Главная / Иностранные языки / ИКТ в преподавании английского языка из серии "English Movie Lab"(на примере видеофрагмента задания)

ИКТ в преподавании английского языка из серии "English Movie Lab"(на примере видеофрагмента задания)

Ponetaykina I.P., school 169

Film ‘’Flipper’’ ,1996

(min. ep.00.10.35 – 00.13.23 ep. 00.34.00 -00.37.51 ep.00.56.59 – 01.03.10)

УМК Биболетова М.З. Английский язык:Английский язык с удовольствием/Enjoy English: Учебник для 5-6 кл. общеобраз.учрежд.-Обнинск: Титул,2012. ( 6th form, Unit 6 ’’Animals in our life’’, Section 2. Let’s Discuss Animals’ Problems)

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTXeN7TdWD6cFXFxB0cd0T74pbDVYM2LxWk4zjNgoQlkj-enYF2http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/54/Normand_Flipper_IMO_9263631_Skag%C3%B8ysung_IMO_9029255_Bergen_2009.JPGhttp://cdn.onlineimax.com/wp-content/uploads/2013/01/Flipper-Telugu-300x150.jpg

http://f.kinsburg.ru/frames/4308_4.jpghttp://theatreorgans.com/mi/redford/movie/pictures/flipper2.jpg

Task 1.Look at the pictures and answer the questions:

  1. What can you see on the picture?

  2. Who is it?

  3. When and where does the action take place?

  4. What is the boy doing?

  5. How old is he?

  6. Is he a schoolboy?

  7. Is it his dolphin?

  8. Where does the dolphin live?

  9. What do you think the film is about?

Now, watch the first episode (min. ep.00.10.35 – 00.13.23). Were you right or were you mistaken?

Is everything clear after watching?

Task 2. Here are some words and expressions .Try to guess the meaning of the following words and expressions.

Flipper

Sandy

What do you wanna do today?

a bottom-feeder

jerk

It's not working.

Never seen one alone like this.

poison

Task 3. Make up a dialogue using the following sentences. Work in small groups of 3-4 students. Read your dialogues.

Like my dolphin?

- Your dolphin?

That's right. I found him.

-What's his name?

His name's Flipper.

-Never seen one alone like this.

That jerk tried to kill Flipper. He was shooting at him.

-That's Dirk Moran, a bottom-feeder.

What are you doing?

- I'm hypnotizing him.

It's not working.

-You make him do something.

Dkay. Sure. Alright, Flipper... What do you wanna do today? Jump!

-Awesome! You know... Where did he go? I'm Kim.

Sandy.

-He's hungry.

Really?

-Where d'you get fish to feed him?

Feed him?

-He's your dolphin.

Well, yeah...

-Come on, I got an idea.

Compare your versions with the origin (episode 2. Min. 00.34.00 -00.37.51).

Task 4.Watch one more episode and try to guess what’s happened then? (episode 3. Min.00.56.59 – 01.03.10)

a) Silent Watching 1st (without sound)

b) Sound Watching 2nd

  1. What’s happened with Flipper?

  2. Do you think (that) dolphin is a pet?

  3. Can people make friends with wild animals?

  4. Are dolphins in danger nowadays?

  5. What people do to protect wild animals?

  6. Are there any ecological problems in our country?

Task 5. Homework: discuss the following:” There are many animals all over the world which need our help to survive”. Make a report (8-10 sentences).



ИКТ в преподавании английского языка из серии "English Movie Lab"(на примере видеофрагмента задания)
  • Иностранные языки
Описание:

Данная разработка представлена из серии  "English Movie Lab" , в котором представлены пошагово задания для учащихся на основе просмотра фильма( или эпизода) "Flipper". В данной разработке освещена тема окружающей среды и защиты животных. Эти темы представлены во многих учебниках разных авторов. Такое обсуждение на основе фильма всегда интересно для учащихся независимо от возраста. Разработка состоит из нескольких этапов: допросмотровой- по фотографиям догадаться о чем будет идти речь( вопросы прилагаются); снятие трудностей для дальнейшей работы с диалогом; заполнение пропущенных слов во время просмотра сюжета; выход на новый уровень работы- составление монолог. высказыванияпо защите животных

Автор Понетайкина Ирина Павловна
Дата добавления 08.01.2015
Раздел Иностранные языки
Подраздел
Просмотров 303
Номер материала 46486
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓