Главная / Иностранные языки / фрагмент урока по теме BLAME THE WEATHER 10 класс

фрагмент урока по теме BLAME THE WEATHER 10 класс

Фрагмент урока по теме BLAME THE WEATHER

Формирование языковой компетенции на основании текста с чтения; совершенствование навыков речи и высказывания собственного мнения.
2. Развитие фонематического слуха с использованием синтезатора речи. Развитие познавательной деятельности и мышления.
3. Воспитывать толерантное отношение к мнению другого
Тип урока: комбинированный
Оборудование: компьютер, компьютерные программы: Power point; синтезатор речи.
Ход урока: I. Организационный момент

1. Лексико-фонетическая розминка

Listen and repeat, then translate.

To be associated with – to be associated with emotional problems

A cause – a direct cause – It is one of direct cause of problems

Disturbed behavior - mood disturbances – It can provoke mood disturbances

Gloomy - Gloominess – gloomy weather

Occur – occurred – when the opportunity occurs

Cardiovascular - cardiovascular system - their cardiovascular system is less efficient

Cope with – cope with problems – We can cope with bad mood

2. Речевая разминка:

1) What is the weather like today?

2) What weather do you like best of all?

3) Does the weather influence your mood?

The aim of the lesson is as follows: To practice English in reading, writing, listening and sparing as well. (Постановка мети уроку)

II. Основная часть:

1.1 Pre-reading (подготовка к чтению - синтезатор речи читает слова и словосочетания - ученики переводят)

Translate the words and words combinations:

to be associated with emotional problems

It is one of direct cause of problems

- when the opportunity occurs

- their cardiovascular system is less efficient

- We can cope with bad mood

1.2 Reading (просмотровое чтение)

Listen to the speaker and find out the following information in the text and read it:

(слушают синтезатор речи и работают с текстом в режиме синтезатор - класс)

- emotional problems connected with weather

- the negative effect of the weather

- the weather and the age

Текст для чтения:

Weather is associated with emotional problems and disturbed behavior. It is not by itself a direct cause of mental illness, but it can create an added stress on people on top of marital, job and other problems.

Temperature is the most important factor. Heat is clearly linked to mood disturbances. We find that heat is an important factor in the increase of emotional problems.

Rainy weather leads to gloominess and depression. It’s not too surprising that sunshine? Especially in the North, is associated with positive mood states, especially during winter months. What’s more interesting is the finding that people are more likely to help others and behave in a prosocial way.

When people move from a cool climate to a warm, subtropical one, they’re very uncomfortable at first.

But adaptation occurs rather quickly – with about two weeks.

Certainly, elderly people tend to be more sensitive to weather than younger people because their cardiovascular system is less efficient. Body weight also makes a difference. Heavier people have more difficulty coping with hot weather, while thin people have a harder time in extreme cold.

People enjoy a slight change in temperature – but not a drastic change where the temperature rises of falls more than 15 degrees. A little bit of breeze, but not a strong wind, is also ideal. Obviously sunshine makes people feel good – as long as there is not too much of it.

1.3 Post-reading (контроль понимания прочитанного с использованием теста на печатной основе или с помощью компьютерной тестовой программы)

Circle the correct letter A,B,C

  1. Weather is associated with …

  1. Emotional problems and disturbed behavior

  2. Bad luck

  3. Mental illness and health problems



  1. Heat is clearly linked …

  1. To gloominess

  2. To temper, disorder and troubles

  3. To depression



  1. Sunshine is associated with…

  1. Good frame of mind

  2. Bad temper

  3. Health problems

Which statement is NOT true according to the text?

  1. Adaptation to climatic changes happens quickly enough

  2. Elderly people tend to be less perceptive to weather than younger people.

  3. It is not easy for heavy people to cope with hot weather

Find out the synonym for “to be associated with”

  1. To be related to

  2. To be unrelated to

  3. To be distinct

1.4. Взаємоперевірка: (обмениваются тетрадями и слушают правильные ответы с использованием синтезатора речи)

Exchange your copy - books. Listen to the speaker and correct each other.

- Weather is associated with emotional problems and disturbed behavior.

- Heat is clearly linked to temper, disorder and troubles

- Sunshine is associated with good frame of mind

- Elderly people tend to be less perceptive to weather than younger people.

- To be related to

2. Speaking: (разговор по содержанию прочитанного в режиме: P1 - P2)

2.1 Work in pairs: answer the questions

  1. What is the weather associated with?

  2. Is the temperature the most important factor?

  3. Do you agree that rainy weather leads to depression and bad temper?

  4. How does sunshine influence people?

  5. Why do elderly people tend to be more sensitive to weather than younger people?

2.2 Work in groups: Describe people on the pictures (описание картинок в группах)



Speak for or against the effect of different weather on certain diseases, on emotional behavior. Describe your own experience.

Group 1 - Describe positive effect of the weather

Group 2 - Describe negative effect of the weather



Try to use the following:

It seems to me … (My feeling is …)

It looks like …

Take my word…

It’s hard to say…

It goes without saying…

Stupidly (foolishly)…



2.3. Present your ideas











фрагмент урока по теме BLAME THE WEATHER 10 класс
  • Иностранные языки
Описание:

Интерактивные средства обучения «Интерактивный» в переводе с английского означает «взаимодействие». Интерактивное средство обучения - средство, оказывающее учителю и ученику возможность организации эффективного взаимодействия со всеми субъектами образовательного процесса, управления потоком учебной информации, преобразования процесса обучения в творческую и познавательную сотрудничество.

В своей работе я использую компьютерное обеспечение, учебные компьютерные программы и Интернет. Используя компьютер, стало возможным соединить два этих понятия - интерактивные методы и аудиовизуальные средства обучения. Компьютерные программы дают мне возможность закреплять, разнообразные практические задачи, контролировать, систематизировать учебный материал. Оригинальность использованных мной методов в комбинации интерактивных методов обучения и компьютеру, как интерактивного средства обучения.

Интерактивные методы, которые были использованы:
1. Работа в парах и группах
2. Тесты по чтению
3. Взаимопроверка с использованием синтезатора речи
4. компьютер, как аудиовизуальное средство

Автор Губанова Виктория Николаевна
Дата добавления 10.01.2015
Раздел Иностранные языки
Подраздел
Просмотров 325
Номер материала 51775
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓