7

Don’t mention it!

5

III. The third round.

Presenter: We are beginning the third round. I invite one player from each team. The rules are the same. But the number of the points at the end of the round will be tripled. (В презентации баллы уже утроены).The most popular answer has the most points.

So, the third question is – What would our pupils like to add to the menu of our canteen or bar?

Card 3

1

Good coffee

29

2

French fries

23

3

Fruits

17

4

Cocktails

11

5

Pasta

10

6

More salads

7

7

Sushi

3

IV. The forth round. It is called “The other way round game”.

Presenter: We are beginning the forth round. Each team should discuss the answer to the question and give a common version. In this round the least popular answer has the most points.

So, the forth question is – What do pupils usually tell their parents if they don’t want to do their homework?

Команды обсуждают ответы на вопрос и дают ответ, выбранный большинством. Открывается табло. После подсчета очков, набранных в трёх турах, определяется победитель.

Card 4

1

No homework

20

2

I’ll do later

40

3

I’ve already done

60

4

I don’t understand how!

80

5

I feel bad

120

6

I don’t want

180

7

The teacher is ill

240

V. The final round or super game. В последнем туре играет команда-победитель, вернее два её участника.

Presenter: We are beginning the final round. One player leaves the classroom. The other one will answer five questions. Then the second player comes in and answers the same questions. If s/he gives the same answers the hand bell rings (my helpers will do it) and s/he must change his/her answer quickly.

  1. What do pupils would like to change at school?

  2. What reasons did pupils make up for not going to school?

  3. What is the most interesting thing at school besides lessons?

  4. What students do teachers value most of all?

  5. What do pupils like school for?

Card 5

Question 1

1

no dress code

28

2

less classes

22

3

more holidays

18

4

two days off

11

5

some subjects

10

6

prices at the canteen

6

7

some teachers

5

Question 2

1

was sick

35

2

went to the dentist

19

3

went to the polyclinic

15

4

Mum didn’t have keys

11

5

overlooked it at the timetable

8

6

had to take care of little brother/sister…

7

7

thought there wouldn’t be the lesson

5

Question 3

1

breaks

31

2

communication

25

3

everything besides lessons

13

4

discos and parties

11

5

getting knowledge

10

6

optional courses

7

7

jokes about teachers

3

Question 4

1

intelligent

22

2

hardworking

18

3

attentive

15

4

tidy and neat

14

5

creative

12

6

quiet

10

7

active

9

Question 5

1

holidays

23

2

friends

21

3

canteen

18

4

classmates

14

5

possibility to chat

10

6

no parents nearby

9

7

for no reason

5




конспект и презентация по английскому языку "100 к 1"(9-11 классы)
  • Иностранные языки
Описание:

Когда мне пришла идея разработать сценарий конкурса, я решила провести анкетирование учащихся, потому что поняла, что придумать их ответы мне просто не хватит фантазии. Было опрошено 100 учащихся и выбраны самые популярные, но в то же время самые интересные и необычные ответы.

Конкурс-игра имеет своей целью повысить у обучающихся мотивацию к изучению английского языка, способствует развитию познавательной активности и коммуникативной культуры, а также развитию таких умений и навыков как:

  • давать характеристику и оценку фактов с опорой на субъектный опыт;
  • работать в команде;
  • развивать навыки неподготовленного говорения.
Автор Дмитриевцева Татьяна Владимировна
Дата добавления 28.12.2014
Раздел Иностранные языки
Подраздел
Просмотров 378
Номер материала 13288
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓