Урок
английского языка в 4 классе
Тема:
Wild about Animals.
Подготовила
учитель
английского
языка
Онуфриенко
Е.В.
Цель:
совершенствовать навыки использования изученной
лексики во всех видах речевой
деятельности ;
формировать коммуникативную
компетенцию;
прививать любовь и бережное
отношение к
животным;
развивать речевые
способности(фонематический слух,
способность к догадке); навыки
образования сравнитель-
ной степени сравнения
прилагательных; навыки работы
с текстом .
Тип: урок применения знаний и
умений.
Оборудование:
презентация, иллюстрации, карточки с
заданиями.
Ход
урока:
1. Introduction.
Организационный момент.
-Good day, boys and
girls, and our guests. Glad to meet you. I think, that the lesson will be
useful and interesting for you.
2. Aim.
Знакомство с темой урока.
-Look at the blackboard . There are some words, you
must put letters in the right order and you will know who is it on the
pictures:
dilecroco ppohi melca garookan
( crocodile hippo camel
kangaroo)
-Good! What do you think about the theme of our
lesson? What will we talk about?
(about wild animals)
(презентация)
-Кроме этого мы еще узнаем, что происходит
с некоторыми из них в разные месяцы года.
3. Speaking
training. Речевая зарядка.
-And
now tell me, what month is it now?
What
season is it now?
Tell
me autumn months.
What
season is next to the autumn?
Tell
me winter months.
And
next season?
Tell
me spring months.
And
next seasons?
Tell
me summer months.
-And
let’s repeat the names of months. (видео)
4. Phonetic
training. Фонетическая зарядка.
-And
now look at these words, and let’s read, please:( презентация-
цепочкой)
a
whale an elephant
a
dolphin a crocodile
a
monkey a lizard
an
emu a hippo
a
giraffe a seal
5. Speaking.
Говорение.
-Some
of you must describe the animals without naming. The rest of the class will try
to guess:
1. It’s
very tall and it’s got a very long neck. It eats leaves. (giraffe)
2. It
big and strong. It has got a small tail. It lives in Africa. It likes
vegetables. (elephant)
3. It
can climb trees and it likes bananas.(monkey)
6. Understanding.
Осмысление.
1.
- Good.
А теперь давайте сравним слона и жирафа. Используем для этого сравнительную
степень . Вспомним правила ее образования- к прилагательным прибавляется
окончание -er :
Small-
smaller
Funny-
funnier
Big- bigger
Good- better
A
giraffe is taller than an elephant.
(по
презентации рассмотреть еще несколько слов)
2.-
And now let’s divide into 3 groups. You must make sentences as in the example.
Задание
по карточкам.
(к
иллюстрациям составить предложения, используя сравнительную степень)
-Let’s
check.
7. Writing.
Письмо.
-У
вас есть распечатки.запишите прилагательные в сравнительной степени. На
выполнение задания 5 минут:
big-
clever-
happy-
funny-
nice-
short-
tall-
thin-
small-
slim-
fat-
fast-
8. Physical
minute. Физминутка.
(видео)
9. Reading.
Чтение.
-Today
we will read the text about Grey Whales. First of all let’s read new words and
translate:(презентация)
“friendly
whales”- дружеские киты
amazing
journey- изумительное путешествие
looking for-
в поисках
mammals-
млекопитающие
earth-
земля
suitcase-
чемодан
Children
read the text. (цепочкой)
1. Answer
my questions: (презентация)
2. What
are Grey Whales often called?
3. Where
are the whales from April to November?
4. How
many months do they stay in Mexico?
2. True or False:
1. Grey Whales often called “unfriendly
whales”. F
2. From December to April they go to the
warmer water of the Arctic. F
3. They travel more miles than any other mammal
on earth. T
4. Grey Whales make the same amazine journey
every year. T
5. They need tickets, passports and suit cases.
F
10.
Be a poet.
-And
now you will be the poets. Look at the screen, read and complete the rhyme:
(Cuckoo)
The
… comes in April. cuckoo
It
sings its song in… . June
In
… it changes tune May
And
in July it … away! Flies
-Excellent!
You are really good poets!
11.
Discussion.
-Let’s
have a small discussion on what animals and people do for each other.
-
What do animals do for people? (Dogs can help and save people. Camels can carry
things for people.)
-What
do people do for animals? (People can make houses for animals and feed them.)
12.
Results of the lesson.
-I’ll
finish our lesson. I think,that you knew some new information about animals.
Давайте
составим синквейн по теме нашего сегодняшнего урока:
Animals
Big, small
Run, jump, fly
They can help people
Pets
Thank you for the lesson. Your marks:…
And
your homework is ex.3, p.62, you must write 5 sentences as in the example and
read the text.
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.