Главная / Информатика / «Where is kip? »

«Where is kip? »

1 form

Н.Т. Имангазиева

19 Жалпы орта білім беретін мектебі

агылшын тілі пәні мұгалімі

The theme of the lesson: «Where is kip? »

Form: 1st grade

Date:

The aims of the lesson: To practice the present simple for routines.

To teach the names of the days of the week.

To talk about what they do every day.

Type of the lesson: new lesson

Visual aids: Cards, active board, CDs and player, video script

The plan of the lesson:

I Organization moment

  1. Greeting

Good morning, dear children!

I am glad to see you

Thank you! Sit down please

Welcome to our lesson!

Today we meet our guest.

How are you?

I am fine we are fine thank you. Take you seats

Let’s sing a song «Hello»

II. Home-task

What did you speak at last lesson?

Who knows?

III. Warm-up

Come here

Let's begin our lesson with training.

Do you like apples? Do you like oranges? Do you like pears? Do you like bananas? Do you like ice cream?

Yes I do, No I don’t

Revisions «English Alphabet»

IV. Presentation

Working with the new vocabulary

Let’s learn the names of the days


New words Listen, than repeat all together

Monday [mΛndi] Дүйсенбі

Tuesday [tju:zdi] Сейсенбі

Wednesday [wenzdi] Сәрсенбі

Thursday ['θ:zdi] Бейсенбі

Friday [‘fraidi] Жұма

Saturday [‘sæt: di] Сенбі

Sunday [sΛndi] Жексенбі

Sing a song Days of the week

V. Practice

Listening Ex 2p 74Chant with me

Ex 3p 75 Listen to what I do. Tick the correct day.

Ex 4p 75 tell the class about your week

I see you are tired, let’s have a rest «If you happy»

VI. Conclusion

Giving home tasked 4p77 writes your day

To learn the new words

You’re marks for today

The lesson is over goodbye Children!



БҚО.Орал қаласы





  • Информатика
Описание:

Урок
УРОК — форма организации учебной работы в школе, при которой учитель занимается в рамках точно установленного времени с постоянным составом учащихся (с классом) по твердому расписанию, используя разнообразные методы для достижения поставленных им дидактических и воспитательных целей, определяемых учебной программой. Урок — это взаимодействие и общение учителя и учащихся. Готовясь к уроку, учитель определяет его цели и задачи, методы и приемы обучения, подготавливает текст или конспект, который надлежит реализовать. Чтобы контролировать успешность обучения на уроке, учителю необходимо замечать психическое состояние ребят, держать весь класс в поле зрения, управлять своим поведением, обращать внимание на особенности учебной деятельности отдельных учащихся, поддерживать порядок и дисциплину.

Автор Имангазиева Нургуль Тлеккабыловна
Дата добавления 18.05.2016
Раздел Информатика
Подраздел Другое
Просмотров 123
Номер материала MA-066983
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓